MENU
night-vision

Πώς να βελτιώσετε την νυχτερινή όραση μέσω διατροφής

22 Ιουλίου 2016 • Οφθαλμολογία, Υγεία

Είναι μύθος ότι η κακή νυχτερινή όραση είναι ένα φυσικό αποτέλεσμα της διαδικασίας γήρανσης. Στην πραγματικότητα, η νυχτερινή όραση είναι μια φυσική λειτουργία του οπτικού συστήματος.

Μπορούν επομένως και ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας που βρίσκονται σε καλή κατάσταση υγείας να απολαύσουν την εξαιρετική όραση σε όλα τα χρόνια της συνταξιοδότησής τους.

Παρά το γεγονός ότι υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που συμβάλλουν στην κακή νυχτερινή όραση, τα βότανα και τα συμπληρώματα βιταμινών και μεταλλικών στοιχείων, συχνά συνιστώνται ως ένα μέσο για τη βελτίωση της όρασης. Μια υγιεινή διατροφή, πλούσια σε βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά μπορεί να βοηθήσει στην καθυστέρηση ή ολοκληρωτική αποτροπή απώλεια της νυχτερινής όρασης.

Βήμα 1

Καταναλώστε σολομό, σαρδέλα και ρέγκα, που είναι άριστες πηγές DHA. Τo DHA είναι το λιπαρό οξύ που συνθέτει το 50% των φωτοϋποδοχέων στον αμφιβληστροειδή. Αποφεύγετε να τρώτε εκτρεφόμενα ψάρια που μπορεί να στερούνται σημαντικών θρεπτικών συστατικών.

Βήμα 2

Μιμηθείτε τoυς πιλότους της Βασιλικής Αεροπορίας της Βρετανίας, της περιβόητης RAF, που στο Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο άπλωναν στη φρυγανιά τους μαρμελάδα από μύρτιλα, για να βελτιώσουν τη νυχτερινή όραση. Αγοράστε φρέσκα ή αποξηραμένα μύρτιλα και προσθέστε τα στα ζεστά ή κρύα δημητριακά σας ή σε smoothies.

Βήμα 3

Προσθέστε μάραθο στη διατροφή σας. Χυμός δύο καρότων μαζί με στελέχη μάραθου μπορεί να ενισχύσει το οπτικό νεύρο και να προστατεύσει τη νυχτερινή όραση.

Βήμα 4

Δώστε έμφαση σε μια δίαιτα «ουράνιο τόξο» με αφθονία βιολογικών προϊόντων. Τα πολύχρωμα φρούτα και λαχανικά περιέχουν λουτεΐνη και ζεαξανθίνη, καροτενοειδή που καταστρέφουν τις ελεύθερες ρίζες, οι οποίες μπορεί να θέσουν σε κίνδυνο τη νυχτερινή όραση. Τρώτε μια πράσινη σαλάτα από φυλλώδη λαχανικά κάθε μέρα.

Βήμα 5

Καταναλώστε στρείδια και οστρακοειδή για επιπλέον πρόσληψη ψευδαργύρου. Ο ψευδάργυρος λειτουργεί σε συνεργασία με τη βιταμίνη Α για να κρατήσει το εσωτερικό των ματιών υγιές και να αποτρέψει την κακή νυχτερινή όραση. Περιστασιακή κατανάλωση σνακ μαύρης σοκολάτας προσφέρουν έως και 9 mg ψευδαργύρου.

Προειδοποίηση

Μια ξαφνική απώλεια της νυχτερινής όρασης μπορεί να προκύψει από την έναρξη μιας ασθένειας, έναν τραυματισμό στο κεφάλι ή ως παρενέργεια από φαρμακευτική αγωγή. Επικοινωνήστε με το γιατρό σας για μια εξέταση, αν εντοπίσετε μια ξαφνική αλλαγή στη νυχτερινή όρασή σας.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »