MENU
antioxidants

Προσθέστε τα αντιοξειδωτικά στη διατροφή σας

30 Νοεμβρίου 2016 • Διατροφή

Τα αντιοξειδωτικά είναι ουσίες που μπορούν να προστατέψουν τα κύτταρά σας από τις συνέπειες των ελεύθερων ριζών, τα μόρια που παράγονται όταν το σώμα διασπά τρόφιμα ή εκτίθεται σε περιβαλλοντικούς παράγοντες.

Οι ελεύθερες ρίζες μπορούν να βλάψουν τα κύτταρα και μπορεί να παίξουν ρόλο στην καρδιακή νόσο, τον καρκίνο και άλλες ασθένειες. Μελέτες δείχνουν ότι μια δίαιτα υψηλή σε αντιοξειδωτικά από φρούτα και λαχανικά συνδέεται με χαμηλότερο κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου, καρδιαγγειακών παθήσεων, νόσου του Πάρκινσον και νόσου του Αλτσχάιμερ.

Επιπλέον, τροφές πλούσιες σε αντιοξειδωτικά έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και χαμηλή σε κορεσμένα λίπη και χοληστερόλη και είναι καλές πηγές βιταμινών και μετάλλων.

Ας δούμπε ποιες τροφές έχουν τα περισσότερα αντιοξειδωτικά:

Μούρα: Μια πλούσια πηγή αντιοξειδωτικών

Βατόμουρα, μούρα, cranberries και φράουλες είναι ανάμεσα στις κορυφαίες πηγές αντιοξειδωτικών.

Διαλέξτε ένα αχλάδι, ένα δαμάσκηνο ή ένα μήλο

Αχλάδια, δαμάσκηνα και πολλές ποικιλίες μήλων (με τη φλούδα τους) είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες. Αλλα φρούτα, όπως τα κεράσια και τα πορτοκάλια, είναι επίσης καλές πηγές.

Μην ξεχνάτε τα λαχανικά σας

Αγκινάρες, κόκκινο λάχανο και μαρούλια είναι στην κορυφή του καταλόγου των λαχανικών με υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικές ουσίες. Αλλες επιλογές περιλαμβάνουν τα σπαράγγια και το μπρόκολο.

Οι γλυκοπατάτες κάνουν τη διαφορά

Οι γλυκοπατάτες με το δέρμα τους είναι καλές πηγές αντιοξειδωτικών. Οι κόκκινες και οι λευκές πατάτες έχουν λιγότερο, αλλά είναι κι αυτές καλές πηγές, αρκεί βέβαια να ξεχάσετε ότι υπάρχει τηγάνι…

Οι θαυματουργοί ξηροί καρποί

Τα καρύδια, τα φιστίκια, τα φουντούκια και τα αμύγδαλα είναι μερικά από τα κορυφαία σε περιεκτικότητα αντιοξειδωτικά. Δεν σας αρέσουν οι ξηροί καρποί; (αν και δύσκολο…). Τότε δοκιμάστε φασόλια, όσπρια, φακές και φασόλια edamame που είναι επίσης ένα πολύ ισχυρό «πακέτο» αντιοξειδωτικών.

Σπάστε το ρόδι!

Ενισχύστε την υγεία σας με πλούσιους σε αντιοξειδωτικά χυμούς φρούτων όπως ο χυμός ροδιού. Και όσο πανηγυρίζετε για τις σωστές επιλογές σας, «ροκανίστε» και ένα κομμάτι σοκολάτας για να πάρετε άλλη μία αντιοξειδωτική ώθηση.

Να θυμάστε, όταν πρόκειται για την προσθήκη αντιοξειδωτικών στη διατροφή σας, δεν θα πρέπει να εστιάσετε αποκλειστικά σε καμία ομάδα τροφίμων. Αντ’ αυτού να είστε βέβαιοι πως θα ενσωματώσετε στη διατροφή σας μια ποικιλία από φρούτα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς, φασόλια και όσπρια.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »