MENU
breast

Πώς θα μειώσετε τον κίνδυνο καρκίνου του μαστού

6 Μαΐου 2015 • Γυναίκα

Στατιστικά, μία στις οκτώ γυναίκες θα αναπτύξει καρκίνο του μαστού στη διάρκεια της ζωής της. Πρόκειται για ένα στοιχείο τρομακτικό, αλλά απλά σκεφτείτε πως επτά στις οκτώ δεν θα προσβληθούν από την ασθένεια.

Σε κάθε περίπτωση καρκίνου πέρα από την έγκαιρη διάγνωση, το σημαντικό είναι να σκέφτεται κανείς θετικά. Το ακόμα πιο σημαντικό βεβαίως είναι να κάνει ό,τι μπορεί από πλευράς του για να μειώσει τις πιθανότητές του να αποκτήσει μια θέση σ’ αυτή την αμείλικτη στατιστική.

Δείτε λοιπόν ποια είναι τα επτά πράγματα που μπορεί να κάνει μια γυναίκα για να μειώσει το δικό της κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του μαστού:

1. Ασκηση

Δεκάδες είναι οι μελέτες που έχουν βρει συσχέτιση μεταξύ άσκησης και μειωμένου κινδύνου καρκίνου του μαστού, του παχέος εντέρου και άλλων μορφών καρκίνου. Η άσκηση μισή τουλάχιστον ώρα την ημέρα, 4-5 φορές την εβδομάδα μπορεί να κάνει θαύματα. Η σωματική άσκηση βελτιώνει την ενεργειακή ισορροπία, τις ορμόνες του μεταβολισμού και τη ρύθμιση της ινσουλίνης. Ολα τα παραπάνω μειώνουν την ανθυγιεινή παραγωγή κυττάρων που οδηγεί σε καρκίνο. Επίσης, η άσκηση βοηθά στον έλεγχο βάρους, στη διατήρηση υγιών οστών, στην διατήρηση των μυών και των αρθρώσεων σε καλή λειτουργία, ενώ μειώνει τον κίνδυνο θανάτου από καρδιακή νόσο. Βρείτε μία φίλη για να δεσμευτείτε στην παροχή κινήτρων η μία στην άλλη και πείτε στον εαυτό σας πως δεν θα ανεβείτε ξανά στο σπίτι σας από το ασανσέρ παρά μόνο από τις σκάλες και δεν θα χρησιμοποιήσετε στο μετρό τις κυλιόμενες σκάλες. Οι σκάλες είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να τονώσετε τον καρδιακό ρυθμό και να κάψετε θερμίδες.

2. Ακολουθήστε υγιεινή διατροφή

Εχει αποδειχθεί ότι οι δίαιτες που είναι πλούσιες σε φυτικές ίνες, λαχανικά, φρούτα, δημητριακά ολικής αλέσεως και ψάρια, μειώνουν τον κίνδυνο καρκίνου του μαστού, ενώ όσες γυναίκες προτιμούν τα βαριά σε εξευγενισμένα σάκχαρα και ζωικά λίπη φαγητά αυξάνουν τις πιθανότητές τους. Επιλέξτε υγιεινά σνακ, όπως φρέσκα φρούτα, φρέσκα λαχανικά, αμύγδαλα και γιαούρτι όταν είστε στη δουλειά, στο σχολείο ή στα ταξίδια σας ώστε να μην χρειαστεί να καταφύγετε σε fast food μόλις πεινάσετε.

3. Κοιμηθείτε τουλάχιστον 6 ώρες κάθε βράδυ

Μια ιαπωνική μελέτη έδειξε πως όσες γυναίκες κοιμόντουσαν σε τακτική βάση λιγότερες από έξι ώρες κάθε βράδυ ήταν πολύ πιθανό να αναπτύξουν καρκίνο του μαστού, συγκριτικά με εκείνες που κοιμόντουσαν περισσότερες ώρες.

4. Διατηρήστε το Δείκτη Μάζας Σώματος κάτω από 26

Περισσότερο από το 30% των γυναικών θεωρούνται παχύσαρκες και ένα άλλο 30% θεωρούνται υπέρβαρες, όταν μετρηθεί ο δείκτης μάζας σώματός τους. Η παχυσαρκία δεν συνδέεται μόνο με τις καρδιακές παθήσεις, τα εγκεφαλικά επεισόδια και τον διαβήτη. Συνδέεται και με τον καρκίνο. Μια νέα μελέτη που παρουσιάστηκε στην Αμερικανική Εταιρεία Κλινικής Ογκολογίας έδειξε πως οι νεαρές γυναίκες που είναι παχύσαρκες έχουν 34% αυξημένο κίνδυνο θανάτου από καρκίνο του μαστού. Το λίπος περιέχει οιστρογόνα και αν υπάρχουν πάρα πολλά λιπαρά κύτταρα μπορούν να παράγουν επιπλέον ορμόνες όπως τα οιστρογόνα και την ινσουλίνη, που έχουν συνδεθεί με την ανθυγιεινή ανάπτυξη των κυττάρων του μαστού.

5. Σταματήστε το κάπνισμα

Είναι πολλές οι μελέτες που έχουν διαπιστώσει αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του μαστού μεταξύ των γυναικών που  καπνίζουν, ειδικά εκείνων που αρχίζουν το κάπνισμα πριν κάνουν το πρώτο τους παιδί.

6. Μειώστε το στρες

Το περιστασιακό ψυχολογικό στρες δεν έχει διαπιστωθεί ότι μπορεί να προκαλέσει καρκίνο, αλλά το ψυχολογικό στρες που διαρκεί για μεγάλο χρονικό διάστημα, μπορεί να επηρεάσει τη γενική υγεία και την ικανότητα να αντιμετωπίσει κανείς τον καρκίνο, καθώς ενεργοποιεί ένα συγκεκριμένο γονίδιο που θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο το ανοσοποιητικό σύστημα.

7. Μειώστε την κατανάλωση αλκοόλ

Το αλκοόλ μειώνει την ικανότητα του ήπατος να μεταβολίζει την ορμόνη οιστρογόνο. Μελέτες έχουν δείξει πως έστω και ένα-δύο ποτά την ημέρα για μεγάλο χρονικό διάστημα θα μπορούσαν να αυξήσουν τον κίνδυνο εμφάνισης του καρκίνου του μαστού. Σε μια μελέτη διαπιστώθηκε πως 3-4 ποτήρια κρασί υπερτριπλασίασαν την ποσότητα οιστρογόνων στο σώμα των γυναικών.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »