MENU
meals

Πόσα γεύματα χρειάζεστε την ημέρα για να χάσετε βάρος;

10 Ιουνίου 2017 • Διατροφή

Πιθανόν να έχετε ακούσει ότι θα πρέπει να τρώτε 5-8 γεύματα την ημέρα για να είστε σε φόρμα και να χάσετε βάρος. Το λένε παντού: Στην τηλεόραση, στο Ιντερνετ, στα περιοδικά κ.λπ.

Υποστηρίζουν, μάλιστα, πως αποτελεί το «κλειδί» για το αδυνάτισμα.

Αν θέλετε να χάσετε βάρος θα πρέπει να τρώτε μεγάλο αριθμό γευμάτων. Για την ακρίβεια όσο μεγαλύτερο αριθμό γευμάτων, τόσο το καλύτερο, υποστηρίζουν οι υπέρμαχοι της συγκεκριμένης θεωρίας.

Γιατί όμως συμβαίνει αυτό;

Κατ’ αρχήν, θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε πως η πρόσληψη πολλών γευμάτων την ημέρα είναι μεν υγιεινή, αλλά δεν θα πρέπει να εξελιχθεί σε μανία. Δηλαδή δεν… χάθηκε και ο κόσμος αν δεν καταφέρετε μια μέρα να φάτε πολλά μικρά γεύματα.

Καλό είναι, όμως, να το προσπαθήσετε. Τα πολλαπλά γεύματα την ημέρα συνιστώνται για δύο λόγους: Αφενός επειδή τα μεγάλα κενά μεταξύ των γευμάτων κάνουν τον άνθρωπο να πεινάει περισσότερο, με αποτέλεσμα όταν επιτέλους φάει να τείνει να προσλαμβάνει περισσότερες θερμίδες και ενδεχομένως πιο ανθυγιεινές. Αφετέρου επειδή με τα πολλαπλά γεύματα υπάρχει μεταβολικό «πλεονέκτημα». Οσο πιο συχνά τρώτε, τόσο περισσότερες θερμίδες καίτε.

Ας δούμε, λοιπόν, τι σημαίνει το μεταβολικό πλεονέκτημα. Το σώμα σας καίει τις θερμίδες προσπαθώντας να αφομοιώσει τα τρόφιμα. Τώρα, με την αύξηση του αριθμού των γευμάτων, αυτό που κάνουμε είναι να προσπαθήσουμε να «εξαπατήσουμε», κάνοντας το πεπτικό μας σύστημα να λειτουργήσει περισσότερο και έτσι να καίει περισσότερες θερμίδες.

Το ερώτημα είναι πόσες περισσότερες θερμίδες καίει το σώμα με την κατανάλωση πολλών γευμάτων ανά ημέρα. Είναι αλήθεια ότι δεν καίει πολύ περισσότερες θερμίδες. Η καθημερινή καύση των θερμίδων στους περισσότερους ανθρώπους κυμαίνεται από 1300-1800 θερμίδες την ημέρα. Με την αύξηση του αριθμού των γευμάτων από 3 σε 8 ίσως να αυξηθεί η καύση σταδιακά. Ας είμαστε γενναιόδωροι και ας πούμε ότι αυξάνει κατά 5%. Αυτό το ποσοστό αντιστοιχεί σε ένα σύνολο 60-100 θερμίδων παραπάνω την ημέρα. Για να χάσετε μισό κιλό την εβδομάδα, θα πρέπει το σώμα σας να έχει ένα έλλειμμα περίπου 500 θερμίδων την ημέρα. Επομένως, ως γενικότερη εικόνα, η καύση των θερμίδων και η απώλεια βάρους των 60-100 θερμίδων την ημέρα δεν είναι αρκετή για να κάνει μια εντυπωσιακή διαφορά απώλειας βάρους.

Ετσι, ακόμα κι αν τρώτε 6 γεύματα την ημέρα για το «μεταβολικό πλεονέκτημα», το κλειδί για την απώλεια βάρους είναι να βεβαιωθείτε ότι υπάρχει αρκετό έλλειμμα θερμίδων. Αρα, ένα από τα κλειδιά είναι ότι περισσότερο από την ανάγκη να αυξήσετε τον αριθμό των γευμάτων σας, υπάρχει η ανάγκη να περικόψετε τις θερμίδες που καταναλώνετε. Είναι σκληρό; Είναι, ενδεχομένως, αλλά είναι γεγονός. Το πραγματικό κλειδί είναι να ελέγχετε τους πόθους σας και το μυαλό σας.

Θα μπορούσατε ας πούμε ακόμα και με 6 γεύματα την ημέρα, αντί να χάσετε, να πάρετε κιλά, αν δεν μπορείτε να ελέγξετε τη λαχτάρα σας για ανθυγιεινά τρόφιμα ή αν «φορτώσετε» τα 6 γεύματά σας με μεγάλες ποσότητες φαγητού.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »