MENU

Πόσο υγιεινή είναι μια δίαιτα φρούτων;

15 Απριλίου 2019 • Διατροφή

Η δίαιτα φρούτων είναι ένα πρόγραμμα απώλειας βάρους που βασίζεται στην κατανάλωση φρέσκων φρούτων. Μπορεί να καθαρίσει τον οργανισμό από τις τοξίνες και βοηθά στην γρήγορη απώλεια βάρους.

Συνήθως συνιστάται μόνο για σύντομες χρονικές περιόδους, συχνά τρεις ημέρες έως μία εβδομάδα, επειδή τα φρούτα μπορεί να μην αποτελούν επαρκή πηγή όλων των θρεπτικών συστατικών που έχει ανάγκη ένας άνθρωπος, επομένως δεν είναι σωστό να ακολουθηθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Η έναρξη μιας τυπικής δίαιτας φρούτων επιτρέπει σ’ αυτόν που την ακολουθεί να τρώει μία μερίδα φρέσκων φρούτων για κάθε ένα από τα δύο πρώτα γεύματα της ημέρας, δηλαδή πρωινό και μεσημεριανό, ενώ το τρίτο και τελευταίο γεύμα της ημέρας θα πρέπει να περιλαμβάνει μια μερίδα ωμών λαχανικών. Κάποια πιο αυστηρά προγράμματα επιτρέπουν μόνο κατανάλωση φρούτων και στα τρία γεύματα.

Συνιστάται επίσης να πίνει κάποιος αρκετό νερό, αλλά να αποφεύγει εντελώς την καφεΐνη, το αλκοόλ και τα ποτά που περιέχουν ζάχαρη.

Δεδομένου ότι μια δίαιτα φρούτων αποσκοπεί στη σημαντική μείωση της ποσότητας θερμίδων, ενδέχεται το άτομο που την ακολουθεί να παρουσιάσει κάποια συμπτώματα. Τα πιο συνηθισμένα περιλαμβάνουν κόπωση, ναυτία, διάρροια, ρινική καταρροή και πονόλαιμο. Παρόλο που τα συμπτώματα αυτά συνήθως δεν θεωρούνται επικίνδυνα, η πλειοψηφία τέτοιου είδους προγραμμάτων δεν συνιστούν να υπάρχει παράλληλα και σωματική δραστηριότητα,  επειδή το άτομο δεν καταναλώνει κατά τη διάρκεια της δίαιτας αρκετά θρεπτικά συστατικά, ώστε να μπορεί να ασκηθεί με ασφάλεια.

Μόλις ολοκληρωθεί η αρχική φάση της δίαιτας, πολλά προγράμματα περιλαμβάνουν οδηγίες για τη σταδιακή εισαγωγή λαχανικών, πρωτεϊνών και ξηρών καρπών στη διατροφή. Αυτό συμβαίνει επειδή η κατανάλωση μόνο ωμών φρούτων για μεγάλο χρονικό διάστημα μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα στην πέψη, αν γίνει απότομα η μετάβαση σε άλλο τύπο τροφών. Η ταχεία επανεισαγωγή του πεπτικού συστήματος σε ένα νέο τύπο φαγητού μετά από τη δίαιτα φρούτων θα μπορούσε να προκαλέσει στομαχικό πόνο, κοιλιακές κράμπες, διάρροια ή δυσκοιλιότητα.

Για την ομαλή μετάβαση σε μια πιο ισορροπημένη διατροφή, μπορεί να υπάρξει η προσθήκη μιας σούπας με βάση ζωμό ή μικρές σαλάτες για μια ακόμα μικρή χρονική περίοδο, προτού γίνει η επιστροφή σε ένα πλήρες πρόγραμμα φαγητού, όπως αυτό που ακολουθούσε το άτομο πριν ξεκινήσει τη δίαιτα φρούτων.

Οι επικριτές της δίαιτας φρούτων υποστηρίζουν ότι τέτοιου είδους προγράμματα είναι επικίνδυνα, επειδή δεν επιτρέπουν σ’ αυτούς που τα ακολουθούν να παίρνουν επαρκή ποσότητα θρεπτικών συστατικών που έχει ανάγκη ο οργανισμός τους. Υποστηρίζουν επίσης ότι αυτό το πρόγραμμα δίαιτας δεν είναι τόσο αποτελεσματικό για την απώλεια βάρους, όσο ισχυρίζεται ότι είναι. Εκτιμούν ότι η πολύ γρήγορη απώλεια βάρους όσων ακολουθούν αυτή τη δίαιτα είναι ουσιαστικά απώλεια νερού από το σώμα, το οποίο δεν καίει πραγματικό λίπος.

Εν κατακλείδι, μια δίαιτα φρούτων, για να έχει οφέλη για τον οργανισμό, θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί μόνο ως αποτοξίνωση από τοξίνες, μεταποιημένα τρόφιμα και ανθυγιεινές τροφές και μόνο υπό την αυστηρή προϋπόθεση ότι θα κρατήσει ελάχιστες ημέρες.

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »