MENU

Ποιες είναι οι πέντε τροφές – «σαμποτέρ» του ύπνου

14 Μαΐου 2018 • Διατροφή

krasi-tyri

Αν το πρόβλημά σας είναι πως δεν μπορείτε να κοιμηθείτε το βράδυ, ίσως να φταίει γι’ αυτό η διατροφή σας. Υπάρχουν κάποιες τροφές που λειτουργούν ως «σαμποτέρ» του βραδινού σας ύπνου.

Είναι σαφές πως κάποια από τα πράγματα που τρώμε ή πίνουμε λίγο πριν πάμε για ύπνο μας εμποδίζουν να αφεθούμε στην αγκαλιά του Μορφέα, προκαλώντας αϋπνία ή γενικότερα διαταραχές στον ύπνο μας.

Ας δούμε ποιες είναι αυτές:

alcohol

Αλκοόλ

Μπορεί να ακούγεται συχνά πως ένα ποτήρι κρασί μπορεί να βοηθήσει κάποιον να χαλαρώσει και να κοιμηθεί καλύτερα, αλλά αυτό δεν λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο σε όλους τους ανθρώπους. Μελέτες έχουν διαπιστώσει πως το αλκοόλ μπορεί να προκαλέσει συχνό ξύπνημα στη διάρκεια της νύχτας. Ετσι, ενώ το αλκοόλ μπορεί να σας βοηθήσει να αποκοιμηθείτε, μειώνει παράλληλα τον ύπνο REM (Rapid Eye Movement) και δεδομένου ότι ο συγκεκριμένος ύπνος καταλαμβάνει το 20-25% του συνολικού ύπνου, ουσιαστικά ο ύπνος σας θα είναι διακεκομμένος και ταραχώδης. Γι΄ αυτό, παραμείνετε στο ένα μόλις ποτήρι αλκοόλ κι αυτό μάλιστα μία με δύο ώρες προτού κοιμηθείτε για να αποφύγετε μια δύσκολη βραδιά.

Coffee cup with burlap sack of roasted beans

Καφεΐνη

Αυτό δεν είναι έκπληξη. Οταν πολλοί άνθρωποι που θέλουν να παραμείνουν ξύπνιοι για να φέρουν εις πέρας μια εργασία, συνηθίζουν να πίνουν καφέ για να τους κρατήσει σε εγρήγορση, είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς ότι δεν είναι από τα ροφήματα που βοηθούν τον ύπνο. Ομως, ο καφές και τα αναψυκτικά τύπου κόλα δεν είναι οι μόνοι ένοχοι. Υπάρχουν και φάρμακα που περιέχουν καφεΐνη, όπως και πολλά τσάγια επίσης. Αν είστε ευαίσθητοι στην καφεΐνη, ξεκινήστε να πίνετε ντεκαφεϊνέ και παράλληλα ελέγξτε τις ετικέτες των φαρμάκων που παίρνετε και, αν είναι δυνατόν, κάντε το οκτώ ώρες πριν κοιμηθείτε.

fluids

Υγρά

Το νερό είναι σπουδαίο για την απώλεια βάρους και τη διατήρηση της καλής υγείας, αλλά μπορεί να έχει… παρενέργειες. Ποιες είναι αυτές; Να υποχρεώνεστε σε διαλείμματα ύπνου το βράδυ, προκειμένου να πάτε στην τουαλέτα. Αυτές οι διακοπές δεν διακόπτουν μόνο τον κύκλο του ύπνου σας αλλά και τον ύπνο REM που αναφέραμε παραπάνω. Προσπαθήστε, λοιπόν, να αποφύγετε την κατάποση νερού ή υγρών γενικά μία με μιάμιση ώρα πριν πέσετε για ύπνο για να βεβαιωθείτε ότι θα περάσετε όλη τη νύχτα στο κρεβάτι σας.

cheese

Παλαιωμένα φαγητά και ζυμωμένα τρόφιμα

Η τυραμίνη, ένα αμινοξύ που βρίσκεται σε φαγητά που έχουν υποστεί ζύμωση και σε παλαιωμένα φαγητά, κυρίως τυριά, διεγείρει τον εγκέφαλο και μπορεί να σας κρατήσει ξύπνιους μέχρι αργά το βράδυ. Τα παλαιωμένα τυριά, τα καπνιστά ψάρια και αλλαντικά περιέχουν τυραμίνη, οπότε αν πρέπει να έχετε ένα πικάντικο σνακ τυριού πριν κοιμηθείτε, προτιμήστε ένα φρέσκο υλικό όπως η μοτσαρέλα.

Heart Healthy Tomato Soup

Προϊόντα με βάση τις ντομάτες

Οτιδήποτε έχει σχέση με πολλά οξέα μπορεί να προκαλέσει αίσθημα καούρας και δυσφορίας κατά τη διάρκεια της νύχτας και αυτό περιλαμβάνει τη ντομάτα, τα δημητριακά και τα πικάντικα πιάτα. Για να αποφύγετε το στριφογύρισμα όλο το βράδυ στο κρεβάτι σας, μείνετε μακριά από αυτού του τύπου τα τρόφιμα τουλάχιστον τρεις ώρες πριν κοιμηθείτε.

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »