MENU

Ποιες τροφές είναι καλές για τη λειτουργία των νεφρών

9 Μαΐου 2018 • Διατροφή

Μια ισορροπημένη διατροφή που περιέχει άφθονα θρεπτικά συστατικά είναι σημαντική για όλους. Ωστόσο, τα άτομα με μειωμένη νεφρική λειτουργία πρέπει να δώσουν ακόμα περισσότερη προσοχή στη διατροφή τους.

Οι σωστές επιλογές τροφών βοηθούν να μειωθεί ο φόρτος εργασίας των νεφρών και να αποφευχθεί η πρόοδος της νεφρικής νόσου.

Αντικαταστήστε την πολλή πρωτεΐνη με σπόρους και λαχανικά

Η υπερκατανάλωση πρωτεΐνης αυξάνει την πίεση στα νεφρά, επειδή η διάσπαση πρωτεϊνών έχει ως αποτέλεσμα τη συσσώρευση ουρίας στην κυκλοφορία του αίματος. Η κατανάλωση τροφών που είναι χαμηλότερης περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των επιπέδων ουρίας και να βελτιώσει τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν οι νεφροί. Αντικαταστήστε τα τρόφιμα υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες όπως το κρέας, τα αυγά και τα γαλακτοκομικά προϊόντα με χαμηλότερες πρωτεϊνικές επιλογές, όπως οι σπόροι και τα λαχανικά.

Eπενδύστε στους υδατάνθρακες

Οι υδατάνθρακες θα πρέπει να αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος της δίαιτας για τα νεφρά. Πολλοί άνθρωποι ακολουθούν δίαιτες χαμηλής περιεκτικότητας σε υδατάνθρακες για να χάσουν βάρος, όμως οι υδατάνθρακες παρέχουν ενέργεια στο σώμα που του είναι απαραίτητη για να λειτουργήσει σωστά. Τα άτομα με νεφρική νόσο ή νεφρική βλάβη πρέπει να διατηρούν τα ενεργειακά τους επίπεδα με απλούς και σύνθετους υδατάνθρακες. Οι σύνθετοι υδατάνθρακες περιλαμβάνουν ψωμί ολικής αλέσεως, καστανό ρύζι και μερικά λαχανικά. Οι καλοί απλοί υδατάνθρακες βρίσκονται στα φρούτα. Αποφύγετε τα προϊόντα που περιέχουν ραφιναρισμένη ζάχαρη, όπως κέικ, πίτες, μπισκότα, καραμέλες και αρτοσκευάσματα.

Μειώστε το αλάτι

Η παρακολούθηση της πρόσληψης νατρίου είναι πολύ σημαντική για τα άτομα με νεφρική δυσλειτουργία. Οταν τα νεφρά δεν λειτουργούν καλά, το νάτριο δεν απεκκρίνεται σωστά στα ούρα. Αυτό οδηγεί σε κατακράτηση υγρών και πρήξιμο. Αποφύγετε τροφές υψηλής περιεκτικότητας σε νάτριο, όπως τα τσιπς, το μπέικον, το ζαμπόν, το τυρί, οι κονσερβοποιημένες σούπες, τα κατεψυγμένα γεύματα, οι ζωμοί σε κύβους και το επιτραπέζιο αλάτι. Τα μπαχαρικά και τα βότανα που δεν περιέχουν αλάτι μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να προσθέσουν γεύση στα τρόφιμα χωρίς αύξηση της πρόσληψης νατρίου.

Περιορίστε τις τροφές που περιέχουν φώσφορο

Ο φώσφορος είναι ένα μέταλλο απαραίτητο για υγιή δόντια, οστά, μυς και νεύρα. Ωστόσο, η μείωση της λειτουργίας των νεφρών καθιστά δύσκολο για τον οργανισμό να εξισορροπήσει τα επίπεδα ασβεστίου και φωσφόρου στο αίμα. Οταν τα επίπεδα φωσφόρου είναι υψηλά, τα επίπεδα ασβεστίου μειώνονται, κάνοντας το σώμα να δεσμεύει ασβέστιο από τα οστά. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε εύθραυστα οστά και πόνο στα οστά και στις αρθρώσεις. Αποφύγετε τις τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε φώσφορο, όπως το τυρί, τις σαρδέλες, τα αναψυκτικά τύπου κόλα και το φιστικοβούτυρο. Προτιμήστε τροφές χαμηλής περιεκτικότητας σε φώσφορο, όπως μπρόκολο, μη αλκοολούχα ποτά και κολοκυθάκια.

Διατηρήστε κανονικά επίπεδα καλίου

Οι νεφροί που λειτουργούν σωστά συνήθως διατηρούν το κάλιο στο σώμα σε κανονικό επίπεδο. Οταν δεν λειτουργούν σωστά, τα επίπεδα καλίου μπορεί να αυξηθούν και να προκαλέσουν ακανόνιστο καρδιακό παλμό και άλλες σοβαρές ιατρικές καταστάσεις. Αποφύγετε τις μπανάνες, το μπρόκολο, τη σοκολάτα, τις ντομάτες, το πεπόνι, τα δαμάσκηνα και τα μανιτάρια, καθώς περιέχουν υψηλά επίπεδα καλίου. Οι εναλλακτικές επιλογές χαμηλού καλίου περιλαμβάνουν μήλα, καρπούζι, αχλάδια, αγγούρια, σταφύλια, βακκίνια, κεράσια και καρότα.

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »