MENU
fish

Ποια είναι τα οφέλη της υγείας από τα ψάρια

26 Φεβρουαρίου 2017 • Διατροφή

Το ψάρι είναι μια τροφή χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά, υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες, μεγάλη πηγή βιταμινών, ανόργανων στοιχείων και, το πιο σημαντικό, ωμέγα-3 λιπαρών οξέων.

Ολα τα παραπάνω το καθιστούν μία από τις πιο δημοφιλείς επιλογές σε ό,τι αφορά τα υγιεινά τρόφιμα. Τα ψάρια είναι επίσης πλούσια σε ιχνοστοιχεία, ενώ παρέχουν συνολικά προστασία από ένα ευρύ φάσμα καρδιακών παθήσεων και από την αρθρίτιδα.

Τα οφέλη που προσφέρονται από τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα αφορούν κυρίως τη μείωση της αρτηριακής πίεσης και της χοληστερόλης, που συνεπάγονται και μείωση του κινδύνου καρδιακών παθήσεων. Ενα άλλο σημαντικό πλεονέκτημα είναι ότι αυτά τα λιπαρά οξέα προσφέρουν οφέλη στην ανάπτυξη και τη βελτίωση της λειτουργίας του εγκεφάλου. Κάτι ιδιαίτερα χρήσιμο τόσο για την βρεφική και παιδική ηλικία, όσο και κατά τη διαδικασία της γήρανσης.

Πιο αναλυτικά, κάποια από τα οφέλη της υγείας από τα ψάρια είναι:

Καρδιακές παθήσεις. Τα ψάρια βοηθούν στη μείωση της χοληστερόλης στο αίμα, στη μείωση των επιπέδων των τριγλυκεριδίων και προστατεύουν από την πήξη του αίματος. Μειώνουν έτσι τον κίνδυνο αύξησης της πλάκας στις αρτηρίες, τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής και εγκεφαλικού επεισοδίου.

Καρκίνος. Μια διατροφή πλούσια σε ψάρια συνδέεται με μειωμένο κίνδυνο καρκίνου του προστάτη. Αυτό ισχύει γενικότερα για τα θαλασσινά, καθώς για παράδειγμα τα οστρακοειδή περιέχουν σελήνιο, που πιστεύεται ότι έχει αντικαρκινικές ιδιότητες.

Αρθρίτιδα. Τα ψάρια και τα ιχθυέλαια βοηθούν στην καταπολέμηση της φλεγμονής, μια κατάσταση η οποία προκαλεί αρθρίτιδα. Ως εκ τούτου, η κατανάλωση  ψαριών και ιχθυελαίων μπορεί να αποδειχθεί ευεργετική στην πρόληψη και την προστασία από την αρθρίτιδα.

Κατάθλιψη. Τα λιπαρά οξέα που βρίσκονται στα ψάρια είναι γνωστό ότι αυξάνουν τα επίπεδα της σεροτονίνης στον εγκέφαλο, γεγονός που μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της κατάθλιψης και στην καταπολέμηση των εναλλαγών της διάθεσης.

Νόσος του Αλτσχάιμερ. Δεδομένου ότι τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα προωθούν την ανάπτυξη του εγκεφάλου, τα ιχθυέλαια είναι χρήσιμα για την καταπολέμηση της νόσου του Αλτσχάιμερ και της άνοιας, ενώ μπορεί να είναι χρήσιμα και για τα παιδιά που πάσχουν από την Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής-Υπερκινητικότητα (ΔΕΠΥ).

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »