MENU
Breakfast

Πρωινό πλούσιο σε πρωτεΐνες οδηγεί σε απώλεια βάρους

5 Νοεμβρίου 2013 • Διατροφή

Ενα υψηλό σε πρωτεΐνες πρωινό αυξάνει αποδεδειγμένα το αίσθημα της πληρότητας στον οργανισμό και μειώνει το αίσθημα της πείνας, καθώς περιορίζει τα σήματα του εγκεφάλου που ελέγχουν την επιθυμία για φαγητό.

Αυτό αναφέρει πρόσφατη μελέτη (που έρχεται να προστεθεί σε πολλές άλλες ανάλογες) του Πανεπιστημίου του Μιζούρι, τα αποτελέσματα της οποίας δημοσιεύτηκαν στην επιθεώρηση American Journal of Clinical Nutrition.

Η ερευνητική ομάδα στρατολόγησε 20 υπέρβαρες και παχύσαρκες νεαρές γυναίκες και τους ανέθεσε μία από τις τρεις επιλογές για πρωινό: ένα 350 θερμίδων που το αποτελούσε ένα μπολ δημητριακών, ένα 350 θερμίδων που ήταν πλούσιο σε πρωτεΐνες ή καθόλου πρωινό.

Τα αποτελέσματα ήταν εκπληκτικά: Eκείνες που έφαγαν το υψηλό σε πρωτεΐνες πρωινό μείωσαν το νυχτερινό τσιμπολόγημα περισσότερο από εκείνες που έφαγαν για πρωινό δημητριακά ή δεν έφαγαν καθόλου πρωινό.

«Η υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη φάνηκε πως αυξάνει το αίσθημα πληρότητας, μειώνει την πείνα που μπορεί να αισθανθεί κανείς στη διάρκεια της ημέρας και περιορίζει τα σήματα του εγκεφάλου που ελέγχουν την επιθυμία για φαγητό», σημειώνει η Δρ Heather Leidy, επίκουρη καθηγήτρια στο Τμήμα Διατροφής και Εργοφυσιολογίας στο Πανεπιστήμιο του Μιζούρι και προσθέτει: «Αυτό με τη σειρά του μείωσε σημαντικά τα ανθυγιεινά βραδινά σνακς που ήταν υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά και ζάχαρη».

Οι ερευνητές ενσωμάτωσαν στο πρωινό άπαχο βοδινό κρέας και αυγά. Η Leidy συνιστά επίσης άπαχο γιαούρτι, πουλερικά και καρύδια, που θα πρέπει να αντιστοιχούν σε 30-35 γραμμάρια πρωτεΐνης.

Η περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες διαφέρει, οπότε θα πρέπει να προσαρμόσετε το πρωινό σας αναλόγως: Δύο αυγά παρέχουν 12 γραμμάρια πρωτεΐνης, για παράδειγμα, ενώ δύο λουκάνικα γαλοπούλας έχουν περίπου 15 γραμμάρια, και ένα τυπικό γιαούρτι έχει 15 έως 20 γραμμάρια πρωτεΐνης.

Αν πραγματικά θέλετε να μεγιστοποιήσετε την απώλεια βάρους, προγραμματίστε να γυμναστείτε πριν από το πλούσιο αυτό πρωινό.

Σύμφωνα με έκθεση που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό British Journal of Nutrition, ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Northumbria στο Ηνωμένο Βασίλειο διαπίστωσαν ότι οι συμμετέχοντες στη μελέτη έκαψαν 20 τοις εκατό περισσότερο λίπος του σώματος, όταν ασκούνταν με άδειο στομάχι. Επιπλέον, η αυξημένη πρωινή σωματική δραστηριότητα και το πλούσιο πρωινό που πήραν στη συνέχεια, δεν αύξησε την πείνα τους αργότερα μέσα στην ημέρα.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »