MENU

Πώς ακριβώς επηρεάζει το ξίδι τα οστά

14 Νοεμβρίου 2019 • Διατροφή

Το ξίδι χρησιμοποιείται συχνά στο μαγείρεμα και αποτελεί μία από τις πιο συχνές προσθήκες συνήθως σε διάφορες σαλάτες, αλλά συχνά και στην παρασκευή διαφόρων φαγητών.

Δεδομένου ότι το ξίδι είναι οξύ, μπορεί να φαίνεται περίεργο το γεγονός ότι μπορούμε να φάμε ξίδι χωρίς να έχει συνέπειες αρνητικές για την υγεία μας, ωστόσο είναι σημαντικό να έχουμε κατά νου δύο σημαντικούς παράγοντες που το καθιστούν σχετικά ασφαλές.

Ο πρώτος παράγοντας είναι η ποσότητα. Οι άνθρωποι συνήθως δεν πίνουν ξίδι, απλά καταπίνουν λίγο απ’ αυτό σε μικρές ποσότητες. Ο δεύτερος παράγοντας είναι το γεγονός ότι το ανώτερο τμήμα του πεπτικού μας σωλήνα μπορεί να χειριστεί πολύ καλά το οξύ και αυτός άλλωστε είναι και ο λόγος που τα οξέα του στομάχου έχουν χαμηλό pH, ωστόσο στις περισσότερες περιπτώσεις δεν προκαλούν προβλήματα υγείας.

Οστεοπόρωση

Η οστεοπόρωση, ή η απώλεια της οστικής πυκνότητας, επηρεάζει τα ηλικιωμένα άτομα και ιδίως τις ηλικιωμένες γυναίκες και το ασβέστιο είναι αυτό που συνιστάται ιδιαίτερα προκειμένου να βοηθήσει στην πρόληψη των μακροπρόθεσμων επιπτώσεών της. Είναι ανάγκη να υπάρχει υψηλή πυκνότητα ασβεστίου προκειμένου να υπάρχει γενικότερη υγεία των οστών. Δυστυχώς αυτό δεν είναι τόσο απλό. Δεν αρκεί δηλαδή η πρόσληψη ενός συμπληρώματος ασβεστίου, γιατί δεν απορροφάται όλο το ασβέστιο ούτε και παραμένει στο σώμα. Στην πραγματικότητα, αν και το γάλα συχνά είναι εμπλουτισμένο με ασβέστιο, οι χώρες με υψηλότερη κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων, παρουσιάζουν εξίσου υψηλά ποσοστά οστεοπόρωσης.

Μια ομάδα ερευνητών από την Ιαπωνία ανακάλυψε πρόσφατα ότι μια διατροφή που περιλαμβάνει μεγαλύτερη από το κανονικό ποσότητα ξιδιού μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένη πρόσληψη ασβεστίου και να βοηθήσει στην πρόληψη της οστεοπόρωσης, δίνοντας ως αποτέλεσμα υψηλότερη πυκνότητα των οστών. Αυτό μπορεί να μοιάζει αντιφατικό για όσους συνδέουν το ξίδι, γνωστό και ως οξικό οξύ, με κοινά χαρακτηριστικά των οξέων όπως η απομετάλλωση (ή απασβεστίωση), για παράδειγμα, των δοντιών. Η διαφορά ωστόσο έγκειται στο πώς ακριβώς θα χρησιμοποιηθεί το ξίδι.

Με τη χρήση του για την διαλυτοποίηση του ασβεστίου στις τροφές, απορροφάται περισσότερο διαλυτό ασβέστιο και χρησιμοποιείται καλύτερα από το σώμα, γεγονός που καταλήγει στην ενίσχυση των οστών. Ωστόσο, αν εκθέσει κανείς τα οστά απευθείας στο ξίδι με την πάροδο του χρόνου αυτό θα οδηγήσει σε απώλεια οστού.

Ασβέστιο

Ο οργανισμός μας χρειάζεται τόσο βιταμίνες όσο και μέταλλα. Στα μέταλλα περιλαμβάνονται και τα στοιχεία ασβέστιο και ψευδάργυρος. Ο οργανισμός για να απορροφήσει καλά αυτά τα δύο συστατικά θα πρέπει να διαλυθούν και να ληφθούν από το πεπτικό σύστημα. Η συσσώρευση αδιάλυτου ασβεστίου στο σώμα μπορεί να οδηγήσει σε πέτρες στα νεφρά.

Απομετάλλωση

Τα οξέα διαλύουν μέσα από τη διαδικασία απομετάλλωσης. Αυτός είναι και ένας από τους σημαντικότερους λόγους που συχνά οι γιατροί συμβουλεύουν να μην καταναλώνουμε ανθρακούχα ποτά γιατί περιέχουν ζάχαρη που κάνει κακό στα δόντια. Είναι επειδή τα ανθρακούχα ποτά περιέχουν ανθρακικό οξύ, που απομεταλλώνει τα δόντια και συγχρόνως τα εκθέτει στη ζάχαρη. Τα ανθρακούχα ποτά, ως εκ τούτου, μπορούν να αποδυναμώσουν τα δόντια και να αποτελέσουν ταυτόχρονα απειλή γι’ αυτά. Το ξίδι είναι ένα ισχυρό οξύ και μπορεί να διαλύσει ορισμένα μέταλλα. Οταν καταπίνει κανείς ξίδι δεν εκθέτει απευθείας (πέρα από τα δόντια) τα οστά στις επιδράσεις που έχει η διαλυτοποίηση του οξέος. Το ξίδι ωστόσο έχει αποδειχθεί πως αποτελεί ένα χρήσιμο όχημα για την διαλυτοποίηση των μετάλλων, αν καταναλωθεί πριν από την κατανάλωση της ποσότητας ασβεστίου που μπορούμε να καταπιούμε.

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »