MENU
cramps

Πώς μπορείτε να απαλλαγείτε από τη δυσμηνόρροια

8 Ιουνίου 2015 • Γυναίκα

Οι ορμονικές διακυμάνσεις θεωρούνται ως η κύρια αιτία σοβαρού πόνου περιόδου, που είναι επίσης γνωστός ως δυσμηνόρροια και ταλαιπωρεί κάθε μήνα εκατομμύρια γυναίκες σε ηλικία αναπαραγωγής.

Κατά τη διάρκεια της εμμήνου ρύσεως, υψηλές ποσότητες προσταγλανδινών απελευθερώνονται στο σώμα για να διευκολύνουν τα τοιχώματα της μήτρας να συστέλλονται. Αυτό είναι αναγκαίο για την αποβολή του εσωτερικού τοιχώματος στο εσωτερικό της μήτρας. Σε περίπτωση που η συστολή είναι μικρότερη, οι γυναίκες τείνουν να αντιμετωπίζουν ελαφρά δυσφορία. Ωστόσο, σε περίπτωση που η συστολή διαρκεί περισσότερο, έντονος πόνος μπορεί να εκδηλωθεί και αυτό μπορεί να επιδεινωθεί όταν η παροχή του αίματος προς τη μήτρα πλήττεται από υπερβολικές συσπάσεις, επηρεάζοντας έτσι την παροχή οξυγόνου και επιδεινώνοντας τον πόνο. Αλλοι παράγοντες που προκαλούν έντονο πόνο περιόδου περιλαμβάνουν το άγχος, το κάπνισμα και την κατάθλιψη.

Σε περίπτωση που ο πόνος κατά την περίοδο είναι σοβαρός, υπάρχουν διάφορα πράγματα που μπορείτε να κάνετε προκειμένου να ανακουφιστείτε.

Διαβάστε παρακάτω 6 συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να απαλλαγείτε από τον έντονο πόνο περιόδου:

Συμβουλή 1: Ξεκουραστείτε αρκετά

Οταν αντιμετωπίζετε έντονο πόνο περιόδου, βεβαιωθείτε ότι έχετε επιτρέψει στο σώμα σας να ξεκουραστεί όσο το δυνατόν περισσότερο. Αν κουράζετε τον εαυτό σας πάρα πολύ μπορεί να επιδεινωθεί ο πόνος. Οταν ξεκουράζετε το σώμα σας, κρατήστε τα γόνατα κοντά στο στήθος σας, ενώ βρίσκεστε στη μια πλευρά για να απαλύνετε τον πόνο από την πυελική περιοχή.

Συμβουλή 2: Κάντε διατάσεις

Υπάρχουν μερικές διατατικές ασκήσεις που μπορείτε να εκτελέσετε για να περιορίσετε τον πόνο της περιόδου. Αυτές οι ασκήσεις επικεντρώνονται στην κάτω περιοχή. Μια καλή άσκηση μπορεί να ξεκινήσει με το να στέκεστε όρθια με τα πόδια σας στο άνοιγμα των ώμων και να τεντώσετε τα χέρια σας στις δύο πλευρές. Λυγίστε αργά προς τα αριστερά ή προς τα δεξιά και προσπαθήστε να αγγίξετε τον αστράγαλό σας με το ένα χέρι ενώ το άλλο χέρι είναι στον αέρα. Κάντε το ίδιο και για την άλλη πλευρά και επαναλάβετε την άσκηση, έως ότου ο πόνος περιοριστεί.

Συμβουλή 3: Χρησιμοποιήστε τη θερμότητα

Ζεσταίνοντας την περιοχή στο κάτω μέρος της κοιλιάς, μπορεί να ανακουφιστείτε από τους πόνους της περιόδου.Εναλλακτικά, μπορείτε επίσης να πάτε για ένα ζεστό μπάνιο για να αποκτήσετε την κατευναστική ανακούφιση από τα συμπτώματα της πάθησης. Να ξέρετε ότι η ανεπαρκής ποσότητα του αίματος μπορεί να επιδεινώσει τον πόνο και η θερμότητα μπορεί να αυξήσει τη ροή του αίματος, ανακουφίζοντας έτσι τον πόνο.

Συμβουλή 4: Ακολουθήστε μια υγιεινή διατροφή

Προκειμένου να απελευθερώσετε την ένταση των μυών, είναι απαραίτητο να συμπεριλάβετε στη διατροφή σας τρόφιμα που περιέχουν μαγνήσιο, ασβέστιο και βιταμίνη Β. Φρέσκα φρούτα και λαχανικά, άπαχες πρωτεΐνες και ψάρια είναι πολύ χρήσιμα για το σκοπό αυτό. Οσο το δυνατόν περισσότερο, μείνετε μακριά από τα τρόφιμα που περιέχουν μπαχαρικά και ζάχαρη, καφεΐνη και γαλακτοκομικά προϊόντα, διότι αυτά μπορεί να επιδεινώσουν το φούσκωμα και να επιδεινώσουν τον πόνο κατά τη διάρκεια της περιόδου.

Συμβουλή 5: Επιλέξτε τις φυσικές θεραπείες

Υπάρχουν φυσικές θεραπείες που μπορεί να είναι πολύ χρήσιμες κατά τον έντονο πόνο της περιόδου και αυτές περιλαμβάνουν τα εξής:

Ανανά

Ο ανανάς περιέχει μεγάλη ποσότητα ενζύμων που είναι γνωστά ως βρομελίνη, τα οποία είναι χρήσιμα στη χαλάρωση των μυών που είναι υπεύθυνοι για τον πόνο της περιόδου.

Χαμομήλι

Το χαμομήλι είναι ένα εξαιρετικό βότανο που χρησιμοποιείται για τη θεραπεία του πόνου κατά τη διάρκεια της περιόδου. Ετοιμάστε ένα τσάι απλά μουσκεύοντας 1 έως 2 κουταλάκια του γλυκού χαμομήλι σε ένα φλιτζάνι με βραστό νερό για όχι περισσότερο από 10 λεπτά. Σουρώστε το τσάι και προσθέστε το μέλι σε αυτό. Καταναλώστε το τουλάχιστον δύο φορές την ημέρα για καλύτερα αποτελέσματα.

Κανέλα

Η κανέλα έχει φυσικές αντισπασμωδικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες που βοηθούν στην μείωση της έντασης του πόνου κατά την έμμηνο ρύση. Απλά προσθέστε κανέλα στο τσάι σας ή τις συνταγές σας.

Συμβουλή  6: Συμβουλευτείτε το γιατρό σας

Σε περίπτωση που κανένα από αυτά δεν σας παρέχει ανακούφιση από τους πόνους της περιόδου, θα ήταν καλύτερο να συμβουλευτείτε το γιατρό σας για βοήθεια. Αυτό πρέπει να γίνεται ειδικά αν ο πόνος εμποδίζει τις καθημερινές σας δραστηριότητές. Αν ο πόνος γίνεται αφόρητος, αυτό θα μπορούσε να αποτελεί ένδειξη μιας υποκείμενης γυναικολογικής πάθηση, η οποία μπορεί να απαιτεί άμεση ιατρική παρέμβαση.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »