MENU

Oι καλύτερες τροφές για τις στομαχικές διαταραχές

8 Νοεμβρίου 2017 • Διατροφή

Η καλύτερη τροφή για ένα στομάχι που υποφέρει είναι η ήπια τροφή. Οι Αμερικανοί γιατροί συνήθως χρησιμοποιούν το μνημονικό αρκτικόλεξο ΒRAT από τα αρχικά στα αγγλικά τεσσάρων τροφών που θεωρούν ιδανικές.

Αυτές δεν είναι άλλες από τη μπανάνα (Βanana) το ρύζι (Rice), το μήλο (Apple) και το τοστ (Toast). Πρόκειται επί της ουσίας για την δίαιτα BRAT που αποτελείται από τροφές που είναι εξαιρετικά απλές και χαμηλές σε φυτικές ίνες, καθώς τα τρόφιμα με υψηλές φυτικές ίνες προκαλούν αέρια που μπορούν να επιδεινώσουν τις γαστρεντερικές ενοχλήσεις.

Υπάρχουν και δύο παραλλαγές της δίαιτας BRAT, η ΒRATTY που περιλαμβάνει επίσης το τσάι (Τea) και το γιαούρτι (Υogurt) και η ΒRATCH που περιλαμβάνει και το βραστό κοτόπουλο (CHicken).

Η σπιτική σούπα κοτόπουλο, άλλωστε, θεωρείται ευρέως πως είναι η ιδανική τροφή για το στομάχι. Συνήθως είναι εύκολο για τον οργανισμό να την αφομοιώσει. Πολλοί άνθρωποι βρίσκουν, επίσης, πως ένα ζεστό τσάι, χαμομήλι, μέντα ή τζίντζερ μπορούν να καταπνίξουν τα αισθήματα της ναυτίας.

Οταν είναι παρόντα τα συμπτώματα του εμετού, της ναυτίας και της διάρροιας, καλύτερα είναι να μην σκεφτείτε να καταναλώσετε τηγανητά ή τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, που έχουν την τάση να επιδεινώνουν την κατάσταση. Το άπαχο κρέας είναι γενικά μια καλή επιλογή, αλλά θα πρέπει ο πάσχων να καταναλώνει μικρές ποσότητες σε πιο συχνά γεύματα, ώστε να μην βαραίνει το στομάχι και να είναι πιο εύκολο να τα αφομοιώσει.

Εννοείται πως τρόφιμα που παράγουν αέρια, όπως το μπρόκολο, το λάχανο, τα κρεμμύδια και τα φασόλια θα πρέπει να αποφεύγονται. Κατά την προετοιμασία των γευμάτων, επίσης, είναι καλύτερα να χρησιμοποιήσετε λίγα έως καθόλου μπαχαρικά. Μερικοί άνθρωποι έχουν δυσμενείς αντιδράσεις στο πιπέρι ή στα άλλα καρυκεύματα γι’ αυτό αν δεν τα χρησιμοποιήσετε η ανάρρωση θα έρθει πιο γρήγορα. Οι τροφές για άτομα με στομαχικές διαταραχές θα πρέπει να είναι εύπεπτες και να περιέχουν την ελάχιστη δυνατή ποσότητα από συστατικά που ερεθίζουν το στομάχι.

Σε γενικές γραμμές θα πρέπει να αποφεύγονται προϊόντα με καφεΐνη, επειδή έχουν την τάση να αυξάνουν τα αέρια και μπορεί να έχουν καθαρτική επίδραση στον οργανισμό που μπορεί να επιδεινώσει τα συμπτώματα της διάρροιας. Ετσι, δεν αποτελούν καλό σύμμαχο για ένα αναστατωμένο στομάχι. Επιπλέον, η καφεΐνη συχνά συμβάλλει στην αφυδάτωση, λόγω της διουρητικής της ιδιότητας.

Είναι επίσης σημαντικό να κρατήσετε το σώμα ενυδατωμένο, ειδικά όταν τις στομαχικές διαταραχές συνοδεύουν εμετός ή διάρροια. Τα αθλητικά ποτά που αποκαθιστούν ηλεκτρολύτες είναι συνήθως τα καλύτερα που μπορείτε να πιείτε. Ψάξτε για επιλογές που περιέχουν νάτριο και κάλιο. Το ζεστό τσάι είναι μια εξίσου καλή επιλογή, καθώς συχνά καταπραΰνει μια πονεμένη κοιλιά.

Πολλοί άνθρωποι καταναλώνουν τζίντζερ για να ενσωματώσουν το βότανο στα τρόφιμα, ώστε να ανακουφίσουν το στομάχι τους. Είτε το αναμειγνύετε με ζεστό τσάι είτε το χρησιμοποιείτε ως αρωματική ύλη, είτε το λαμβάνετε σε μορφή δισκίου το τζίντζερ συχνά αποδεικνύεται ιδιαίτερα αποτελεσματικό για τη ναυτία.

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »