MENU
christmas-relax

Πώς θα καταφέρετε να χαλαρώσετε τα Χριστούγεννα

23 Δεκεμβρίου 2013 • Υγεία, Ψυχολογία - Ψυχική Υγεία

Εφτασε η ώρα για τα Χριστούγεννα, αλλά εσείς αισθάνεστε ότι θα χρειαστείτε τέσσερις με επτά ημέρες διακοπών, προκειμένου να «αποσυμπιεστείτε»; Εχει αποδειχθεί ότι είναι πολύ πιο εύκολο να επιταχύνουμε, παρά να επιβραδύνουμε.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, το DNΑ μας έχει σχεδιαστεί για να εγκλιματιζόμαστε σε περιβάλλον έντονου άγχους και στρες σχετικά γρήγορα. Αυτό είναι γνωστό ως ο περίφημος μηχανισμός «fight or flight». Το «fight or flight», είναι ένας όρος που χρησιμοποιείται στην ψυχολογία, προκειμένου να περιγράψει μία κατάσταση κοινή σε ανθρώπους και ζώα, όπου το σώμα μπαίνει σε επιφυλακή σε κρίσιμες για την επιβίωση συνθήκες και πρέπει να αποφασίσει αυτόματα αν θα μείνει και θα παλέψει ή αν θα τραπεί σε φυγή.

Βιολογικά, είμαστε πραγματικά καλοί στην επιτάχυνση. Μπορούμε, όμως, να είμαστε εξίσου καλοί στην επιβράδυνση, ειδικά κατά τη διάρκεια των διακοπών, που ο χρόνος είναι λίγος, άρα και ιδιαίτερα πολύτιμος;

Δείτε τρεις τρόπους για να επιτύχετε την απαιτούμενη «αποσυμπίεση»:

Απλά αναπνεύστε

Αν ταξιδεύετε από μια μεγάλη πόλη σε μια μικρότερη, στην ιδιαίτερη πατρίδα σας, μπορείτε να βρείτε λίγο χρόνο να εγκλιματιστείτε σε πιο αργούς ρυθμούς. Για την αποσυμπίεση από τη φασαρία, ξεκινήστε παίρνοντας μερικές βαθιές ανάσες. Η εκπαίδευση στην αναπνοή είναι ένας πολύ καλός τρόπος για την ανακούφιση από το στρες. Εισπνεύστε από τη μύτη γεμίζοντας τους πνεύμονές σας και πάρτε το χρόνο σας για την εκπνοή. Μια καλή βαθιά αναπνοή διαρκεί από 10 έως 12 δευτερόλεπτα για να ολοκληρωθεί. Κάθε φορά που οι σκέψεις σας αρχίζουν να επιταχύνονται, απλά εστιάστε και πάλι στην αναπνοή σας. Επαναλάβετέ το αρκετές φορές την ημέρα.

Κινηθείτε

Αν ήσασταν πολύ καιρό στην… τσίτα, είναι σίγουρα δύσκολο (αν όχι αδύνατο) να χαλαρώσετε πραγματικά. Αν και μπορεί να ακούγεται αντιφατικό, η κίνηση πραγματικά θα σας βοηθήσει να επιβραδύνετε, επειδή η άσκηση προκαλεί την απελευθέρωση ενδορφινών που αποτελούν ένα φυσικό αγχολυτικό. Ενας πολύ καλός τρόπος για να ανακουφιστείτε από την ένταση είναι η συμμετοχή σε μια σωματική δραστηριότητα διάρκειας μισής ώρας που μπορεί να είναι από ένα γρήγορο περπάτημα μέχρι ένα κανονικό πρόγραμμα προπόνησης.

Επικοινωνήστε με τα μάτια

Το όλο θέμα των χριστουγεννιάτικων διακοπών είναι να περάσετε ποιοτικό χρόνο με τους άλλους. Αν όμως οι σκέψεις και οι έγνοιες σας, καθώς και οι επικείμενες υποχρεώσεις που θα ακολουθήσουν τις διακοπές σας αποσπούν την προσοχή, δεν θα μπορέσετε να χαλαρώσετε πραγματικά. Για να αντιμετωπίσετε την κατάσταση, αφήστε στην άκρη το κινητό σας και δώστε στους συγγενείς και τους φίλους σας την αμέριστη προσοχή σας. Βρείτε ένα ειδικό σημείο για να έρθετε σε οπτική επαφή με τους άλλους και θα δείτε πως κι εκείνοι θα έρθουν σε οπτική επαφή μαζί σας. Αυτό θα σας βοηθήσει πραγματικά να επιβραδύνετε τους ρυθμούς, θα αλληλεπιδράσει και θα δημιουργήσει μια πραγματική σύνδεση με τους ανθρώπους που αγαπάτε.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »