MENU
fiber

Ποια είναι τα σημάδια ότι χρειάζεστε περισσότερες φυτικές ίνες

19 Δεκεμβρίου 2016 • Διατροφή

Ενα από τα μεγαλύτερα σημάδια ότι χρειάζεται κανείς περισσότερες φυτικές ίνες είναι η… εθνικότητά του. Οσο περισσότερο απέχει κανείς από το μοντέλο της μεσογειακής διατροφής τόσο περισσότερο λείπουν από τη διατροφή του.

Οσο πιο πολύ τείνει κανείς προς τον δυτικό τρόπο ζωής, τόσο πιο πιθανό είναι να παρουσιάζει η διατροφή του έλλειψη σε φυτικές ίνες.

Ενα άλλο σημάδι μπορεί να βρεθεί πολύ εύκολα στην ανάγνωση των ετικετών των τροφίμων που καταναλώνει. Εκεί μπορεί να βρει και να μετρήσει τις διαιτητικές ίνες. Αν καταναλώνει περισσότερους επεξεργασμένους υδατάνθρακες, το πιθανότερο είναι η περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες να είναι χαμηλή. Επίσης, αν αντί για δημητριακά ολικής αλέσεως καταναλώνει κανείς λευκό ψωμί ή δεν καταναλώνει φρούτα και λαχανικά, το πιθανότερο είναι να παρουσιάζει έλλειψη σε φυτικές ίνες.

Θα πρέπει να καταναλώνει κανείς τουλάχιστον πέντε μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα, καθώς επίσης και μη επεξεργασμένους υδατάνθρακες, που αποτελούνται κυρίως από φυτικές ίνες.

Ενα ατράνταχτο σημάδι για το ότι υπάρχει έλλειψη φυτικών ινών είναι οι γαστρεντερικές διαταραχές. Επειδή οι «δυτικοί» πολιτισμοί συνήθως καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες κρεάτων και λιγότερες ποσότητες φρούτων και λαχανικών, ο υπερβολικός μετεωρισμός (αέρια), οι συχνές στομαχικές διαταραχές όπως επίσης και η δυσκοιλιότητα, είναι όλα ενδείξεις ότι ο οργανισμός χρειάζεται περισσότερες φυτικές ίνες.

Καταστάσεις όπως το σύνδρομο του ευερέθιστου εντέρου που ονομάζεται επίσης σπαστική κολίτιδα, χρόνιες κρίσεις διάρροιας και εκκολπωματίτιδα, μπορούν να αμβλυνθούν με την κατανάλωση περισσότερων φυτικών ινών. Οι άνθρωποι με αιμορροΐδες, συχνά έχουν λιγότερα προβλήματα όταν καταναλώνουν μεγαλύτερες ποσότητες φρούτων και λαχανικών, γιατί τους βοηθούν να μαλακώσουν τις κινήσεις του εντέρου προσφέροντας μεγαλύτερη άνεση και λιγότερους ερεθισμούς.

Η κατανάλωση περισσότερων φυτικών ινών μπορεί, επίσης, να βοηθήσει άλλες ιατρικές καταστάσεις, όπως ο διαβήτης. Σε αντίθεση με τους υδατάνθρακες που προέρχονται από πηγές όπως το λευκό αλεύρι, τα δημητριακά ολικής αλέσεως μπορούν να βοηθήσουν στη ρύθμιση των επιπέδων του σακχάρου στο αίμα. Μερικοί άνθρωποι είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν επιτυχώς το διαβήτη απλά και μόνο με μια διατροφή πλούσια σε φυτικές ίνες.

Εάν έχετε υψηλή χοληστερόλη, θα πρέπει επίσης να αρχίσετε να τρώτε τροφές όπως βρώμη, φασόλια, μήλα, κριθάρι και καρότα, καθώς όλα έχει αποδειχθεί ότι μειώνουν τα επίπεδα της χοληστερόλης. Αν η χοληστερόλη σας είναι υψηλή, τότε προσπαθήστε να διατηρήσετε αυτά τα τρόφιμα στη διατροφή σας σε σταθερή βάση.

Αν αισθάνεστε ότι πεινάτε ενώ έχουν περάσει μόλις μία-δύο ώρες μετά το φαγητό, μπορεί αυτό επίσης να σημαίνει ότι δεν παίρνετε στη διατροφή σας αρκετές φυτικές ίνες. Οι φυτικές ίνες συμβάλλουν στο αίσθημα πληρότητας στο στομάχι, ενώ οι υδατάνθρακες με βάση τη ζάχαρη χρησιμοποιούνται γρήγορα από το σώμα με αποτέλεσμα να αισθάνεστε πολύ γρήγορα πεινασμένοι. Αν έχετε πρόβλημα με το τσιμπολόγημα μεταξύ των γευμάτων, τότε φροντίστε τα κύρια γεύματά σας να είναι πλούσια σε φυτικές ίνες.

Οι άνθρωποι που ακολουθούν διατροφή υψηλή σε πρωτεΐνες, σπάνια παίρνουν επαρκείς ποσότητες φυτικών ινών. Οι μελέτες δείχνουν ότι δίαιτες με βάση τους υδατάνθρακες που περιλαμβάνουν πολλά δημητριακά ολικής αλέσεως τείνουν να είναι εξίσου αποτελεσματικές, με τις πρωτεϊνικές δίαιτες και επιπλέον συμβάλλουν στην συνολική βελτίωση της υγείας. Εξετάστε την πιθανότητα να μεταβείτε σε μια διατροφή υψηλή σε φυτικές ίνες και μπορεί να διαπιστώσετε πως είστε εξίσου ικανοποιημένοι με ό,τι τρώτε, ενώ επιπλέον μπορείτε να χάσετε βάρος.

Να έχετε, ωστόσο, υπόψιν σας πως οι γιατροί προειδοποιούν ότι το να μεταβείτε απότομα σε μια διατροφή πλούσια σε φυτικές ίνες δεν ενδείκνυται, γιατί μπορεί να οδηγήσει σε εξαιρετικά πολλές κινήσεις του εντέρου με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Ειδικά αν αποφασίσετε να πάρετε ένα συμπλήρωμα, θα πρέπει να ξεκινήσετε σιγά-σιγά ώστε το σώμα σας να μπορέσει να προσαρμοστεί σε υψηλότερα επίπεδα φυτικών ινών. Μέσα σε ένα μήνα, ωστόσο, ο οργανισμός σας θα είναι έτοιμος να δεχθεί τις κατάλληλες ποσότητες φυτικών ινών που χρειάζεται το σώμα σας.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »