MENU
emoti

Πώς να αυξήσετε τη συναισθηματική νοημοσύνη σας

26 Ιουνίου 2016 • Υγεία, Ψυχολογία - Ψυχική Υγεία

Η συναισθηματική νοημοσύνη αναφέρεται κυρίως στην ικανότητα να αντιλαμβανόμαστε, να αξιολογούμε και να ελέγχουμε τα συναισθήματά μας, αλλά και να κατανοούμε, να ερμηνεύουμε και να αντιδρούμε στα συναισθήματα των άλλων.

Είναι κάτι αναγκαίο στην ζωή μας, γιατί σκεφτείτε για παράδειγμα τι θα συνέβαινε, αν δεν μπορούσατε να καταλάβετε ότι ο συνάδελφός σας είναι θυμωμένος.

Πολλοί ερευνητές πιστεύουν ότι η συναισθηματική νοημοσύνη είναι κάτι που μπορεί κανείς να το μάθει, αλλά και να το ενισχύσει με διάφορους τρόπους.

Παρακάτω υπάρχουν ορισμένες συμβουλές για το πώς να αυξήσετε τη συναισθηματική σας νοημοσύνη:

Μείωση των επιπέδων στρες

Οταν βρισκόμαστε σε πίεση, η ικανότητα της αντικειμενικής σκέψης μειώνεται σημαντικά. Γινόμαστε απαισιόδοξοι, σκεφτόμαστε υποκειμενικά και επικεντρωνόμαστε στους εαυτούς μας.

Με τη μείωση των επιπέδων στρες επιτρέπετε στον εαυτό σας να επανεξετάσει την κατάσταση αντικειμενικά. Υπάρχουν διάφορες τεχνικές χαλάρωσης, και μερικές από τις πιο αποτελεσματικές είναι οι σωματικές ασκήσεις, ο διαλογισμός και η γιόγκα.

Εξασκηθείτε στη μη λεκτική επικοινωνία

Αν δεν έχετε τη συνήθεια να ασκείστε στη μη-λεκτική επικοινωνία, είναι η κατάλληλη στιγμή να ξεκινήσετε. Το περιβάλλον παρακολουθεί τη γλώσσα του σώματος σας, στις περισσότερες περιπτώσεις, περισσότερο από την πραγματική γλώσσα.

Αυτό θα σας βοηθήσει να συνειδητοποιήσετε τις εκφράσεις του προσώπου σας και τον τόνο της φωνής σας. Μπορείτε, επίσης, να κατανοήσετε καλύτερα την γλώσσα του σώματος των άλλων ανθρώπων και να μειώσετε την πιθανότητα το περιβάλλον σας να βγάλει λάθος συμπεράσματα για εσάς.

Συνδεθείτε με τα συναισθήματά σας

Εχουμε την τάση να αφήνουμε τα συναισθήματα να μάς χαρακτηρίζουν. Συχνά επικεντρωνόμαστε σε συναισθήματα και όχι σε δράσεις και στις περισσότερες περιπτώσεις τα συναισθήματα προσδιορίζουν την αντίδρασή μας σε κάποια κατάσταση.

Βεβαιωθείτε ότι τα συναισθήματα που θα παρουσιάσετε είναι λιγότερο έντονα. Ισως να είναι δύσκολο σε ορισμένες περιπτώσεις, αλλά είναι σημαντικό να προσπαθείτε να ανακατευθύνετε τα αρνητικά συναισθήματα σε θετικά.

Δείτε τα πράγματα από μια άλλη σκοπιά

Είναι εύκολο να είστε επικεντρωμένοι στον τρόπο σκέψης σας και να βλέπετε τα πράγματα μόνο από τη μία πλευρά. Ωστόσο, την επόμενη φορά που η γνώμη του περιβάλλοντός σας είναι διαφορετική από τη δική σας, δώστε στον εαυτό σας λίγο χρόνο για να αναλύσετε την κατάσταση από τη δική τους πλευρά.

Με αυτό τον τρόπο, θα κατανοήσετε καλύτερα τον τρόπο με το οποίο το περιβάλλον σας σκέφτεται. Δεν χρειάζεται να αλλάξετε τη γνώμη σας, αλλά σίγουρα πρέπει να σέβεστε και να εκτιμάτε τις απόψεις των άλλων.

Πρακτική χρήση της συναισθηματικής γλώσσας

Αν είστε ένας τύπος ανθρώπου που είναι ντροπαλός στο να εκφράζει τα συναισθήματά του, είναι καιρός αυτό να σταματήσει. Δεν είναι εύκολο, αλλά αρχίστε να εκφράζετε τα συναισθήματά σας στα κοντινά σας πρόσωπα και ύστερα στα πιο μακρινά.

Μετά από κάποιο χρονικό διάστημα, θα αισθάνεστε πιο άνετα να εκφράζετε το πώς αισθάνεστε σε ορισμένες περιπτώσεις. Θα παρατηρήσετε ότι το περιβάλλον σας θα αρχίσει να κάνει το ίδιο πράγμα με εσάς.

Ξεκινήστε ένα συναισθηματικό ημερολόγιο

Ενα συναισθηματικό ημερολόγιο μπορεί να σας βοηθήσει να δείτε πώς ορισμένες περιπτώσεις επηρεάζουν τα συναισθήματά σας. Μετά από λίγη ώρα μπορείτε να διαβάσετε τις σημειώσεις σας και θα δείτε ότι σε ορισμένες καταστάσεις αισθανθήκατε «κάπως» χωρίς λόγο.

Το ημερολόγιο είναι ένας εξαιρετικός τρόπος να ελέγξετε τα συναισθήματά σας. Μετά από κάποιο χρονικό διάστημα, θα κατανοήσετε τα αισθήματα του περιβάλλοντός σας πολύ καλύτερα.

Μάθετε να κατανοείτε τη γλώσσα του σώματος

Μπορούμε να αξιολογούμε τους ανθρώπους μόνο από τη γλώσσα του σώματός τους. Για παράδειγμα, αν κάποιος κρατά τα χέρια του σφιχτά κατά τη διάρκεια της ομιλίας, θα αναγνωρίζετε αμέσως ότι αυτό το άτομο έχει μια αμυντική στάση.

Για να κατανοήσετε τη γλώσσα του σώματος του περιβάλλοντος, θα πρέπει πρώτα να μάθετε να ελέγχετε τη γλώσσα του δικού σας σώματος.

Σε καθημερινή επικοινωνία μερικές φορές δεν κατανοούμε αν έχουμε ανοιχτεί πολύ, ή αν είμαστε διστακτικοί. Για να βγάλετε όσο το δυνατόν περισσότερο από κάθε επικοινωνία, ξεκινήστε να ακολουθείτε τη γλώσσα του σώματος του περιβάλλοντος.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »