MENU

Ποιες είναι οι τροφές που δεν περιέχουν ζάχαρη

12 Ιουνίου 2019 • Διατροφή

Η εξάλειψη της ζάχαρης από τη διατροφή σας μπορεί να βελτιώσει σημαντικά τόσο την υγεία σας όσο και τη σιλουέτα σας. Παρόλο που πολλές τροφές με μικρές ποσότητες ζάχαρης, απαντώνται στη φύση, εντούτοις υπάρχουν τρόποι να αποφύγετε τη ζάχαρη.

Μπορείτε κατ’ αρχήν να αποφύγετε οτιδήποτε έχει επιπλέον ζάχαρη ή ό,τι είναι ιδιαίτερα υψηλό σε φυσικά σάκχαρα, όπως για παράδειγμα τα αποξηραμένα φρούτα και οι χυμοί φρούτων.

Η αποφυγή των επεξεργασμένων τροφίμων κάνει επίσης πολύ πιο εύκολη την εξάλειψη της ζάχαρης από τη ζωή σας.

Προτιμήστε το κρέας

Τα άπαχα ακατέργαστα κρέατα δεν περιέχουν ζάχαρη. Το βόειο κρέας, το κοτόπουλο, το αρνί, το χοιρινό, το κουνέλι, η γαλοπούλα, ο σολομός, ο τόνος, είναι εντελώς απαλλαγμένα από ζάχαρη και μπορείτε να ετοιμάσετε γευστικά γεύματα που δεν απαιτούν την χρήση ζάχαρης, ούτε ως πρόσθετο. Αντίθετα, τα επεξεργασμένα ή κονσερβοποιημένα κρέατα, όπως το μπέικον, το ζαμπόν, το τσορίθο, οι παντσέτες και τα λουκάνικα, μπορεί να περιέχουν πρόσθετα σάκχαρα που λειτουργούν ως συντηρητικά.

Φάτε τα λαχανικά σας

Τα μη αμυλούχα λαχανικά, έχουν κλασματικές ποσότητες φυσικής φρουκτόζης, δηλαδή λιγότερο από ένα γραμμάριο ζάχαρης ανά μερίδα των 50 γραμμαρίων. Τα αμυλώδη λαχανικά, εντούτοις, όπως οι γλυκοπατάτες και οι κολοκύθες, έχουν υψηλότερη περιεκτικότητα σε ζάχαρη. Οι καλύτερες επιλογές λαχανικών περιλαμβάνουν τις αγκινάρες, τα σπαράγγια, τα τεύτλα, τα λαχανάκια Βρυξελλών, το αβοκάντο, τα κουνουπίδια, το σέλινο, τα αγγούρια, τις μελιτζάνες, τα χόρτα, το λάχανο, τα μαρούλια, τα μανιτάρια, τα ραδίκια, τα γογγύλια και τις ντομάτες. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε κατεψυγμένα λαχανικά αν δεν είναι δυνατό να αγοράζετε πάντα φρέσκα.

Προσοχή με τα γαλακτοκομικά

Οι φυσικές, μη αρωματισμένες γαλακτοκομικές τροφές είναι απαλλαγμένες από πρόσθετα σάκχαρα. Αν και το γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα περιέχουν λακτόζη -έναν φυσικό υδατάνθρακα που μετατρέπεται σε ζάχαρη στο σώμα- αυτή υπάρχει σε αρκετά μικρή ποσότητα. Για παράδειγμα, ένα φλιτζάνι γάλα χωρίς λιπαρά περιέχει 12 γραμμάρια ζάχαρης. Τα γαλακτοκομικά προϊόντα είναι υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες, πράγμα που σημαίνει ότι οι μικρές μερίδες μας χορταίνουν για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα. Επιλέξτε γάλα, τυρί και γιαούρτι χωρίς πρόσθετα φρούτα ή άλλα συστατικά. Εάν θέλετε να περιορίσετε τη ζάχαρη, τόσο τη φυσική όσο και την πρόσθετη για λόγους υγείας, τότε οφείλετε να διατηρήσετε την κατανάλωση των γαλακτοκομικών προϊόντων σε χαμηλά επίπεδα.

Ξηροί καρποί και έλαια

Οι ξηροί καρποί και τα έλαια είναι επίσης απαλλαγμένα από ζάχαρη και μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε ένα ευρύ φάσμα τροφών. Τα καρύδια, όπως επίσης τα αμύγδαλα, τα φουντούκια, τα καρύδια και τα καρύδια Βραζιλίας είναι υψηλά σε πολυακόρεστα λιπαρά, γεγονός που τα καθιστά ένα ικανοποιητικό και υγιεινό σνακ. Επιλέξτε ανάλατους ξηρούς καρπούς, για να αποφύγετε τα πρόσθετα σάκχαρα. Επιπλέον, τα έλαια μπορούν να προσθέσουν γεύση και βελτιωμένη υφή στις τροφές χωρίς να προσθέσουν ζάχαρη: Το λάδι καρύδας και το ελαιόλαδο είναι γευστικά και υγιεινά. Μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε για να μαγειρέψετε τα κρέατα, να προσθέσετε γεύση σε σαλάτες ή για να φτιάξετε ντιπάκια.

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »