MENU
an8ektikoi_

Πώς να ξεπεράσετε τα εμπόδια και να γίνετε ανθεκτικοί

21 Μαΐου 2016 • Υγεία, Ψυχολογία - Ψυχική Υγεία

Μερικοί άνθρωποι φαίνεται πως έχουν γεννηθεί με την ικανότητα να ξεπερνούν τα εμπόδια με σχετική ευκολία. Είναι ένα χαρακτηριστικό που οι ειδικοί το αποκαλούν ανθεκτικότητα και αφορά τον έλεγχο πάνω στη ζωή μας.

Οι άνθρωποι αυτοί είναι και πιο πρόθυμοι να αναλάβουν πράγματα που εμπεριέχουν ρίσκο, όπως αναφέρουν οι ψυχολόγοι. Επίσης, λόγω της αισιοδοξίας τους, είναι πιο πιθανό να αναπτύξουν και να διατηρήσουν θετικές σχέσεις με τους άλλους, καθώς βρίσκουν περισσότερο νόημα στη ζωή τους.

Πώς μπορείτε να κάνετε τον εαυτό σας πιο ανθεκτικό; Δείτε παρακάτω τα 10 πράγματα στα οποία πρέπει να επικεντρωθείτε:

1. Μείνετε ευέλικτοι. Οι ευέλικτοι άνθρωποι περιμένουν να αντιμετωπίσουν προκλήσεις σε διάφορα σημεία της ζωής τους. Είναι σε θέση να βρουν τρόπους να αναπροσαρμόσουν τους στόχους τους.

2. Πάρτε μαθήματα. Οταν έχετε μια αρνητική εμπειρία, επικεντρωθείτε στα θετικά μαθήματα που μπορείτε να πάρετε απ’ αυτήν. Οταν προκύπτει μια δύσκολη κατάσταση μην επικεντρωθείτε στο ποιος φταίει. Μην καθίσετε να σκεφτείτε γιατί συνέβη σε σας και να περάσετε στον εαυτό σας την ιδέα ότι είστε το θύμα. Ρωτήστε τον εαυτό σας τι θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά την επόμενη φορά για να έχετε ένα καλύτερο αποτέλεσμα.

3. Αναλάβετε δράση. Σκεφτείτε τι μπορείτε να κάνετε για να βελτιώσετε την κατάστασή σας και στη συνέχεια ενεργοποιηθείτε. Οι ελαστικοί άνθρωποι εργάζονται για την επίλυση των προβλημάτων τους αντί να αφήνουν τους εαυτούς τους να παραλύουν από την αρνητικότητα.

4. Μείνετε συνδεδεμένοι με την οικογένειά σας. Οταν περνάτε μια δύσκολη στιγμή μην απομακρύνεστε από τους δικούς σας ανθρώπους. Αποδεχτείτε τη βοήθεια απ’ αυτούς που γνωρίζετε ότι νοιάζονται πραγματικά για εσάς. Οι ελαστικοί άνθρωποι έχουν τουλάχιστον ένα ή δύο άτομα στη ζωή τους, που μπορούν να απευθυνθούν για να τους στηρίξουν.

5. Απελευθερώστε την ένταση. Βεβαιωθείτε ότι έχετε διεξόδους για να εκφράσετε τα συναισθήματά σας και να αποκλιμακώσετε την ένταση. Μιλήστε σε ένα φίλο, γράψτε σε ένα χαρτί τι νοιώθετε για να εκτονωθείτε, διαλογιστείτε, πάρτε συμβουλές από ανθρώπους της οικογένειάς σας.

6. Αποκτήστε ένα σκοπό. Κάντε πράγματα που φέρνουν νόημα στη ζωή σας. Αυτό μπορεί να είναι το να ξοδέψετε χρόνο για να είστε κοντά στην οικογένειά σας ή μπορεί να είναι ακόμα και ο εθελοντισμός. Νοιώθει κανείς ωραία εσωτερικά και παράλληλα πιο δυνατός όταν μπορεί να βοηθήσει τους άλλους που έχουν ανάγκη.

7. Αποκτήστε υγιείς συνήθειες. Θα διαχειριστείτε πιο εύκολα το άγχος αν:

* Aσκείστε τακτικά

* Ακολουθήσετε μια ισορροπημένη διατροφή

* Βρείτε χρόνο για να ξεκουραστείτε

Θυμηθείτε: Οι άνθρωποι που είναι σωματικά δυνατοί τείνουν να είναι και πιο ανθεκτικοί συναισθηματικά.

8. Πιστέψτε στον εαυτό σας. Νοιώστε υπερήφανοι για τις ικανότητές σας και για το τι έχετε κάνει. Αναγνωρίστε τις προσωπικές σας δυνάμεις.

9. Διατηρήστε το γέλιο σας. Κρατήστε την αίσθηση του χιούμορ, ακόμα κι όταν οι καιροί είναι δύσκολοι. Το γέλιο ανακουφίζει από το άγχος και βοηθά να έχετε τα πράγματα υπό έλεγχο.

10. Να είστε αισιόδοξοι. Μια θετική, αισιόδοξη προοπτική θα σας κάνει πολύ πιο ανθεκτικούς. Να θυμάστε ότι πολλά από τα προβλήματα που θα αντιμετωπίσετε στη ζωή σας είναι προσωρινά και ότι έχετε ξεπεράσει τα εμπόδια από το παρελθόν.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »