MENU
olives

Ποια είναι τα οφέλη της υγείας από τις ελιές

5 Ιουνίου 2016 • Διατροφή

Μαύρες ή πράσινες, στενά συνδεδεμένες με τη Μεσόγειο, αλλά… κοσμοπολίτισσες, καθώς μαζί με το ελαιόλαδο όλος ο κόσμος έχει μάθει την αξία τους, οι ελιές δεν είναι απλώς ορεκτικό, αλλά ένας διατροφικός θησαυρός.

Οι θερμίδες τους ποικίλλουν ανάλογα με το μέγεθος και το σχήμα τους. Για παράδειγμα οι μικρές πράσινες έχουν περίπου 4 θερμίδες η καθεμιά, οι μεγάλες μαύρες περίπου 7. Οι ελιές είναι πράσινες όταν είναι άγουρες και αποκτούν σκούρα απόχρωση, καθώς ωριμάζουν. Δεν έχει, ωστόσο, σημασία το μέγεθος και το χρώμα τους σε ό,τι έχει να κάνει με τα οφέλη τους. Ολες οι ελιές αποτελούν μια τεράστια πηγή βιταμίνης Ε, χαλκού, ψευδαργύρου και φυτικών ινών.

Οι ελιές είναι «φορτωμένες» με αντιοξειδωτικά και το αντιοξειδωτικό τους προφίλ αλλάζει όσο ωριμάζουν.

Βοηθούν στην καταπολέμηση της φλεγμονής, του οξειδωτικού στρες και του καρκίνου.

Η ελαιοευρωπεΐνη, ένα αντιοξειδωτικό φυτοθρεπτικό, που βρίσκεται αποκλειστικά στις ελιές, έχει συνδεθεί με την προστασία του οργανισμού από τον καρκίνο του παχέος εντέρου, του μαστού και του δέρματος.

Η κατανάλωση ελιάς και ελαιόλαδου έχουν συνδεθεί με μειωμένο κίνδυνο της νόσου του Αλτσχάιμερ, χάρη στην ελαιοκανθάλη, μία νευροπροστατευτική ένωση.

Θεωρούμενες ως φρούτα και όχι ως λαχανικά, οι ελιές έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε σίδηρο που βοηθά το σχηματισμό αιμοσφαιρίνης. Αυτή η πρωτεΐνη μεταφέρει το οξυγόνο στο αίμα και κρατά τον οργανισμό ενεργοποιημένο και το ανοσοποιητικό σύστημα δυνατό.

Δεν χρειάζεται να βάλετε την δημιουργικότητα και τη φαντασία σας για να καταναλώσετε τις ελιές ως μέρος ενός φαγητού. Αρκεί απλά να τις φάτε μόνες τους ή με άλλα συνοδευτικά οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας.

Το πιο συνηθισμένο είναι βέβαια να τις φάτε μέσα στη χωριάτικη σαλάτα, αλλά τα πάνε επίσης περίφημα και σε άλλες μεσογειακές γεύσεις, όπως μαγειρεμένες με κοτόπουλο και μπαχαρικά σε μαροκινές συνταγές ή σε συνταγές στιφάδου εμπνευσμένες από τη Σικελία.

Ταιριάζουν επίσης σε κάθε σνακ, καθώς διαθέτουν τόσο την «αύρα» του λαχανικού όσο και το «καλό» λίπος, οπότε τίποτα δεν είναι καλύτερο από την ελιά με λίγο τυρί και ένα παξιμάδι στο πιο εύκολο αυτοσχέδιο σνακ που θα μπορούσατε να φανταστείτε.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »