MENU
rad

Ποιες τροφές εμποδίζουν τις ελεύθερες ρίζες στο σώμα

4 Μαρτίου 2017 • Διατροφή

Οι ελεύθερες ρίζες είναι επικίνδυνα μόρια που μπορούν να συσσωρεύονται στο σώμα, να μεταλλάξουν τον πυρήνα των κυττάρων και να προκαλέσουν σοβαρά προβλήματα υγείας, όπως ο καρκίνος.

Οι ελεύθερες ρίζες σχηματίζονται με ατελή κελύφη ηλεκτρονίων, πράγμα που τις καθιστά περισσότερο χημικά αντιδραστικές και επιζήμιες για την υγεία σας. Τοξικές χημικές ουσίες, όπως ο καπνός του τσιγάρου και η περιβαλλοντική ακτινοβολία μπορούν, επίσης, να προκαλέσουν τη δημιουργία ελευθέρων ριζών.

Οι τροφές που περιέχουν αντιοξειδωτικά μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη, την εξουδετέρωση και την εξάλειψη των ελεύθερων ριζών, προτού αυτές έχουν την ευκαιρία να προκαλέσουν βλάβες στο DNA και μακροπρόθεσμα σημαντικά προβλήματα υγείας.

Τροφές με β-καροτένιο

Το β-καροτένιο (ή β-καροτίνη) είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που μπορεί να βοηθήσει στην εξουδετέρωση και την πρόληψη των ελεύθερων ριζών. Οι τροφές με β-καροτένιο είναι εύκολο να εντοπιστούν, επειδή αυτή η αντιοξειδωτική τους δίνει ένα ζωντανό πορτοκαλί χρώμα. Αυτές οι τροφές μπορούν να ενισχύσουν την άμυνα του οργανισμού, έτσι ώστε να είναι σε καλύτερη θέση να εμποδίσει το σχηματισμό των ελευθέρων ριζών. Ψάξτε για πορτοκαλί φρούτα και λαχανικά, όπως γλυκοπατάτες, καρότα, πιπεριές, βερίκοκα, πεπόνι και μάνγκο, για να πάρετε αυτό το αντιοξειδωτικό.

Τροφές με βιταμίνη C

Ένα από τα αντιοξειδωτικά που τραβά ιδιαίτερα την προσοχή είναι η βιταμίνη C, επειδή έχει θετική επίδραση στη φυσική άμυνα του οργανισμού ενάντια στη νόσο. Εκτός από την τόνωση του ανοσοποιητικού σας συστήματος, η βιταμίνη C μπορεί επίσης να αποτρέψει τη ζημιά που προκαλούν οι ελεύθερες ρίζες, εξαλείφοντας τες, προτού αποτελέσουν ένα μη αναστρέψιμο πρόβλημα. Τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C είναι τα πορτοκάλια, το γκρέιπφρουτ, οι πιπεριές, οι φράουλες, οι ντομάτες, ο ανανάς, το μπρόκολο, τα λαχανάκια Βρυξελλών και το σπανάκι.

Τροφές με βιταμίνη Ε

Η προσθήκη βιταμίνης Ε στην καθημερινή διατροφή σας είναι ένας άλλος τρόπος για να βοηθηθείτε στην πρόληψη του σχηματισμού των ελευθέρων ριζών, καθώς και να βοηθήσετε τον οργανισμό να εξουδετερώσει αυτές που έχουν ήδη σχηματιστεί. Η βιταμίνη Ε είναι ένα άλλο θρεπτικό συστατικό που έχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες που βοηθούν στην προστασία των κυττάρων από τις ελεύθερες ρίζες και βοηθά επίσης στην επιδιόρθωση του DNA. Τροφές που είναι πλούσιες σε βιταμίνη E, όπως καρύδια, φυτικά έλαια, δημητριακά ολικής αλέσεως, φύτρο σιταριού, καστανό ρύζι, πλιγούρι βρώμης και σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, θα σάς βοηθήσουν να πάρετε αυτά τα οφέλη, αυξάνοντας απλά την πρόσληψη του σημαντικού αυτού αντιοξειδωτικού.

Τροφές με σελήνιο

Το Εθνικό Ινστιτούτο Καρκίνου σημειώνει ότι, ενώ το σελήνιο δεν είναι ένα αντιοξειδωτικό θρεπτικό συστατικό, παίζει σημαντικό ρόλο στην πρόληψη των ελευθέρων ριζών. Το σελήνιο είναι παρόν σε τρόφιμα που προέρχονται από το έδαφος, όπως επίσης και σε ζωικά προϊόντα που βασίζονται σε ζωοτροφές που είναι πλούσιες σε σελήνιο. Τα καρύδια Βραζιλίας είναι μια από τις καλύτερες πηγές σεληνίου, αλλά μπορείτε να καταναλώσετε επίσης πλιγούρι βρώμης, καστανό ρύζι, κοτόπουλο, αυγά, κρεμμύδια, φύτρο σιταριού, δημητριακά ολικής αλέσεως και λαχανικά, ώστε να πάρετε μια υγιή δόση του σημαντικού αυτού συστατικού που εμποδίζει τη δημιουργία ελευθέρων ριζών.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »