MENU

Ποιοι είναι οι φρουτοχυμοί που περιέχουν σίδηρο

26 Σεπτεμβρίου 2020 • Διατροφή

Οι χυμοί των φρούτων είναι ένα θρεπτικό μέρος της καθημερινής μας διατροφής που περιέχει πολλές βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά που είναι απαραίτητα για το σώμα μας.

Είναι επίσης απαραίτητοι για τη μείωση του κινδύνου χρόνιων ασθενειών, όπως τα καρδιαγγειακά νοσήματα, ο καρκίνος, ο διαβήτης τύπου 2, η οστεοπόρωση και οι πέτρες στα νεφρά. Ο σίδηρος είναι ένα μέταλλο που αποτελεί μέρος της αιμοσφαιρίνης, ένα μόριο που μεταφέρει και αποθηκεύει οξυγόνο στο σώμα και μέρος ενός ενζύμου που συνθέτει το DNA.

Διαβάστε παρακάτω ορισμένους τύπους χυμών φρούτων που περιέχουν σίδηρο.

Χυμός σταφυλιών

Ο χυμός σταφυλιών είναι ένα γλυκό και δροσιστικό ποτό που είναι φορτωμένο με θρεπτικά συστατικά. Ένα φλιτζάνι χυμού σταφυλιών παρέχει 152 θερμίδες και περιέχει σίδηρο, κάλιο, μαγγάνιο, ασβέστιο, μαγνήσιο, βιταμίνες του συμπλέγματος Β και αντιοξειδωτικά, συμπεριλαμβανομένης της βιταμίνης C, ρεσβερατρόλη, κερκετίνη και φαινολικά οξέα. Έρευνα που έγινε το 2010 και δημοσιεύτηκε στο περιοδικό British Journal of Nutrition, αναφέρει ότι ο χυμός σταφυλιού περιέχει πολυφαινολικές ενώσεις που έχουν αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες κι όταν είναι μέρος της καθημερινής διατροφής, μπορούν να μειώσουν την αρτηριακή πίεση και τον κίνδυνο της καρδιαγγειακής νόσου και της άνοιας. Επιπλέον, η έρευνα δείχνει πως ο χυμός σταφυλιού ενισχύει τη γνωστική λειτουργία σε ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας που πάσχουν από εξασθένηση της μνήμης. Πίνετε χυμό σταφυλιών πριν, κατά τη διάρκεια ή ανάμεσα στα γεύματα.

Χυμός μήλου

Ο χυμός μήλου είναι δημοφιλής μεταξύ των ανθρώπων όλων των ηλικιών. Ένα φλιτζάνι χυμός μήλου παρέχει 114 θερμίδες και είναι μια καλή πηγή σιδήρου, ασβεστίου, μαγνησίου, φωσφόρου, καλίου, μαγγανίου, βιταμινών του συμπλέγματος Β και αντιοξειδωτικών όπως η βιταμίνη C, η λουτεΐνη, η ζεαξανθίνη και οι πολυφαινόλες. Έρευνα που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση Journal of Agricultural and Food Chemistry το 2008, αναφέρει ότι οι πολυφαινόλες μήλων μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη της αθηροσκλήρωσης, μειώνοντας τα επίπεδα του ουρικού οξέος στο αίμα. Ο χυμός μήλου μπορεί επίσης να μειώσει τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου σε μη παχύσαρκους πληθυσμούς, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε το 2009 στο περιοδικό Molecular Nutrition and Food Research.

Χυμός ροδιού

Ο χυμός του ροδιού είναι ένα νόστιμο και εξωτικό ποτό που περιέχει σίδηρο, κάλιο, ασβέστιο, μαγνήσιο, φώσφορο, μαγγάνιο, ψευδάργυρο, βιταμίνες του συμπλέγματος Β και βιταμίνη C. Σε σύγκριση με τους περισσότερους άλλους χυμούς φρούτων, ο χυμός του ροδιού έχει υψηλά επίπεδα αντιοξειδωτικών, ιδιαίτερα πολυφαινόλες, που μπορούν να μειώσουν τη χοληστερόλη και την πλάκα στις αρτηρίες. Ο χυμός του ροδιού μπορεί να ενισχύσει τη σεξουαλική απόδοση των ανδρών, σύμφωνα με έρευνα του 2007 που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό International Journal of Impotence Research. Ο χυμός αυτός, ωστόσο, είναι πολύ γλυκός και έχει μια εξαιρετικά συμπυκνωμένη ποσότητα σακχάρων που θα μπορούσαν να αυξήσουν γρήγορα τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα σας, αν είστε διαβητικός. Γι’ αυτό θα πρέπει να συμβουλευτείτε το γιατρό σας, προτού καταναλώσετε χυμό ροδιού. Επίσης, αν παίρνετε οποιαδήποτε φάρμακα θα πρέπει να ρωτήσετε το γιατρό σας πριν πιείτε χυμό ροδιού, επειδή μπορεί να αλληλεπιδράσει με τα φάρμακα και να επηρεάσει ή να ενισχύσει τις επιπτώσεις τους.

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »