MENU
tuna

Ποια είναι τα οφέλη της υγείας από τον τόνο

4 Σεπτεμβρίου 2017 • Διατροφή

Λευκός, light, σε νερό, σε λάδι, με όποιον τρόπο κι αν φτάσει στο τραπέζι μας ο τόνος θεωρείται μία από τις υγιεινές και θρεπτικές τροφές που μπορούμε να καταναλώσουμε χάρη κυρίως στα ω-3 λιπαρά οξέα του.

Είναι ιδανικός για όσους κάνουν δίαιτα καθώς έχει ελάχιστες θερμίδες, ενώ είναι γνωστός για τα καρδιαγγειακά του οφέλη και τις αντιφλεγμονώδεις του ιδιότητες.

Μια ποσότητα 90 γρ. κονσέρβας τόνου σε νερό, περιέχει:

Θερμίδες: 99 kcal

Λιπαρά: 0,7 g

Υδατάνθρακες: 0 g

Πρωτεΐνες: 21,7 g

Φυτικές ίνες: 0 g

Γλυκαιμικός Δείκτης: Χαμηλός

O τόνος είναι μεγάλη πηγή των ωμέγα-3 λιπαρών οξέων EPA και DHA. Αυτά τα ωμέγα-3  λιπαρά οξέα έχουν αποδειχθεί ιδιαίτερα ωφέλιμα για την καρδιαγγειακή υγεία και οι αντιφλεγμονώδεις τους ιδιότητες εκτείνονται στους πνεύμονες (προστατεύουν από το παιδικό άσθμα), τον εγκέφαλο (προστατεύουν από Αλτσχάιμερ και γενικότερα από γνωστική εξασθένηση), αλλά και τις αρθρώσεις (προστατεύουν από την αρθρίτιδα).

Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα έχει επίσης αποδειχθεί πως έχουν αντικαρκινικές ιδιότητες. Επιπλέον, ο τόνος περιέχει σελήνιο, ένα συστατικό που αποτελεί ένα ισχυρό αποτοξινωτικό ένζυμο στο σώμα μας που ονομάζεται υπεροξειδάση της γλουταθειόνης. Και σα να μη φτάνουν όλα τα παραπάνω ο τόνος είναι, επίσης, μια πολύ καλή πηγή βιταμινών του συμπλέγματος Β, φυλλικού οξέος, που είναι σημαντικές για το αναπτυσσόμενο έμβρυο.

Πόσα DHA ή EPA είναι, όμως, απαραίτητα για να κάνουν τη διαφορά; Αρκεί μια ποσότητα δύο μερίδων τόνου την εβδομάδα.

Νωπά ή κατεψυγμένα φιλέτα τόνου πωλούνται στα καταστήματα, αλλά είναι εύθραυστα και πρέπει να καταναλώνονται αρκετά γρήγορα μετά την αγορά τους. Αν θέλετε να διατηρήσετε φρέσκο τον τόνο στο ψυγείο, το καλύτερο είναι να τον βάλετε πάνω από ένα στρώμα πάγου στο πιο κρύο μέρος του ψυγείου σας.

Οι κονσέρβες τόνου έρχονται συσκευασμένες σε νερό και λάδι ή ζωμό. Οταν χρησιμοποιείτε κονσέρβες τόνου επιλέξτε τις συσκευασμένες σε νερό.

Τρόποι για να προσθέσετε περισσότερο τόνο στη διατροφή σας

* Φτιάξτε μπιφτέκια τόνου ή κεφτέδες τόνου

* Χρησιμοποιήστε κονσέρβες τόνου και ρύζι

* Συνδυάστε τον τόνο με αυγά, ταιριάζουν πολύ μαζί

* Φτιάξτε σαλάτα τόνου ή σάντουιτς τόνου

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »