MENU
orange

Ποιες είναι οι καλύτερες βιταμίνες για την οστεοπόρωση

24 Ιουλίου 2017 • Βιταμίνες - Αντιοξειδωτικά

Η οστεοπόρωση είναι ο πιο συχνός τύπος της νόσου των οστών. Οι ερευνητές εκτιμούν πως μία στις πέντε γυναίκες ηλικίας άνω των 50 ετών έχουν οστεοπόρωση, καθώς είναι μια νόσος που πλήττει περισσότερο το γυναικείο φύλο.

Η οστεοπόρωση είναι η λέπτυνση του οστίτη ιστού και η απώλεια οστικής πυκνότητας που έρχεται στους ανθρώπους με την πάροδο του χρόνου.

Ορισμένες βιταμίνες μπορούν να αποτρέψουν την απώλεια οστικής μάζας και να διατηρήσουν την υγεία των οστών, ωστόσο θα πρέπει να συζητήσετε με το γιατρό σας πριν τις λάβετε σε τακτική βάση.

Ας δούμε ποιες είναι οι καλύτερες βιταμίνες για την οστεοπόρωση:

Bιταμίνη D

Η βιταμίνη D είναι μία λιποδιαλυτή βιταμίνη, που σημαίνει ότι αποθηκεύεται στο λιπώδη ιστό του σώματος. Είναι σημαντική για τους ανθρώπους που πάσχουν από οστεοπόρωση επειδή βοηθά το σώμα να απορροφήσει το ασβέστιο και να κρατήσει τη σωστή ποσότητα ασβεστίου και φωσφόρου στο αίμα. Το ασβέστιο και ο φώσφορος είναι τα δομικά στοιχεία των ισχυρών οστών και χωρίς βιταμίνη D που δεν θα μπορούσαν να αποκαταστήσουν τα οστά. Η βιταμίνη D μπορεί να βρεθεί στο τυρί, τα ψάρια, το βούτυρο, το εμπλουτισμένο γάλα και τα δημητριακά. Μπορεί επίσης να ληφθεί ως συμπλήρωμα, η δοσολογία του οποίου θα πρέπει να συζητηθεί με το γιατρό σας.

Βιταμίνη C

Η βιταμίνη C είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη και την επισκευή των ιστών σε όλα τα μέρη του σώματός σας και επειδή τα ποσά της βιταμίνης που απομένουν απ’ αυτή τη διαδικασία αποβάλλονται από το σώμα, είναι σημαντικό να υπάρχει μια διαρκής παροχή της στη διατροφή μας. Ατομα με οστεοπόρωση μπορούν να επωφεληθούν από τη βιταμίνη C, επειδή είναι απαραίτητη για την επούλωση των πληγών και για την επισκευή και συντήρηση των χόνδρων, των οστών και των δοντιών. Αυτό μπορεί να βοηθήσει στο πρόβλημα της λέπτυνσης του οστίτη ιστού που συμβαίνει κατά τη διάρκεια της οστεοπόρωσης. Μπορείτε να βρείτε τη βιταμίνη C, φυσικά σε όλα τα φρούτα και τα λαχανικά με τις κορυφαίες επιλογές να είναι οι πράσινες πιπεριές, τα εσπεριδοειδή και οι χυμοί, οι φράουλες, οι ντομάτες, το μπρόκολο, τα φυλλώδη πράσινα λαχανικά, οι πατάτες και το πεπόνι.

Βιταμίνη Κ

Η βιταμίνη Κ είναι άλλη μία λιποδιαλυτή βιταμίνη που αποθηκεύεται στο λιπώδη ιστό και είναι ευρέως γνωστή για την ικανότητά της στην πήξη του αίματος. Χωρίς βιταμίνη Κ, το αίμα δεν θα πήξει. Σε άτομα με οστεοπόρωση και σε ηλικιωμένους, μπορεί επίσης να βοηθήσει να διατηρήσουν ισχυρά τα οστά. Η βιταμίνη Κ βρίσκεται στο λάχανο, το κουνουπίδι, το σπανάκι, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά και τα δημητριακά. Είναι σημαντικό να συζητήσετε την πρόσληψη της βιταμίνης Κ σε μορφή συμπληρωμάτων, οπωσδήποτε με το γιατρό σας, διότι η συγκεκριμένη βιταμίνη μπορεί να παρεμβαίνει στα αντιπηκτικά.

Bιταμίνη Α

Η βιταμίνη Α, είναι επίσης λιποδιαλυτή βιταμίνη που καταπολεμά την οστεοπόρωση επειδή βοηθά στο σχηματισμό και τη διατήρηση υγιών δοντιών, σκελετικών και μαλακών ιστών, βλεννογόνων και δέρματος. Η βιταμίνη Α προέρχεται από ζωικές πηγές, όπως τα αυγά, το κρέας, το γάλα, το τυρί, την κρέμα γάλακτος, το συκώτι, τα νεφρά, το μπακαλιάρο και την ιππόγλωσσα και θα πρέπει να χρησιμοποιείται με προσοχή, καθώς όλες οι παραπάνω τροφές είναι επίσης πλούσιες σε θερμίδες και λίπος. Η δοσολογία είναι ευαίσθητη, καθώς πάρα πολύ μεγάλη ποσότητα ή αντίστοιχα πολύ μικρή ποσότητα βιταμίνης Α μπορεί να σάς αρρωστήσει, γι’ αυτό επιβάλλεται να συζητήσετε την πρόσληψή της με το γιατρό σας.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »