MENU
probiotics-

Ποια είναι τα οφέλη του οργανισμού από τα προβιοτικά

30 Αυγούστου 2016 • Διατροφή

Τα προβιοτικά είναι ένας γενικός όρος για ζωντανούς μικροοργανισμούς -συχνά αποκαλούνται «φιλικά» βακτήρια- που έχουν οφέλη για την υγεία στο σώμα. Αυτά μπορεί να είναι βακτήρια ή ζυμομύκητες.

Τα προβιοτικά είναι παρόμοια με οργανισμούς που βρίσκονται φυσικά στο σώμα, ιδιαίτερα στην πεπτική οδό. Τα προβιοτικά έχουν γίνει δημοφιλή συμπληρώματα και πρόσθετα τροφίμων και πιο συχνά χρησιμοποιούνται για την προώθηση της υγιούς πέψης.

Γιατί οι άνθρωποι παίρνουν τα προβιοτικά;

Τα προβιοτικά λειτουργούν με την εξισορρόπηση των επιπέδων των μικροοργανισμών στα έντερα. Μειώνουν τους αριθμούς των επιβλαβών βακτηρίων. Φαίνεται επίσης να ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα του σώματος.

Αν και η έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη, υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις ότι ορισμένα προβιοτικά μπορεί να είναι χρήσιμα για τη θεραπεία του συνδρόμου του ευερέθιστου εντέρου, ορισμένων τύπων διάρροιας, της κολίτιδας (ιδιαίτερα της ελκώδους κολίτιδας, συμπεριλαμβανομένης της δύσκολα αντιμετωπίσιμης «κολπωματίτιδα», που βρίσκεται στην ελκώδη κολίτιδα), της ακμής και του εκζέματος στα παιδιά. Μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν με αντιβιοτικά για να βοηθήσουν στην πρόληψη της διάρροιας που μπορεί να προκληθεί με τη λήψη αντιβιοτικών.

Επιπλέον, οι ερευνητές μελετούν τα προβιοτικά για να διαπιστώσουν αν μπορούν να βοηθήσουν ορισμένους τύπους του έλκους του στομάχου (που προκαλούνται από το H. pylori ), λοιμώξεις (συμπεριλαμβανομένων των λοιμώξεων του ουροποιητικού συστήματος, και του αναπνευστικού), οδοντιατρικές παθήσεις, αλλεργίες και ασθένειες του ήπατος. Ελέγχουν επίσης τα προβιοτικά για να δουν αν μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη της επανεμφάνισης του καρκίνου του παχέος εντέρου. Ωστόσο, απαιτείται περισσότερη έρευνα για να καθοριστεί εάν τα προβιοτικά είναι ασφαλή και αποτελεσματικά για αυτές τις συνθήκες.

Υπάρχουν πολλοί τύποι προβιοτικών. Περιλαμβάνουν τους γαλακτοβάκιλλους (όπως Lactobacillus acidophilus και Lactobacillus GG ), τα δισχιδοβακτήρια (όπως το Bifidobacterium bifidus ) και μερικούς ζυμομύκητες (όπως τους Saccharomyces boulardii ). Διαφορετικά προβιοτικά έχουν διαφορετικά αποτελέσματα. Ετσι, ενώ μπορεί κάποια να βοηθούν στη θεραπεία της διάρροιας ή της κολπικής μόλυνσης, κάποια άλλα μπορεί να μην έχουν καμία επίδραση. Πριν αρχίσετε να παίρνετε ένα προβιοτικό συμπλήρωμα, μιλήστε με το γιατρό σας.

Τα προβιοτικά είναι διαφορετικά από τα πρεβιοτικά. Τα πρεβιοτικά είναι άπεπτα συστατικά των τροφίμων που χρησιμοποιούνται για να προωθήσουν την ανάπτυξη των προβιοτικών βακτηρίων στο σώμα, παρέχοντας το κατάλληλο περιβάλλον στο οποίο τα ίδια τα προβιοτικά μπορούν να λειτουργήσουν. Τα συμβιωτικά είναι συνδυασμοί των πρεβιοτικών με προβιοτικά.

Πόσες δόσεις των προβιοτικών πρέπει να λαμβάνετε;

Επειδή υπάρχουν τόσοι πολλοί διαφορετικοί οργανισμοί προβιοτικών, δεν υπάρχει καθορισμένη δοσολογία. Ρωτήστε τον γιατρό σας για συμβουλές. Μερικά προβιοτικά δοσολογούνται από τον αριθμό των ζωντανών οργανισμών που περιέχουν. Για παράδειγμα, μια τυπική δοσολογία του Lactobacillus acidophilus κυμαίνεται από 1 δισεκατομμύριο μέχρι 10 δισεκατομμύρια ζωντανούς οργανισμούς χωρισμένους σε τρεις ή τέσσερις δόσεις. Η δοσολογία μπορεί επίσης να αναφέρεται ως μονάδα σχηματισμού αποικιών (CFU).

Μπορείτε να πάρετε τα προβιοτικά φυσικά από τα τρόφιμα;

Τα προβιοτικά εμφανίζονται φυσικά σε μερικά τρόφιμα και προστίθενται σε άλλα. Παραδείγματα είναι το γιαούρτι, το γάλα, το τουρσί, τα ποτά σόγιας, και κάποια άλλα ποτά.

Ποιοι είναι οι κίνδυνοι από την κατάποση προβιοτικών;

Παρενέργειες. Τα προβιοτικά φαίνεται να έχουν λίγες παρενέργειες. Μερικά μπορεί να προκαλέσουν εντερικά αέρια και φούσκωμα. Εάν τα προβιοτικά σας προκαλούν αυτές τις ανεπιθύμητες ενέργειες, προσπαθήστε να μειώσετε τη δόση ή επιλέξτε τη χρήση κάθε δεύτερη μέρα.

Αλληλεπιδράσεις. Εάν έχετε οποιαδήποτε ιατρικά προβλήματα ή λαμβάνετε οποιαδήποτε φάρμακα τακτικά, μιλήστε με το γιατρό σας προτού αρχίσετε να χρησιμοποιείτε τα προβιοτικά. Θα μπορούσαν να αλληλεπιδράσουν με φάρμακα όπως αντιβιοτικά ή ανοσοκατασταλτικά.

Κίνδυνοι. Εάν έχετε εντερική νόσο ή βλάβη, HIV, καρκίνο, εξασθενημένο ανοσοποιητικό σύστημα, ή υπερβολικά βακτήρια στο έντερό σας, μην χρησιμοποιείτε τα προβιοτικά χωρίς να ελέγξετε πρώτα με τον γιατρό σας.

Διαβάστε επίσης:

Tι είναι τα πρεβιοτικά

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »