MENU

Ποια είναι τα οφέλη της «καθαρής διατροφής»

4 Οκτωβρίου 2017 • Διατροφή

Η «καθαρή διατροφή» είναι μια φράση που γεννήθηκε μέσα από το κίνημα των χίπις τη δεκαετία του 1960 από την ανάγκη να καταναλωθούν μόνο καθαρά τρόφιμα και να περικοπεί το fast food  και τα επεξεργασμένα.

Μαζί με την επιστροφή στη φύση οι χίπις διακήρυτταν και την επιστροφή στις υγιεινές τροφές, όπως φρούτα, λαχανικά και δημητριακά ολικής αλέσεως.

Στη συνέχεια, η «καθαρή διατροφή» γνώρισε μεγάλη άνθιση και όσο περισσότερο οι άνθρωποι άρχισαν να φροντίζουν την διατροφή τους, τόσο περισσότερο την υιοθετούσαν. Για πολλούς μάλιστα απ’ αυτούς η έννοια «καθαρή διατροφή» σημαίνει αλλαγή του τρόπου που σκεφτόμαστε, προετοιμάζουμε και καταναλώνουμε τα τρόφιμα.

Δεδομένου ότι η συγκεκριμένη διατροφή εξαλείφει το πρόχειρο φαγητό, είναι λογικό να μειώνει τις θερμίδες, την περιεκτικότητα σε λίπος και νάτριο και έτσι να προσφέρει οφέλη στους ανθρώπους. Παράλληλα, προσθέτει βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά.

Σε αντίθεση με τις δίαιτες, που προϋποθέτουν πως ένα άτομο θα πρέπει να τις ακολουθεί πιστά για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, αν θέλει να χάσει βάρος, στην «καθαρή διατροφή» μιλάμε ουσιαστικά για αλλαγή στον τρόπο ζωής. Και μπορεί το αποτέλεσμα να είναι, λογικά, η απώλεια βάρους, αλλά αυτό συνιστά επί της ουσίας ένα «παράπλευρο όφελος» και όχι την αιτία που κάποιος επιλέγει έναν «καθαρό» τρόπο ζωής.

Πραγματικά, η καλή γνώση των τροφίμων που βάζει κάποιος στον οργανισμό του είναι το κλειδί για την καθαρή διατροφή. Η ιδέα του να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί στο τι τρώμε και ποιο το όφελός του για την υγεία μας, είναι συχνά ένας παράγοντας που παραβλέπεται σε μια τυπική δίαιτα, όπου το πρωτεύον είναι η απώλεια των κιλών ανεξαρτήτως ποιότητας τροφής και θρεπτικών συστατικών.

Ενας από τους λόγους που η καθαρή διατροφή έχει απογειωθεί είναι ότι δεν έχει ουσιαστικά κανόνες. Απλά ακολουθεί τις γενικές κατευθυντήριες γραμμές και ο καθένας μπορεί να καταναλώσει ό,τι του ταιριάζει καλύτερα στη γεύση του.

Αν δηλαδή κάποιος δεν είναι οπαδός του μπρόκολου κανείς δεν τον υποχρεώνει να το καταναλώσει. Μπορεί στη θέση του θα καταναλώσει καρότα. Αν δεν του αρέσουν τα μήλα μπορεί να φάει αχλάδια κ.ο.κ.

Οι φανατικοί οπαδοί της καθαρής διατροφής, βέβαια, βγάζουν από τη διατροφή τους ακόμα και τα ελαφρά επεξεργασμένα τρόφιμα όπως το κρέας από το σούπερ μάρκετ ή το συσκευασμένο μαρούλι. Αλλά οι πιο μετριοπαθείς οπαδοί της συγκεκριμένης δίαιτας επιλέγουν τα λιγότερο επεξεργασμένα τρόφιμα ως εναλλακτικές λύσεις, ώστε να καταστεί πιο εύκολο να ακολουθήσουν τη συγκεκριμένη διατροφή και παράλληλα να είναι συνεπείς στην προσπάθεια αλλαγής του τρόπου ζωής τους.

Η απώλεια βάρους είναι από τα πλέον προφανή οφέλη της καθαρής διατροφής, ωστόσο δεν είναι το μοναδικό. Υπάρχουν κι άλλα, καθώς τρώγοντας μια ποικιλία φρέσκων φρούτων και λαχανικών ο άνθρωπος μειώνει τον κίνδυνο του διαβήτη και των καρδιαγγειακών παθήσεων, του καρκίνου και της νόσου του Αλτσχάιμερ, μεταξύ άλλων.

Βέβαια, το να ακολουθεί κανείς καθαρή διατροφή κάθε άλλο παρά εύκολο είναι σ’ αυτήν την προ-συσκευασμένη ζωή με το γρήγορο φαγητό και τα κάθε λογής επεξεργασμένα. Ομως, τα οφέλη της είναι εντυπωσιακά γι’ αυτό και αξίζει σίγουρα τον κόπο.

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »