MENU
woman

Πώς θα αποφύγετε τα προβλήματα φαγητού καθώς μεγαλώνετε

9 Απριλίου 2015 • Τρίτη Ηλικία

Μπορεί να σας κάνει εντύπωση, αλλά οι τροφές μπορούν να επηρεάσουν τον τρόπο δράσης των φαρμάκων σας. Γι’ αυτό είναι πάντα καλό να ρωτάτε το γιατρό ή το φαρμακοποιό ποιες τροφές πρέπει να αποφεύγετε.

Για παράδειγμα, αν παίρνετε κάποιο φάρμακο για την υψηλή αρτηριακή πίεση, ή το άγχος, ο χυμός γκρέιπφρουτ μπορεί να αλληλεπιδράσει με τα φάρμακά σας.

Μην στερηθείτε, ωστόσο, τη βιταμίνη C και το κάλιο που περιέχει το γκρέιπφρουτ. Φροντίστε να το αντικαταστήσετε με κάποιο από τα άλλα εσπεριδοειδή, όπως το πορτοκάλι ή το λάιμ.

Ωμά λαχανικά

Αν έχετε ευαίσθητα δόντια, αν σας λείπουν δόντια ή αν έχετε κοιλότητες, τα ωμά λαχανικά είναι πολύ ψηλά στη λίστα των τροφών που πρέπει να αποφύγετε. Αλλά μην στερηθείτε τις φυτικές ίνες και τις βιταμίνες. Δοκιμάστε να μαγειρέψετε τα λαχανικά μέχρι να μαλακώσουν. ΄Η χρησιμοποιήστε πολτοποιημένα λαχανικά όπως τα καρότα σε σούπες ή μαγειρευτά.

Φασόλια

Μερικοί άνθρωποι αποφεύγουν τα φασόλια λόγω του ότι μπορεί να τους προκαλέσουν αέρια ή ακόμα και πόνο στο στομάχι. Αν, όμως, έχετε εξαιρέσει τα φασόλια από τη διατροφή σας, θα πρέπει να το επανεξετάσετε. Πρόκειται για μια εξαιρετική πηγή φυτικών ινών που είναι επίσης πλούσια σε πρωτεΐνες και σίδηρο και χαμηλά σε λίπος. Τα κόλπο είναι να τα προσθέσετε στη διατροφή σας σιγά σιγά. Ξεκινήσετε με μία μερίδα μία φορά την εβδομάδα. Δοκιμάστε μετά δύο φορές και έτσι με τον καιρό θα τα συνηθίσετε.

Αλκοόλ

Η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής και ορισμένους τύπους των εγκεφαλικών επεισοδίων. Αλλά όσο μεγαλώνετε, το αλκοόλ μπορεί να σάς επηρεάσει με διαφορετικό τρόπο, ακόμη και αν έχετε συνηθίσει σε ένα ποτήρι κρασί με ​​το δείπνο ή μια μπύρα όταν παρακολουθείτε τηλεόραση. Το αλκοόλ διαταράσσει τον ύπνο και μπορεί να αυξήσει την αρτηριακή σας πίεση, πάρα πολύ. Το αλκοόλ μπορεί επίσης να προκαλέσει υπογλυκαιμία σε άτομα με διαβήτη. Επηρεάζει, επίσης, τον τρόπο που δρουν τα φάρμακα. Συζητήστε με το γιατρό σας σχετικά με τη χρήση αλκοόλ.

Γαλακτοκομικά

Μπορεί να έχετε πρόβλημα να αφομοιώσετε το γάλα ή τα γαλακτοκομικά προϊόντα, όσο μεγαλώνετε. Ετσι σταδιακά δεν μπορείτε να πάρετε όλα τα οφέλη που μπορούν να δώσουν τα γαλακτοκομικά προϊόντα με το ασβέστιο και τις πρωτεΐνες που παρέχουν. Πολλοί άνθρωποι μπορεί να έχουν στομαχικές διαταραχές ακόμα και με μικρές ποσότητες γαλακτοκομικών. Κάποιοι άλλοι μπορεί να ανέχονται συγκεκριμένα μόνο γαλακτοκομικά προϊόντα. Το γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά και το τυρί με χαμηλά λιπαρά είναι ιδιαίτερα θρεπτικές επιλογές. Δοκιμάστε, επίσης, γαλακτοκομικά προϊόντα χωρίς λακτόζη.

Καφεΐνη

Παρά το γεγονός ότι η καφεΐνη μπορεί να μην είναι ένα πρόβλημα για όλους, μπορεί να κάνει μερικούς ανθρώπους να αισθάνονται νευρικότητα ή άγχος. Η καφεΐνη μπορεί, επίσης, να αυξήσει τον καρδιακό ρυθμό και να προκαλέσει προβλήματα με τον ύπνο σας. Αν προσπαθείτε να κόψετε την καφεΐνη, σιγουρευτείτε πως αυτό δεν θα γίνει απότομα. Η απότομη διακοπή της καφεΐνης μπορεί να προκαλέσει πονοκεφάλους, ναυτία ή εμετό. Αντικαταστήστε σιγά-σιγά τα καφεϊνούχα ποτά με νερό, τσάι από βότανα, ή ντεκαφεϊνέ.

Κρέατα

Μερικά από τα πιο υγιή κομμάτια του κρέατος, όπως το άπαχο φιλέτο, μπορεί να είναι πιο δύσκολο να τα μασήσετε. Παρόλο που το χάμπουργκερ είναι πολύ πιο εύκολο για τα δόντια, είναι συχνά λιγότερο θρεπτική επιλογή, καθώς περιέχει 20% έως 30% λίπος. Αντ’ αυτού, ψάξτε για άπαχο μοσχαρίσιο κιμά χωρίς λίπος πάνω από 10%. Αν πάλι θέλετε μια πηγή πρωτεΐνης που είναι πιο εύκολη στο μάσημα, δοκιμάστε τα ψάρια.

Τροφές με πολύ αλάτι

Αν είστε άνω των 40 ετών ή ανήκετε σε μια ομάδα υψηλού κινδύνου για καρδιακές παθήσεις και εγκεφαλικά επεισόδια, δεν θα πρέπει να καταναλώνετε παραπάνω από 1.500 mg νατρίου καθημερινά. Το πολύ αλάτι μπορεί να αυξήσει την αρτηριακή σας πίεση και να σας βάλει σε ακόμα μεγαλύτερο κίνδυνο. Κυριότεροι «ένοχοι» είναι τα επεξεργασμένα τρόφιμα, όπως τα κατεψυγμένα, το πρόχειρα φαγητά, οι σάλτσες για σαλάτες. Διαβάστε προσεκτικά τις ετικέτες και κοιτάξτε για εναλλακτικές λύσεις χωρίς καθόλου νάτριο ή χαμηλής περιεκτικότητας σε αλάτι.

Σταυρανθή λαχανικά

Αποφεύγετε τα σταυρανθή λαχανικά, λόγω των προβλημάτων με τα αέρια; Τα σταυρανθή λαχανικά -μπρόκολο, λάχανο, κουνουπίδι και κατσαρό λάχανο για παράδειγμα- έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C, βήτα-καροτίνη, φυτικές ίνες, ασβέστιο, σίδηρο, φυλλικό οξύ και. Επίσης, μερικές μελέτες έχουν δείξει ότι μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο του καρκίνου. Μην αποφύγετε αυτά τα λαχανικά. Απλά προσθέστε τα σε γεύματα σταδιακά, σε μικρότερες μερίδες. Θα βοηθήσει, επίσης, να πίνετε άφθονα υγρά.

Φρούτα

Τα φρούτα φημίζονται για την αφθονία βιταμινών, φυτικών ινών και άλλων σημαντικών θρεπτικών συστατικών. Μπορεί, όμως, να είναι δύσκολο να φάτε «ένα μήλο την ημέρα», αν έχετε προβλήματα μάσησης.  Αντί γι’ αυτό δοκιμάστε μαλακά φρούτα όπως τα μούρα, οι μπανάνες και τα πεπόνια. Μπορείτε επίσης να συνδυάσετε ένα smoothie φρούτων.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »