MENU

Ποια είναι τα 8 πρώτα σημάδια εγκυμοσύνης

28 Αυγούστου 2015 • Γυναίκα, Εγκυμοσύνη

Αναρωτιέστε αν είστε έγκυος; Ενα τεστ εγκυμοσύνης είναι ο βέβαιος τρόπος να το μάθετε. Ωστόσο, τι γίνεται αν είναι πολύ νωρίς για ακριβή αποτελέσματα; Μπορείτε να παρατηρήσετε κάποια ανεπαίσθητα σημάδια της εγκυμοσύνης;

Η κόπωση, η ναυτία, η συχνή ούρηση και η ευαισθησία στο στήθος είναι κάποια από αυτά τα σημάδια.

Δείτε παρακάτω μερικές συμβουλές σχετικά με το πώς θα πρέπει να αντιδράσετε σ’ αυτά τα συμπτώματα, αν προσπαθείτε να μείνετε έγκυος:

1. Κούραση

Η μεγάλη, ανεξήγητη κόπωση είναι ίσως το πιο κοινό πρόωρο σύμπτωμα της εγκυμοσύνης. Μην αντιμετωπίζετε την κόπωση με υπερβολική κατανάλωση καφεΐνης, αν υπάρχει έστω μια πιθανότητα να είστε έγκυος. Αντ’ αυτού, ακούστε το σώμα σας και προσπαθήστε να ξεκουραστείτε.

2. Απέχθεια για τα τρόφιμα

Εάν το να ανοίγετε το ψυγείο σάς κάνει να αισθάνεστε άσχημα και δεν μπορείτε καν να περάσετε έξω από ένα μεζεδοπωλείο, χωρίς να ανακατευτεί το στομάχι σας, μπορεί να είστε έγκυος. Πολλές γυναίκες αναφέρουν ότι τέτοια έντονη απέχθεια για τα τρόφιμα είναι ένα από τα πρώτα σημάδια της εγκυμοσύνης. Αυτό μπορεί να προκληθεί από την αύξηση των επιπέδων της ορμόνης β-hCG. Το καλύτερο πράγμα που μπορείτε να κάνετε για να βοηθήσετε τον εαυτό σας μέσα από αυτό είναι να αποστασιοποιηθείτε από αυτά τα εναύσματα.

3. Ευαισθησία σε μυρωδιές

Οι μυρωδιές που δεν σας ήταν ποτέ ευχάριστες (όπως ο καπνός του τσιγάρου) και ακόμη και αυτές που σας άρεσαν (όπως η κολόνια του συντρόφου σας) μπορεί να σας ζαλίζουν κατά τα αρχικά στάδια της εγκυμοσύνης σας. Αυτό είναι πιθανόν το αποτέλεσμα της αύξησης των επιπέδων των ορμονών. Δυστυχώς, δεν υπάρχουν πραγματικά πολλά που μπορείτε να κάνετε, παρά μόνο να αποφεύγετε τις μυρωδιές που σας ζαλίζουν.

4. Ναυτία και εμετός

Η ναυτία και ο εμετός μπορεί να είναι μερικές από τις πρώτες ενδείξεις ότι είστε έγκυος. Αποδώστε το στην αύξηση των επιπέδων των ορμονών στην αρχή της εγκυμοσύνης.

Ενα από τα πράγματα που μπορούν να βοηθήσουν τις μέλλουσες μητέρες να περάσουν το πρώτο τρίμηνό τους είναι η διαβεβαίωση ότι η ναυτία και ο εμετός κατά πάσα πιθανότητα θα περάσουν μετά από 19 εβδομάδες. Βοηθά, επίσης, να γνωρίζετε ότι η πρωινή αδιαθεσία  μπορεί να είναι κάτι καλό, καθώς η άνοδος των επιπέδων της ορμόνης β-hCG, η οποία μπορεί να προκαλέσει την πρωινή αδιαθεσία, δείχνει μια εγκυμοσύνη που αναπτύσσεται ομαλά.

Οταν τρώτε μπορεί επίσης να δείτε διαφορά. Το κλειδί είναι να μην αφήσετε το στομάχι σας να μείνει πολύ άδειο. Κρατήστε κράκερς δίπλα στο κρεβάτι σας για να τρώτε προτού σηκωθείτε από το κρεβάτι το πρωί. Είναι επίσης μια καλή ιδέα να τρώτε μικρά συχνά γεύματα όλη την ημέρα και ένα σνακ πριν τον ύπνο. Οι καραμέλες με γεύση λεμόνι και μέντα μπορεί να σας βοηθήσουν να καταπολεμήσετε την αναγούλα.

Οι προγεννητικές βιταμίνες μπορεί επίσης να προκαλέσουν ναυτία σε μερικές μέλλουσες μαμάδες. Μην παίρνετε τις βιταμίνες σας με άδειο στομάχι. Πολλές γυναίκες αισθάνονται καλύτερα όταν παίρνουν τις βιταμίνες τους αφού έχουν φάει πρώτα.

Αν κάνετε εμετό συχνά, μιλήστε με το γιατρό σας σχετικά με τις επιλογές της φαρμακευτικής αγωγής.

5. Πρήξιμο του στήθους και ευαισθησία

Οι αλλαγές του στήθους μπορεί να είναι άλλο πρόωρο σημάδι της εγκυμοσύνης. Το καλύτερο πράγμα που πρέπει να κάνετε για την ευαισθησία του στήθους είναι να πάρετε πιο κατάλληλα  σουτιέν. Ενα αθλητικό σουτιέν, για παράδειγμα, μπορεί να σας δώσει περισσότερη υποστήριξη.

6. Συχνουρία

Στην αρχή της εγκυμοσύνης, η μήτρα μεγαλώνει και πιέζει την ουροδόχο κύστη, προκαλώντας την ανάγκη να ουρείτε πιο συχνά. Δεν υπάρχει κανένας τρόπος να αποφευχθεί αυτό, αλλά πηγαίνετε στην τουαλέτα αμέσως πριν από τον ύπνο, καθώς μπορεί αυτό να σάς επιτρέψει να κοιμηθείτε λίγο περισσότερο. Μάλλον, όμως, θα χρειαστεί να πάτε τουλάχιστον μία ακόμα φορά στη διάρκεια της νύχτας στην τουαλέτα.

7. Δυσκολία στην αναπνοή

Μερικές γυναίκες αισθάνονται ήπια δυσκολία στην αναπνοή στην αρχή της εγκυμοσύνης και μερικές φορές σε όλη την εγκυμοσύνη. Αυτό συμβαίνει επειδή χρειάζεστε επιπλέον οξυγόνο, λόγω του γεγονότος ότι το έμβρυο μεγαλώνει. Παρόλα αυτά να μην το θεωρήσετε ως φυσιολογικό σημάδι της εγκυμοσύνης. Συζητήστε με το γιατρό σας αν σας απασχολεί ή εάν οποιοδήποτε από τα παρακάτω ισχύει για εσάς:

* Εχετε μια ξαφνική εμφάνιση δύσπνοιας που δεν συνδέεται με άσκηση

* Η αναπνοή είναι επώδυνη

* Η αναπνοή σας είναι χειρότερη όταν είστε ξαπλωμένη

Αυτά μπορεί να είναι σημάδια για κάτι πιο σοβαρό.

8. Φυσικές αλλαγές

Αν νομίζετε ότι μπορεί να είστε έγκυος, επειδή είστε σεξουαλικά ενεργές χωρίς αντισύλληψη, κλείστε ένα ραντεβού με το γιατρό σας. Υπάρχουν αλλαγές στο χρώμα του κόλπου και την απαλότητα του τραχήλου της μήτρας που ένας έμπειρος κλινικός γιατρός μπορεί να προσδιορίσει κατά τη διάρκεια μιας εξέτασης πυέλου.

Να θυμάστε ότι, ενώ αυτά είναι τα πρώτα σημάδια της εγκυμοσύνης, αυτά είναι και  συμπτώματα  άλλων συνθηκών, συμπεριλαμβανομένου του προεμμηνορροϊκού συνδρόμου (PMS). Το πιο αξιόπιστο πρώιμο σημάδι της εγκυμοσύνης είναι η πρώτη χαμένη περίοδός σας, εάν έχετε περίοδο σε τακτά χρονικά διαστήματα.

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »