MENU

Πώς θα απαλλαγείτε από τις εναποθέσεις λίπους

16 Ιουλίου 2019 • Διατροφή

Το λίπος είναι απαραίτητο στον οργανισμό, καθώς μονώνει και προστατεύει τα ζωτικά όργανα του σώματος, ενώ αποτελεί και μια αποθήκη ενέργειας για καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης.

Ωστόσο, το υπερβολικό λίπος είναι κάτι κακό και ανθυγιεινό. Οι γιατροί λένε πως η περίσσεια λίπους συμβάλλει στην ανάπτυξη καρδιακής νόσου, εγκεφαλικών επεισοδίων, διαβήτη, υψηλής πίεσης του αίματος, άπνοιας ύπνου και ορισμένων μορφών καρκίνου.

Η εξάλειψη της περίσσειας λίπους απαιτεί τη μείωση του φαγητού ή την αύξηση της σωματικής δραστηριότητας. Αυτό μεταφράζεται σε δίαιτα και άσκηση. Ξεκινήστε με μια φυσική εξέταση ώστε να καθοριστεί πόσο λίπος πρέπει να χάσετε και στη συνέχεια ακολουθήστε τις συστάσεις του γιατρού σας.

Δίαιτα

Αλλάξτε τη διατροφή σας. Τρώτε περισσότερο ωμά τρόφιμα, κυρίως φρούτα και λαχανικά, τα οποία είναι χαμηλά σε λιπαρά και θερμίδες και πλούσια σε φυτικές ίνες, βιταμίνες και μέταλλα. Αυτά παρέχουν τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά και ενεργοποιούν τα ένζυμα που καίνε το λίπος. Μειώστε τις μερίδες των γευμάτων σας και αποφύγετε να τρώτε ανάμεσα στα βασικά γεύματα και τα σνακ σας. Αναπτύξτε ένα σχέδιο διατροφής που θα το φτιάξετε εσείς οι ίδιοι ή θα το πάρετε από το γιατρό ή τον διαιτολόγο.

Γυμναστική

Ξεκινήστε την άσκηση, μετά την αξιολόγηση της φυσικής σας κατάστασης. Επιλέξτε μια δραστηριότητα που μπορείτε να κάνετε τακτικά. Συνιστάται φυσική δραστηριότητα 30-150 λεπτών την εβδομάδα για αρχή και στη συνέχεια μπορείτε να προχωρήσετε σε μεγαλύτερης διάρκειας άσκηση όπως περιπάτους ή σε πιο έντονη δραστηριότητα όπως τρέξιμο ή ποδηλασία. Χρησιμοποιήστε έναν πίνακα καύσης θερμίδων και επιλέξτε μια δραστηριότητα που μπορεί να κάψει αρκετές θερμίδες.

Βάλτε στόχους

Γράψτε ένα πρόγραμμα για την απώλεια λίπους. Καθιερώστε συγκεκριμένους στόχους, αρκεί να είναι ρεαλιστικοί. Ακόμα κι αν τρέχετε δεν θα κάψετε πάνω από 600 θερμίδες την ώρα, γι’ αυτό θα χρειαστούν αρκετές ώρες για να κάψετε την περίσσεια του λίπους. Μην ζυγίζεστε κάθε πρωί, αλλά δύο φορές την εβδομάδα κατά προτίμηση την ίδια πάντα ώρα και μετρήστε το σωματικό λίπος της κοιλιάς σας. Γράψτε κάπου τα αποτελέσματα των μετρήσεων, ώστε να έχετε ένα μέτρο σύγκρισης με τις επόμενες καταγραφές.

Μάθετε το σώμα σας

Γνωρίστε το σώμα σας και κατανοήστε ότι έχει ανάγκη από πρωτεΐνες και υδατάνθρακες. Το σώμα καίει τις πρωτεΐνες πρώτα, επειδή δεν μπορούν να αποθηκευτούν. Οι υδατάνθρακες καίγονται για να παράγει το σώμα ενέργεια, αλλά αν έχετε καταναλώσει περισσότερους απ’ όσους χρειάζεστε οι υπόλοιποι θα αποθηκευτούν ως λίπος. Ένα στοιχείο που ονομάζεται γλυκογόνο -ζάχαρη- προέρχεται από τους υδατάνθρακες και χρησιμοποιείται για να παρέχει ενέργεια για το σώμα. Μόλις το γλυκογόνο, που αποθηκεύεται στο ήπαρ, εξαντληθεί, το σώμα αρχίζει να καίει το αποθηκευμένο λίπος. Εξισορροπήστε την πρόσληψη πρωτεϊνών και υδατανθράκων και επικεντρωθείτε στους υδατάνθρακες που έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και γλυκογόνο.

Μερικοί άνθρωποι με ειδικές ιατρικές παθήσεις, όπως η δυσανεξία στη γλουτένη ή η εντερική νόσος, μπορεί να χρειαστούν συμπληρώματα για να βελτιώσουν την καύση του λίπους, αλλά στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να ζητήσουν από το γιατρό να τους συνταγογραφήσει κάποια για να αντιμετωπίσουν την κατάστασή τους.

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »