MENU
child-eating

Πώς θα μάθετε τα παιδιά σας να τρώνε υγιεινά

2 Ιανουαρίου 2016 • Παιδί - Εφηβος

Η  δημιουργία ενός περιβάλλοντος όπου τα παιδιά σας μπορούν να κάνουν υγιεινές διατροφικές επιλογές είναι ένα από τα πιο σημαντικά βήματα που μπορείτε να ακολουθήσετε για να εξασφαλίσετε την υγεία του παιδιού σας.

Με την προώθηση ενός υποστηρικτικού περιβάλλοντος, εσείς και η οικογένειά σας μπορείτε να αναπτύξετε μια θετική σχέση με την υγιεινή των τροφίμων. Μπορείτε να τα οδηγήσετε με το παράδειγμά σας.

Εδώ είναι 10 συμβουλές  για να κάνετε τα παιδιά να τρώνε υγιεινά τρόφιμα και να σχηματίσουν συνετές διατροφικές συνήθειες.

1. Αποφύγετε τους περιορισμούς σχετικά με τα τρόφιμα

Ο περιορισμός των τροφίμων αυξάνει τον κίνδυνο το παιδί σας να αναπτύξει διατροφικές διαταραχές, όπως η ανορεξία ή η βουλιμία αργότερα στη ζωή. Μπορεί επίσης να έχει αρνητικές επιπτώσεις στην ανάπτυξη και εξέλιξή του. Αντί για την απαγόρευση τροφίμων, μιλήστε για όλες τις υγιείς, διατροφικές επιλογές που υπάρχουν, ενθαρρύνοντας την οικογένειά σας να επιλέγει φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως, άπαχο κρέας και γαλακτοκομικά χαμηλά σε λιπαρά, αποφεύγοντας το  χαμηλής ποιότητας πρόχειρο φαγητό.

2. Να έχετε πάντα διαθέσιμα υγιεινά τρόφιμα

Τα παιδιά τρώνε ό,τι είναι διαθέσιμο. Κρατήστε τα φρούτα σε ένα μπολ πάνω στον πάγκο, όχι θαμμένα σε συρτάρι του ψυγείου σας. Θυμηθείτε ότι το παιδί σας μπορεί να επιλέξει μόνο τα τρόφιμα που αποθηκεύετε στο σπίτι. Και το να φάτε εσείς ένα μήλο για σνακ είναι πολύ σημαντικό, καθώς οι ενέργειές σας φωνάζουν πιο δυνατά από οτιδήποτε άλλο.

3. Μην χαρακτηρίζετε τα τρόφιμα ως «καλά» ή «κακά»

Αντί γι’ αυτό, συνδέστε τα τρόφιμα με πράγματα που το παιδί σας νοιάζεται, όπως τα σπορ ή το να πηγαίνει καλά στο σχολείο. Αφήστε το παιδί σας να ξέρει ότι οι άπαχες πρωτεΐνες, όπως η γαλοπούλα και το ασβέστιο στα γαλακτοκομικά προϊόντα θα τού δώσουν  δύναμη για τον αθλητισμό. Τα αντιοξειδωτικά στα φρούτα και τα λαχανικά προσθέτουν λάμψη στο δέρμα και τα μαλλιά. Και το να τρώνε ένα υγιεινό πρωινό μπορεί να τα βοηθήσει να προσέχουν στην τάξη.

4. Επαινέστε τις υγιεινές επιλογές

Δώστε στα παιδιά σας ένα περήφανο χαμόγελο και τον έπαινο όταν επιλέγουν υγιεινές τροφές, όπως φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως, ή γαλακτοκομικά προϊόντα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά.

5. Μην γκρινιάζετε για τις ανθυγιεινές επιλογές

Οταν τα παιδιά επιλέγουν τα λιπαρά, τηγανητά και ανθυγιεινά τρόφιμα να τα ανακατευθύνετε αμέσως σε μια πιο υγιεινή επιλογή.

Αντί για τα συνηθισμένα πατατάκια με ντιπ, προσφέρετέ τους ψημένα τσιπς και σάλτσα.

Εάν το παιδί σας θέλει καραμέλα, δοκιμάστε βάζοντας φρέσκες φράουλες σε λίγη σοκολάτα. Είστε πολύ απασχολημένοι για να το κάνετε αυτό; Ε, τότε, να έχετε μερικά φυσικά αποξηραμένα φρούτα στο σπίτι για γρήγορα σνακ.

Αντί να αγοράζετε τηγανητές πατάτες, δοκιμάστε να ψήνετε κομμένες  πατάτες στο φούρνο (σε μόλις λίγο λάδι).

6. Ποτέ μην χρησιμοποιείτε το φαγητό ως ανταμοιβή

Αυτό θα μπορούσε να δημιουργήσει προβλήματα βάρους αργότερα στη ζωή τους. Αντ’ αυτού, ανταμείψτε τα με κάτι φυσικό και διασκεδαστικό, όπως μια βόλτα ή κινηματογράφος.

7. Παρακαθίστε σε οικογενειακά γεύματα το βράδυ

Αν αυτό δεν είναι μια παράδοση στο σπίτι σας, μπορεί να γίνει. Η έρευνα δείχνει ότι τα παιδιά που τρώνε γεύματα στο τραπέζι με τους γονείς τους έχουν καλύτερη διατροφή και είναι λιγότερο πιθανό να αποκτήσουν σοβαρό πρόβλημα ως έφηβοι. Ξεκινήστε με μία νύχτα την εβδομάδα και στη συνέχεια κάντε τις νύχτες τρεις ή τέσσερις, ώσπου να χτίσετε σταδιακά μια συνήθεια.

8. Ετοιμάστε τα πιάτα στην κουζίνα

Μπορείτε να βάλετε τη σωστή μερίδα στο πιάτο του καθενός, αντί να προσφέρετε ένα μπουφέ τροφίμων από όπου θα παίρνει κανείς ό,τι και όσο θέλει. Με αυτό τον τρόπο τα παιδιά σας θα μάθουν να αναγνωρίζουν το υγιές μέγεθος των μερίδων. Εάν το να προσαρμοστείτε σε υγιέστερο μέγεθος μερίδων σημαίνει μικρότερες μερίδες για την οικογένειά σας, να βοηθήσετε να γίνει η αλλαγή να φαίνεται λιγότερο συγκλονιστική χρησιμοποιώντας μικρότερα πιάτα.

9. Δώστε στα παιδιά κάποιο έλεγχο

Ζητήστε από τα παιδιά σας να φάνε τρεις μπουκιές από όλα τα τρόφιμα στο πιάτο τους και να δώσουν σε κάθε ένα βαθμό, όπως Α, Β, Γ, Γ, ή Ε. Οταν τα υγιεινά τρόφιμα, ειδικά ορισμένα λαχανικά, πάρουν υψηλή βαθμολογία, να τα φτιάχνετε πιο συχνά. Προσφέρετε λιγότερο στα παιδιά σας τα τρόφιμα που τούς άρεσαν λιγότερο.  Αυτό επιτρέπει στα παιδιά σας να συμμετέχουν στη διαδικασία λήψης αποφάσεων. Στο κάτω-κάτω, η τραπεζαρία είναι μια οικογενειακή υπόθεση.

10. Συμβουλευτείτε τον παιδίατρό σας

Πάντα μιλάτε με το γιατρό του παιδιού σας, προτού το βάλετε σε μια δίαιτα απώλειας βάρους ή προτού επιχειρήσετε να το βοηθήσετε να πάρει βάρος ή προτού επιχειρήσετε σημαντικές αλλαγές στο είδος των τροφίμων που το παιδί σας τρώει. Ποτέ μην κάνετε μόνοι σας τη διάγνωση ότι το παιδί σας είναι πολύ βαρύ ή πολύ αδύνατο.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »