MENU

Πώς απορροφώνται τα μέταλλα από το σώμα

11 Αυγούστου 2017 • Διατροφή

Βρίσκονται στο έδαφος και στις ρεματιές. Σχηματίζουν βράχους, ακόμα και μετεωρίτες. Αν τα δει κανείς σε ένα εργαστήριο, πιστεύει ότι δεν έχουν καμία σχέση με αυτό που υπάρχει στο πιάτο του.

Ωστόσο, τα μέταλλα, όπως ο ψευδάργυρος, ο σίδηρος, το μαγνήσιο και το θείο, εξυπηρετούν όλες τις κρίσιμες λειτουργίες στο ανθρώπινο σώμα και έχουν το μερίδιό τους σε μια υγιή, ισορροπημένη διατροφή, ενώ μπορούν να βοηθήσουν και ως συμπληρώματα για συγκεκριμένες ανεπάρκειες.

Τα βασικά

Το σώμα απορροφά το μεγαλύτερο μέρος των θρεπτικών συστατικών του μέσω του εντερικού τοιχώματος κατά τη διάρκεια της πέψης. Ο ρυθμός απορρόφησης εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως η συνολική διατροφή, η παρουσία άλλων μετάλλων στο γεύμα και το εάν λαμβάνετε ή όχι αρκετές βιταμίνες. Μερικές φορές, το ίδιο σώμα σας καθορίζει εάν ένα μέταλλο θα απορροφηθεί ή όχι για χρήση. Αν για παράδειγμα, έχετε έλλειψη σιδήρου, θα απορροφήσετε σίδηρο από τη διατροφή σας σε υψηλότερο ποσοστό από κάποιον που δεν έχει τη συγκεκριμένη έλλειψη.

Βιοδιαθεσιμότητα

Ο ρυθμός απορρόφησης ονομάζεται «βιοδιαθεσιμότητα» και είναι ένα μέτρο του ποσοστού κάθε μετάλλου, που μπορεί να επεξεργαστεί το σώμα. Ορισμένα μέταλλα ανταγωνίζονται μεταξύ τους για τους πεπτικούς πόρους του οργανισμού σας. Για παράδειγμα, μεγάλες ποσότητες ψευδαργύρου στη διατροφή σας θα μειώσουν το ρυθμό απορρόφησης του σιδήρου και του χαλκού. Ωστόσο, άλλα μέταλλα συνεργάζονται. Το ασβέστιο, ο φώσφορος και το μαγνήσιο συνδυάζονται, για να δώσουν ακαμψία στα δόντια και στα οστά σας.

Πηγές

Τα φυτά και τα παράγωγά τους είναι πλούσια σε μεταλλικά στοιχεία, αλλά μερικές φορές δεσμεύονται σε μορφές που τα καθιστούν μη διαθέσιμα. Τα φυτικά οξέα ή τα άλατα των φυτικών οξέων, υπάρχουν σε πολλά φυτά και μπορούν να εμποδίσουν την απορρόφηση ορισμένων βασικών θρεπτικών ουσιών, ιδιαίτερα στους χορτοφάγους. Τα μέταλλα από ζωικές πηγές, όπως το ασβέστιο από τα γαλακτοκομικά προϊόντα και ο σίδηρος από το κόκκινο κρέας, δεν δεσμεύονται από φυτικά οξέα και έτσι λέμε ότι έχουν περισσότερη βιοδιαθεσιμότητα από τα φυτικά μέταλλα.

Βιταμίνες

Αν και κάποια μέταλλα ανταγωνίζονται μεταξύ τους για την προσοχή του σώματός σας, οι βιταμίνες είναι οι χρήσιμοι «διαχειριστές», που προσφέρουν τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά στην κυκλοφορία του αίματος. Οι ανεπάρκειες των βιταμινών μπορούν να μειώσουν τη βιοδιαθεσιμότητα ορισμένων μετάλλων. Για παράδειγμα, η βιταμίνη C βοηθά το σώμα σας να απορροφά αποτελεσματικά το σίδηρο, ενώ η βιταμίνη D βοηθά στην πέψη ασβεστίου, φωσφόρου και μαγνησίου. Αυτός είναι και ο λόγος που συχνά το γάλα εμπλουτίζεται με βιταμίνη D.

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »