MENU

Ποιες τροφές πλούσιες σε λιπαρά πρέπει να επιλέγετε

22 Οκτωβρίου 2021 • Διατροφή

Οι τροφές που είναι πλούσιες σε λιπαρά δεν είναι απαραίτητα κακές για το σώμα. Υπάρχουν επιλογές που μπορούν να προσφέρουν τις απαραίτητες ποσότητες χωρίς να είναι βλαβερές για τον οργανισμό.

Τα «κακά λιπαρά» περιέχονται σε λιπαρά κομμάτια κρέατος, πλήρη γαλακτοκομικά προϊόντα και ορισμένες συσκευασμένες τροφές. Μπορείτε, όμως, να επιλέξετε τα καλά λιπαρά.

Δείτε ποιες είναι οι καλύτερες επιλογές:

Ψάρι

Ψάρια με φυσικά λιπαρά όπως ο σολομός, η ρέγγα, η πέστροφα και οι σαρδέλες είναι εξαιρετικές πηγές λιπαρών οξέων Ωμέγα 3. Πρόκειται για καλά λίπη τα οποία φροντίζουν να κρατάνε την καρδιά σας υγιή. Μπορεί επίσης να βοηθήσει για τη διατήρηση της εύρυθμης νοητικής λειτουργίας ειδικά όσο μεγαλώνετε. Η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία προτείνει δύο μερίδες λιπαρών ψαριών την εβδομάδα.

Αυγά

Τα αυγά είναι μια εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης. Ένα μεγάλο, βραστό αυγό περιέχει 5,3 γραμμάρια λίπους με τη μεγαλύτερη ποσότητά του να είναι υγιεινά λιπαρά. Ορισμένα αυγά είναι επίσης πλούσια σε επιπλέον Ωμέγα 3 οξέα.

Ξηροί καρποί

Από τα αμύγδαλα μέχρι τα φουντούκια, οι ξηροί καρποί έχουν όλοι ευεργετική δράση για την καρδιά. Μια κατηγορία από μόνη τους αποτελούν τα καρύδια τα οποία περιλαμβάνουν υψηλές ποσότητες «καλών» λιπαρών. Να σημειωθεί εδώ πως ακόμα και στην περίπτωσή τους το μέτρο πρέπει να τηρείται. Η ενδεδειγμένη επιλογή είναι περίπου 14 καρύδια, 23 φουντούκια, 28 φυστίκια, 18 κάσιους και 19 πεκάν.

Ελαιόλαδο

Είτε θέλετε να μαγειρέψετε είτε να προσθέτετε απλά λάδι στη σαλάτα σας το ελαιόλαδο είναι η ενδεδειγμένη επιλογή, καθώς διαθέτει μεγάλη περιεκτικότητα υψηλού λίπους. Καλό θα είναι βέβαια να ελέγχετε τις ποσότητες λίπους που λαμβάνετε ακόμα κι αν πρόκειται για καλό λίπος. Επιλέξτε λοιπόν να προσθέσετε λιγότερο λάδι απ’ ότι επιτάσσει η συνταγή σας ή εναλλακτικά χρησιμοποιήστε ελαιόλαδο σε σπρέι.

Αβοκάντο

Προσθέστε το στο σάντουιτς σας ή σερβίρετέ το σε μορφή γουακαμόλε. Το αβοκάντο είναι καλό για την καρδιά, ενώ μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση συμπτωμάτων οστεοαρθρίτιδας χάρη στα υγιεινά λιπαρά του. Προσφέρει μάλιστα και ένα επιπλέον πλεονέκτημα: Όταν μαζί με το φαγητό σας επιλέγετε και το αβοκάντο, το εξωτικό φρούτο φροντίζει για την καλύτερη απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών τους.

Ηλιόσποροι και πασατέμπος

Οι ηλιόσποροι και ο πασατέμπος αποτελούν μία μεγάλη πηγή «καλών λιπαρών» για το σώμα μας. Γενικότερα τα φυτικά λίπη είναι κατά πολύ καλύτερα για την υγεία μας από τα ζωικά.

Related Posts

Comments are closed.

« »