MENU
-check-pulse

Πώς μπορώ να ελέγξω το σφυγμό μου;

20 Ιανουαρίου 2014 • Παθολογία, Ρωτάτε - απαντάμε, Υγεία

Μπορείτε να ελέγξετε το σφυγμό σας μετρώντας πόσες φορές η καρδιά σας κτυπά σε ένα λεπτό. Αυτό είναι επίσης γνωστό και ως ρυθμός της καρδιάς και ποικίλλει ανάλογα με το τι κάνετε κάθε στιγμή.

Διαφορετικά δηλαδή κτυπά όταν κοιμάστε και διαφορετικά όταν γυμνάζεστε. Διαφορετικά όταν κάνετε έντονη γυμναστική και διαφορετικά αν απλώς περπατάτε ή κάνετε μια ήπια δραστηριότητα.

Πώς θα βρείτε το σφυγμό σας

Μπορείτε να βρείτε το σφυγμό σας σε περιοχές όπου μια αρτηρία περνάει κοντά στο δέρμα σας, όπως στον καρπό ή στο λαιμό σας.

Για να βρείτε το σφυγμό στον καρπό σας:

* Κρατήστε το ένα από τα δύο χέρια σας με την παλάμη προς τα επάνω (είτε απλωμένη, είτε σφιγμένη) και τον αγκώνα σας ελαφρώς λυγισμένο

* Βάλτε τον δείκτη και το μεσαίο δάκτυλο του άλλου σας χεριού στο εσωτερικό του καρπού σας, στη βάση του αντίχειρα

* Πιέστε ελαφρά το δέρμα σας μέχρι να αισθανθείτε το σφυγμό σας. Αν δεν μπορείτε να αισθανθείτε τίποτα, μπορεί να χρειαστεί να πιέσετε λίγο δυνατότερα ή να μετακινήσετε λίγο τα δάκτυλά σας

neck-pulse

* Για να βρείτε το σφυγμό σας στο λαιμό σας, πατήστε τα ίδια δάκτυλα (δείκτη, μεσαίο δάκτυλο) στην μία πλευρά του λαιμού σας στο μαλακό κοίλο χώρο που βρίσκεται δίπλα από την τραχεία σας.

Ελέγξτε το σφυγμό σας

Οταν βρείτε το σφυγμό σας:

* Υπολογίστε τον αριθμό των παλμών που αισθάνεστε για ένα ολόκληρο λεπτό, ή

* Μετρήστε τον αριθμό για 30 δευτερόλεπτα και πολλαπλασιάστε επί δύο

Η εικόνα που έχετε είναι ο αριθμός των κτύπων της καρδιάς σας για ένα λεπτό. Αυτό είναι γνωστό ως καρδιακή συχνότητα σε κατάσταση ηρεμίας, εφόσον έχετε ανάπαυση τουλάχιστον πέντε λεπτά πριν ελέγξετε το σφυγμό σας.

Μπορείτε, επίσης, να ελέγξετε εάν ο σφυγμός σας είναι κανονικός ή ακανόνιστος, αισθανόμενοι τον ρυθμό του για περίπου 20 με 30 δευτερόλεπτα. Οι περιστασιακές καρδιακές αρρυθμίες είναι πολύ συχνές. Ωστόσο, εάν ο σφυγμός σας είναι ακανόνιστος συνέχεια για μεγάλο χρονικό διάστημα, μπορεί να είναι σημάδι κολπικής μαρμαρυγής (καρδιακή πάθηση που προκαλεί ακανόνιστο και συχνά παθολογικά γρήγορο καρδιακό ρυθμό). Αυτό γίνεται πιο συχνό όσο κανείς μεγαλώνει και επηρεάζει περίπου το 10% των ατόμων που είναι άνω των 75 ετών.

Αν εξακολουθείτε να έχετε απορίες σχετικά με το σφυγμό σας, επισκεφτείτε τον γιατρό σας.

Τι είναι ο κανονικός καρδιακός ρυθμός;

Οι περισσότεροι ενήλικες έχουν καρδιακή συχνότητα σε κατάσταση ηρεμίας 60-100 παλμούς ανά δευτερόλεπτο (bpm).

Οσο καλύτερη φυσική κατάσταση έχετε, τόσο χαμηλότερη είναι πιθανότατα η καρδιακή συχνότητά σας σε κατάσταση ηρεμίας. Για παράδειγμα, οι αθλητές μπορεί να έχουν καρδιακή συχνότητα 40-60bpm ή χαμηλότερα.

Θα πρέπει να επικοινωνήσετε με το γιατρό σας αν νομίζετε ότι ο καρδιακός ρυθμός σας είναι συνεχώς πάνω από 120bpm ή κάτω από 40bpm, αν και αυτό θα μπορούσε να είναι φυσιολογικό.

Η άσκηση και ο σφυγμός σας

Αν ελέγξετε το σφυγμό σας, ενώ γυμνάζεστε ή αμέσως μετά, μπορεί να σας δώσει μια ένδειξη για το επίπεδο της φυσικής σας κατάστασης. Ενας παλμογράφος είναι επίσης χρήσιμος για την καταγραφή του καρδιακού ρυθμού σας κατά την ανάπαυση και κατά τη διάρκεια της άσκησης.

Η αερόβια δραστηριότητα, όπως το περπάτημα, το τρέξιμο και το κολύμπι, είναι καλοί τρόποι άσκησης, επειδή αυξάνουν την καρδιά και τα ποσοστά της αναπνοής μας.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »