MENU
3D man with Intestinal problems sitting on the toilet

Πώς να διαχειριστείτε την δυσκοιλιότητα

12 Ιουνίου 2015 • Παθολογία, Υγεία

Η κακή διατροφή, η έλλειψη άσκησης, τα ταξίδια, το άγχος… Oλα αυτά είναι επιζήμια για το πεπτικό σας σύστημα και μπορεί να σας προκαλέσουν μια σειρά από ανεπιθύμητες και δυσάρεστες εντάσεις στο στομάχι σας.

Η αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας μπορεί να είναι ένα δύσκολο έργο, αλλά όπως λένε, υπάρχει φυσική θεραπεία για τη δυσκοιλιότητα, όπως άλλωστε και για τα πάντα. Τι είδος τροφίμων, όμως, θα πρέπει να καταναλώνετε για να αποφύγετε τη δυσκοιλιότητα;

Διαβάστε παρακάτω:

Τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες

Κανόνας νούμερο ένα για την πρόληψη της δυσκοιλιότητας είναι να καταναλώνουμε τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες. Αυτά καθιστούν τα κόπρανα μαλακότερα και διευκολύνουν τις συσπάσεις του εντέρου. Οι τροφές που είναι πλούσιες σε φυτικές ίνες, αποτελούν μια πολύ γρήγορη θεραπεία για τη δυσκοιλιότητα.

Σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά

Τα σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, όπως το σπανάκι, συνιστώνται μεταξύ άλλων και για την παρουσία του μαγνησίου, το οποίο εμπλέκεται στη ρύθμιση της δραστηριότητας της γαστρεντερικής οδού. Για να αποκτήσετε την απαραίτητη ποσότητα από αυτά, τα λαχανικά θα πρέπει να τα τρώτε ωμά. Υπό αυτό το πρίσμα, η πιο κατάλληλη επιλογή για κατανάλωση είναι η σαλάτα. Η επίδρασή της κατά της δυσκοιλιότητας μπορεί να ενισχυθεί τρώγοντάς την στο τέλος του γεύματος αντί για την αρχή.

Φρούτα

Eνας άλλος τρόπος για να εξασφαλίσετε φυτικές ίνες και να σύρετε το περιεχόμενό τους στο έντερο είναι να καταναλώνετε φρούτα μια ώρα πριν ή μετά τα γεύματα. Τα αποξηραμένα δαμάσκηνα είναι γνωστά εδώ και καιρό για την καθαρτική δράση τους. Ωστόσο, αυτό δεν οφείλεται απλά στις ίνες αλλά και στη σορβιτόλη που είναι μέσα σε αυτά. Η σορβιτόλη είναι ένα είδος υψηλής αλκοόλης που δρα ως καθαρτικό. Χρειάζονται μόνο 5 δαμάσκηνα για να ξεπεραστεί το πρόβλημα του σφιχτού στομαχιού. Με αυτά όμως δεν πρέπει να υπερβάλλουμε επειδή μπορεί να προκληθεί ένας σοβαρός ερεθισμός του βλεννογόνου των εντέρων. Οι φράουλες, τα βερίκοκα, τα εσπεριδοειδή και το πεπόνι βοηθούν επίσης κατά της δυσκοιλιότητας.

Ζεστά ροφήματα

Σε γενικές γραμμές, αν θέλετε να αποφύγετε τη δυσκοιλιότητα είναι αναγκαίο να λαμβάνετε επαρκή ποσότητα νερού και άλλων υγρών. Σε χαμηλή πρόσληψη των υγρών, το σώμα εξάγει τα υγρά περιεχόμενα του εντέρου, γεγονός που καθιστά τα κόπρανα στεγνά και την αφόδευση δύσκολη και επίπονη. Τα ζεστά ροφήματα ενεργούν ευεργετικά. Ακόμη και ένα ζεστό φλιτζάνι καφέ μπορεί να είναι ευεργετικό, αν και είναι διουρητικό και μακροπρόθεσμα μπορεί να έχει το αντίθετο αποτέλεσμα. Στην περίπτωση που η ισορροπημένη διατροφή δεν βοηθά ενάντια στη δυσκοιλιότητα, δοκιμάστε τα ακόλουθα μέτρα: Πριν πάτε στο κρεβάτι πιείτε ένα ποτήρι ζεστό γάλα με 1 κουταλάκι του γλυκού σπόρους λιναριού και το πρωί, προσθέστε δύο κουταλιές της σούπας σπόρους στο πρωινό.

Βότανα

Κατά της δυσκοιλιότητας, υπάρχουν ορισμένα βότανα που μπορεί να βοηθήσουν. Υπάρχουν άνθρωποι που δεν είναι διουρητικοί, αλλά καθαρίζουν το έντερό τους με άλλον τρόπο. Για παράδειγμα, οι σπόροι του ινδικού φυτού plantago indica είναι πλούσιοι σε διαλυτές και αδιάλυτες ίνες. Αυτό εξασφαλίζει το σχηματισμό βλέννας, η οποία ερεθίζει το τοίχωμα του εντέρου και διεγείρει περισταλτικές κινήσεις με το δικό του τρόπο.

Ινδικοί σπόροι

Οι σπόροι του ινδικού φυτού plantago indica έχουν ένα άλλο πολύτιμο πλεονέκτημα, λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε ίνες, που επιβραδύνουν την απελευθέρωση γλυκόζης από την κατάποση υδατανθράκων και μειώνουν την απορρόφηση της χοληστερόλης από τα τρόφιμα.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »