MENU
yo-yo

Πώς να σταματήσετε oριστικά τις δίαιτες yo-yo

30 Οκτωβρίου 2016 • Διατροφή

Η κυκλική δίαιτα ή δίαιτα yo-yo είναι ένα πολύ σημαντικό πρόβλημα για όλους όσοι προσπαθούν να χάσουν βάρος, καθώς παλεύουν για να χάσουν τα επιπλέον 5-10 κιλά τους κι όμως μέσα σε ένα με δύο χρόνια τα ξαναπαίρνουν.

Πετάγονται έτσι στα σκουπίδια πολλές ώρες, μέρες, μήνες, για μερικούς ακόμα και χρόνια εντατικής άσκησης και σχολαστικού προγράμματος διατροφής που μακροπρόθεσμα αποδεικνύεται πως δεν έφεραν κανένα οριστικό αποτέλεσμα.

Στην πραγματικότητα, μάλιστα, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό American Psychologist, οι άνθρωποι που κάνουν δίαιτα είναι πιο πιθανό να πάρουν βάρος από εκείνους που δεν κάνουν καθόλου δίαιτα.

Διαβάστε παρακάτω πώς μπορείτε να διατηρήσετε μακριά σας τα κιλά που χάσατε, αποφεύγοντας τα συχνά λάθη και οικοδομώντας υγιείς συνθήκες.

Αποφύγετε τις ακραίες δίαιτες

Για να διατηρήσετε το βάρος μακριά σας, θα πρέπει να το χάσετε σιγά-σιγά αντί να πηγαίνετε σε μια διατροφή πείνας, που θα σας κάνει να καταναλώνετε λιγότερες από 1.000 θερμίδες την ημέρα. Οι αυστηρές δίαιτες, όχι μόνο δεν λειτουργούν, αλλά δεν αποκλείεται να αυξήσουν μακροπρόθεσμα το βάρος σας.

Ο λόγος είναι πως, ενώ ο κύριος στόχος σας πρέπει να είναι μια δίαιτα στην οποία θα χάσετε λίπος, οι ακραίες δίαιτες το μόνο που σας βοηθούν να χάσετε είναι νερό και μύες.

Ετσι, όμως, μόλις σταματήσετε τη δίαιτα, παίρνετε πίσω το νερό που χάσατε. Η απώλεια μυϊκού ιστού στην πραγματικότητα το μόνο που επιτυγχάνει είναι να μειώσετε το μεταβολικό ρυθμό σας, που σημαίνει ότι αν επιστρέψετε στις προηγούμενες διατροφικές σας συνήθειες, θα αρχίσετε να παίρνετε και πάλι βάρος.

Κάντε αλλαγές στον τρόπο ζωής σας

Οι ακραίες δίαιτες δεν λειτουργούν, αλλά οι σταδιακές αλλαγές στον τρόπο ζωής σας είναι αποτελεσματικές. Αντί να πάτε σε μια ακραία διατροφή, προσπαθήστε να αντικαταστήσετε τα παχυντικά φαγητά με υγιεινές επιλογές. Μεταβείτε από τα πλήρη σε λιπαρά, σε χαμηλής περιεκτικότητας γαλακτοκομικά προϊόντα, πάρτε τις σκάλες αντί για το ασανσέρ, προτιμήστε ένα χορτοφαγικό γεύμα από το junk food και τα ζαχαρούχα ποτά με σκέτο νερό ή τσάι.

Μόνιμη απώλεια βάρους

Μεγάλης κλίμακας μελέτες έχουν δείξει πως άνθρωποι που έχουν καταφέρει να διατηρήσουν απώλειες περισσότερων από 15 κιλά για περισσότερο από ένα χρόνο, παρουσιάζουν κοινά στοιχεία που τούς οδήγησαν στην απώλεια βάρους και στην αποφυγή της μετατροπής του οργανισμού τους σε ασανσέρ βάρους.

Ο πρώτος κοινός παράγοντας είναι η καύση τουλάχιστον 2.800 θερμίδων ανά εβδομάδα μέσω της άσκησης. Ακολουθεί η συνέπεια στην κατανάλωση πρωινού υψηλού σε υδατάνθρακες και οι δίαιτες χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά.

Τέλος, οι άνθρωποι που διατήρησαν την απώλεια βάρους, εμφάνισαν αυτό που οι ψυχολόγοι αποκαλούν «γνωστικό έλεγχο» που σημαίνει ότι παρακολουθούσαν τακτικά το βάρος και την σιλουέτα τους και αυτό τούς έδινε τη δυνατότητα να κάνουν γρήγορες διορθώσεις στη διατροφή τους ή στα πρότυπα άσκησής τους, προτού το επιπλέον βάρος επιστρέψει.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »