MENU

Ποια φρούτα και λαχανικά ενισχύουν τα οστά

19 Οκτωβρίου 2018 • Διατροφή

Οι περισσότεροι άνθρωποι όταν γίνεται λόγος για τα γαλακτοκομικά, θεωρούν πως πρόκειται για τροφές που κάνουν καλό στα οστά και τα δόντια. Και αυτό είναι όντως αληθές.

Όμως, ενώ αποτελούν μια εξαιρετική πηγή οικοδόμησης ασβεστίου, εντούτοις δεν είναι ούτε η μόνη, ούτε η καλύτερη πηγή του σημαντικού αυτού μετάλλου, όπως υποστηρίζει η Σχολή Δημόσιας Υγείας του Χάρβαρντ.

Ορισμένα λαχανικά παρέχουν ασβέστιο καθώς και βιταμίνη Κ, μια θρεπτική ουσία εξίσου σημαντική για την υγεία των οστών. Τόσο τα λαχανικά όσο και τα φρούτα, προάγουν την υγεία των οστών με την oυδετεροποίηση του αίματος, γεγονός που βοηθά στη μείωση της απέκκρισης ασβεστίου και της σχετιζόμενης με αυτό οστικής απώλειας.

Η λειτουργία

Για τη δημιουργία και διατήρηση γερών οστών θα πρέπει να έχει κανείς επαρκείς ποσότητες ασβεστίου, βιταμίνης D και βιταμίνης Κ. Αυτά τα τρία θρεπτικά συστατικά λειτουργούν συνδυαστικά για την κατασκευή και επισκευή των οστών με τις βιταμίνες D και Κ να παίζουν κεντρικό ρόλο στην απορρόφηση του ασβεστίου. Οι τροφές που αποτελούν πηγές βιταμίνης D είναι λίγες και δεν περιλαμβάνουν τα φρούτα και τα λαχανικά. Τα πράσινα λαχανικά είναι η κύρια πηγή της βιταμίνης Κ και παρέχουν επίσης ασβέστιο. Τα παραδείγματα περιλαμβάνουν το λάχανο, τα γογγύλια, τα χόρτα, το μπρόκολο, τα λαχανάκια Βρυξελλών, τον μαϊντανό, τα φρέσκα κρεμμυδάκια, το μαρούλι, τα σπαράγγια, τις μπάμιες, τον αρακά, το κάρδαμο και το λάχανο Bok Choy.

Μελέτες

Mία κινεζική μελέτη που αποτελεί συλλογή ερευνητικών μελετών που αρχίζει το 1983, διαπίστωσε ότι οι Ασιάτες υποφέρουν από κατάγματα σε ποσοστό σημαντικά χαμηλότερο απ’ ό,τι οι άνθρωποι που ζουν σε χώρες με υψηλή κατανάλωση αγελαδινού γάλακτος. Η ασιατική κουζίνα σπάνια περιλαμβάνει γαλακτοκομικά προϊόντα, περιλαμβάνει όμως πολλά πράσινα φυλλώδη λαχανικά, ειδικά το Bok Choy, το μπρόκολο και το λάχανο που παρέχουν βιταμίνη Κ και ασβέστιο.

Εκτιμήσεις

Μερικά λαχανικά που περιέχουν ασβέστιο, δεν είναι καλές πηγές μετάλλων, σύμφωνα με την Σχολή Δημόσιας Υγείας του Χάρβαρντ. Αυτό συμβαίνει επειδή περιέχουν επίσης οξαλικό οξύ, που μπλοκάρει την απορρόφηση ασβεστίου. Αυτές οι τροφές περιλαμβάνουν το σπανάκι και το σέσκουλο. Πλούσια σε βιταμίνη Κ είναι τα χόρτα και το λάχανο που αποτελούν καλύτερες επιλογές για το ασβέστιο.

Προστατευτικά οφέλη

Όταν το αίμα σας γίνεται πολύ όξινο, το σώμα δανείζεται ασβέστιο από τα οστά για να ουδετεροποιηθεί το αίμα. Εάν αυτό συμβαίνει συχνά και δεν καταναλώνετε αρκετά από τα συστατικά που οικοδομούν τα οστά, δηλαδή ασβέστιο και βιταμίνες Κ και D, τότε τα οστά σας μπορεί να γίνουν εύθραυστα και αδύναμα. Για να βοηθήσετε το σώμα σας να διατηρήσει την ισορροπία του pH του χωρίς να δανείζεται ασβέστιο από τα οστά, θα πρέπει να καταναλώνετε άφθονα φρέσκα ή κατεψυγμένα φρούτα και λαχανικά, τα περισσότερα από τα οποία έχουν φυσική αλκαλοποιητική δράση.

Πιθανά οφέλη

Μια διατροφή πλούσια σε φρούτα και λαχανικά προφέρει αυξημένη ενέργεια. Εάν έχετε περισσότερη ενέργεια, μπορείτε να είστε περισσότερο δραστήριοι. Ασκήσεις με βάρη, όπως το περπάτημα ή ο χορός, εμποδίζουν την απώλεια της οστικής μάζας που έρχεται με την πάροδο του χρόνου και μπορούν μάλιστα να αυξήσουν την οστική περιεκτικότητα σε κάποιους ανθρώπους. Οι γυναίκες με επαρκή πρόσληψη ασβεστίου μπορούν να αναμένουν μέγιστα αποτελέσματα από την άσκηση, σύμφωνα με τις επιστημονικές μελέτες.

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »