MENU
detox

Προσφέρουν οφέλη για την υγεία οι δίαιτες αποτοξίνωσης;

27 Δεκεμβρίου 2016 • Διατροφή

Οι δίαιτες αποτοξίνωσης είναι σίγουρα ιδιαίτερα δημοφιλείς, αλλά δεν είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι μπορεί να προσφέρουν σημαντικά οφέλη στην υγεία και στην ενέργεια του ανθρώπου.

Οι δίαιτες αποτοξίνωσης είναι ένας τρόπος για να αφαιρεθούν οι τοξίνες από το σώμα. Οι διάφορες δίαιτες αποτοξίνωσης ποικίλλουν, αλλά το γενικό μοτίβο είναι πως πρόκειται για μια περίοδο νηστείας που ακολουθείται μια αυστηρή δίαιτα από ωμά λαχανικά, φρούτα, χυμούς φρούτων και νερό. Επιπλέον, ορισμένες δίαιτες αποτοξίνωσης υποστηρίζουν τη χρήση βοτάνων και άλλων συμπληρωμάτων σε συνδυασμό με τον καθαρισμό του παχέος εντέρου (κλύσματα) για να αδειάσουν τα έντερα.

Μερικοί άνθρωποι αναφέρουν ότι αισθάνονται πιο συγκεντρωμένοι και με περισσότερη ενέργεια κατά τη διάρκεια αλλά και μετά το τέλος μιας δίαιτας αποτοξίνωσης. Ωστόσο, υπάρχουν λίγες ενδείξεις ότι οι δίαιτες αποτοξίνωσης αφαιρούν πραγματικά τις τοξίνες από το σώμα. Είναι τα νεφρά και το συκώτι που φιλτράρουν αποτελεσματικά και εξαλείφουν τις περισσότερες τοξίνες που υπάρχουν στον οργανισμό μας. Τα οφέλη από μια δίαιτα αποτοξίνωσης μπορεί στην πραγματικότητα να προέρχονται μόνο από την αποφυγή των επεξεργασμένων τροφίμων που έχουν στερεά λίπη και ζάχαρη.

Εάν σκέφτεστε να κάνετε μια δίαιτα αποτοξίνωσης, πρέπει να πάρετε το ΟΚ από το γιατρό σας, προηγουμένως. Είναι, επίσης, σημαντικό να εξετάσετε τις πιθανές παρενέργειες. Οι δίαιτες αποτοξίνωσης που περιορίζουν σοβαρά την πρωτεΐνη ή απαιτούν νηστεία, μπορεί να οδηγήσουν σε κόπωση. Η μακροχρόνια νηστεία μπορεί να οδηγήσει σε ελλείψεις βιταμινών και μετάλλων. Ο καθαρισμός του παχέος εντέρου, που συχνά συνιστάται ως μέρος της αποτοξίνωσης, μπορεί να προκαλέσει κράμπες, φούσκωμα, ναυτία και εμετό. Η αφυδάτωση μπορεί επίσης να προκαλέσει ανησυχία.

Τέλος, να έχετε κατά νου ότι οι δίαιτες της μόδας δεν είναι μια καλή μακροπρόθεσμη λύση. Για διαρκή αποτελέσματα το καλύτερο στοίχημά σας είναι να ακολουθήσετε μια υγιεινή διατροφή με βάση τα φρούτα και τα λαχανικά, τα δημητριακά ολικής αλέσεως και τις άπαχες πηγές πρωτεϊνών.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »