MENU
heart

Πώς να (μην) καταστρέψετε την καρδιά σας

15 Δεκεμβρίου 2016 • Παθολογία, Υγεία

Κανείς δεν έχει ως στόχο να βλάψει την καρδιά του. Ωστόσο, ορισμένες συνήθειες μπορεί να λειτουργήσουν προσθετικά με την πάροδο του χρόνου και να έχουν το τίμημά τους στο πιο πολύτιμο όργανο του σώματός μας.

Δεν μπορείτε να ελέγξετε πράγματα όπως το οικογενειακό ιστορικό σας, ή τη γήρανση, αλλά έχετε περισσότερη δύναμη από όσο νομίζετε.

Υπάρχουν πολλοί λόγοι να πιστεύετε ότι μπορείτε πραγματικά να περιορίσετε το ρόλο του οικογενειακού ιστορικού σας ή να προωθήσετε μια υγιέστερη και μεγαλύτερη σε διάρκεια ζωή, αν επικεντρωθείτε όσο το δυνατόν νωρίτερα στους παράγοντες κινδύνου που μπορείτε να ελέγξετε.

Εδώ είναι οι 5 κορυφαίες συνήθειες που πρέπει να αλλάξετε για χάρη της καρδιάς σας:

1. Κάθεστε πάρα πολύ

Μπορεί να έχετε ακούσει ότι το να κάθεται κανείς είναι το νέο κάπνισμα. Είναι αλήθεια: Το να περνάτε πολύ χρόνο σε έναν καναπέ είναι κακό για σας. Οι ανενεργοί άνθρωποι έχουν σχεδόν διπλάσιες πιθανότητες να αναπτύξουν καρδιακές παθήσεις, σε σχέση με εκείνους που είναι πιο ενεργοί.

Η έλλειψη άσκησης μπορεί να βλάψει την καρδιά σας με πολλούς τρόπους. Για παράδειγμα, μπορεί να σας οδηγήσει να αναπτύξετε υψηλή πίεση του αίματος και ανθυγιεινά επίπεδα χοληστερόλης.

Αντιμετώπιση: Λίγο περισσότερη κίνηση μπορεί να κάνει μια μεγάλη διαφορά. Σηκωθείτε από την καρέκλα σας πιο συχνά κατά την εργασία. Στοχεύστε σε τουλάχιστον 30 λεπτά μέτριας άσκησης τις περισσότερες ημέρες της εβδομάδας. Ωστόσο, δεν θα πρέπει απλά να προπονείστε. Θα πρέπει γενικά να βάλετε την κίνηση στην καθημερινότητά σας.

2. Αγνοείτε τα συμπτώματα της καρδιάς

Προσπαθείτε να πείσετε τον εαυτό σας ότι η δυσφορία στο στήθος σας είναι απλώς καούρα; Θα μπορούσε να είναι, αλλά θα μπορούσε επίσης να είναι ένα προειδοποιητικό σημάδι ότι έχετε κάποια καρδιακή πάθηση ή ότι έχετε υποστεί καρδιακή προσβολή.

Αντιμετώπιση: Αν έχετε κάποιο από τα παρακάτω συμπτώματα, πηγαίνετε στο νοσοκομείο. Η έγκαιρη θεραπεία θα μπορούσε να σώσει τη ζωή σας.

* Πόνος στο στήθος ή δυσφορία

* Ανεξήγητη δύσπνοια

* Δυσφορία στο ένα ή και στα δύο χέρια ή στην πλάτη, τους ώμους, το λαιμό, ή το σαγόνι

* Ασυνήθιστη κόπωση

3. Αναβάλλετε το check-up σας

Μπορείτε να καθυστερήσετε να κάντε πολλά πράγματα, αλλά όταν αναβάλλετε να δείτε το γιατρό σας, η καρδιά σας μπορεί να πληρώσει το τίμημα.

Αντιμετώπιση: Κλείστε ένα ραντεβού. Μια επίσκεψη στο γιατρό θα σας κάνει να ξέρετε αν έχετε υψηλή αρτηριακή πίεση, χοληστερόλη ή σάκχαρο του αίματος. Εάν αφεθεί χωρίς θεραπεία, κάθε μία από αυτές τις συνθήκες μπορεί να βλάψει την καρδιά σας.

Ακόμα κι αν δεν έχετε οικογενειακό ιστορικό καρδιακής νόσου, θα πρέπει να κλείνετε ένα ραντεβού για να ελέγχετε αυτά τα επίπεδα τουλάχιστον κάθε 5 χρόνια.

4. Εχετε λίπος στην κοιλιά

Το υπερβολικό βάρος αυξάνει τις πιθανότητές σας να αναπτύξετε καρδιακές παθήσεις. Εάν έχετε επιπλέον βάρος στην κοιλιά, αυτό αυξάνει περισσότερο τον κίνδυνο.

Αντιμετώπιση: Συζητήστε με το γιατρό σας σχετικά με την απώλεια βάρους, και μιλήστε με έναν διατροφολόγο για τη διατήρηση μιας υγιεινής διατροφής.

Η απώλεια κάποιων κιλών μπορεί να σας βοηθήσει πολύ. Ακόμα και μια μείωση του βάρους της τάξεως του 5% έως 10% μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακής νόσου.

5. Καπνίζετε

Εάν καπνίζετε ένα πακέτο τσιγάρα την ημέρα, έχετε υπερδιπλάσιο κίνδυνο  καρδιακής προσβολής από ό,τι ένα πρόσωπο που δεν έχει καπνίσει ποτέ.

Πολλές από τις χημικές ουσίες στον καπνό του τσιγάρου μπαίνουν στην κυκλοφορία του αίματος και καταστρέφουν την εσωτερική επένδυση των αρτηριών. Η κακή χοληστερόλη συγκεντρώνεται στα τοιχώματα των αρτηριών, αυξάνοντας τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής.

Αντιμετώπιση: Κόψτε το κάπνισμα. Δεν έχει σημασία πόσο καιρό έχετε καπνίσει, το κόψιμο του τσιγάρου μπορεί να βοηθήσει να αναστρέψετε τη βλάβη στην καρδιά και τα αιμοφόρα αγγεία, και μπορεί να μειώσει σημαντικά τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και καρδιακής προσβολής.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »