MENU
food-stress

Πώς να διαχειριστείτε το άγχος μέσω του φαγητού

9 Μαρτίου 2017 • Διατροφή

Υπάρχουν πολλές μελέτες που έχουν συσχετίσει τη διατροφή με το άγχος. Οταν είμαστε απασχολημένοι και στρεσαρισμένοι έχουμε την τάση να κάνουμε κακές διατροφικές επιλογές που βάζουν το σώμα κάτω από μεγαλύτερη πίεση.

Το άγχος αυξάνει την κυτταρική δραστηριότητα και μειώνει την αποτελεσματικότητα του πεπτικού συστήματος που οδηγεί σε διατροφικές ελλείψεις και, ως εκ τούτου, πρέπει να ακολουθηθεί μια διατροφή με θρεπτικά τρόφιμα.

Ετσι, μια ισορροπημένη δίαιτα δεν είναι απαραίτητη μόνο για τη γενικότερη διατήρηση της καλής υγείας, αλλά μπορεί επίσης να επηρεάσει την ικανότητά σας να αντιμετωπίσετε το στρες. Τα βασικά θρεπτικά συστατικά για την καταπολέμηση του άγχους είναι εκείνα που βοηθούν τα επινεφρίδια, όπως το μαγνήσιο, όλες οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β, ιδιαίτερα η βιταμίνη Β5, η βιταμίνη C, η βιταμίνη Ε και το συνένζυμο Q10.

Παρακάτω είναι μερικές συμβουλές για να ακολουθήσετε καλή διατροφή ακόμα και όταν βρίσκεστε υπό πίεση:

* Χυμοί από φρέσκα λαχανικά ιδίως πράσινοι χυμοί που περιέχουν χλωροφύλλη και σπιτικές σούπες, είναι ιδανικές, καθώς επίσης το σκόρδο και το τζίντζερ για την υποστήριξη του ανοσοποιητικού συστήματος.

* Χαμομήλι, τσάι και πράσινο τσάι αναζωογονούν, αποτοξινώνουν και βοηθούν στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος.

* Πολλά βότανα είναι επίσης ευεργετικά για το άγχος. Αυτά περιλαμβάνουν το τζίντζερ, το ginseng, το tulsi που μπορούν να βοηθήσουν αν τα προσθέσετε καθημερινά στο τσάι σας.

* Αν είστε κάτω από παρατεταμένο άγχος ή αντιμετωπίζετε κίνδυνο για υπέρταση, καταναλώστε τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε κάλιο, όπως ο χυμός πορτοκαλιού, οι πατάτες, τα βερίκοκα, το λάιμ, οι μπανάνες, το αβοκάντο, οι ντομάτες και τα ροδάκινα. Μπορείτε, επίσης, να αυξήσετε την πρόσληψη ασβεστίου που βρίσκεται στο γιαούρτι, το τυρί και τα ρεβίθια.

* Προσπαθήστε να φάτε ωμά τρόφιμα (φρούτα και λαχανικά), όσο το δυνατόν περισσότερο, δεδομένου ότι είναι πλούσια σε φλαβονοειδή, που βοηθούν στην εξουδετέρωση του στρες.

* Προσπαθήστε να μην παραλείψετε το μεσημεριανό γεύμα και αν δεν έχετε το χρόνο να φάτε, τότε προσπαθήστε να έχετε πάντα μαζί σας ένα σνακ (π.χ. ξηρούς καρπούς) ή ένα φρούτο για να μην τεντώνει το στομάχι σας από την πείνα.

* Για τα άτομα που αγαπάνε τα γλυκά, ένα μίγμα φρούτων και σταφίδας, αποτελούν μια υγιή επιλογή για επιδόρπιο. Ετσι μπορείτε να καταναλώσετε υγιή γλυκά που θα σας βοηθήσουν στη μείωση του στρες.

* Η τακτική σωματική άσκηση παίζει επίσης σημαντικό ρόλο στην καταπολέμηση του στρες. Γι’ αυτό ασκηθείτε όσο μπορείτε και θα διαπιστώσετε πως όσο περισσότερη ενέργεια αποκτάτε τόσο πιο εύκολο είναι να καταπολεμήσετε το άγχος.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »