MENU

Ποια είναι τα 8 ποτά που πρέπει να αποφύγετε

2 Μαρτίου 2018 • Διατροφή

beverages

Ενα ποτήρι λεμονάδα ή ένα εμφιαλωμένο τσάι μπορεί να ακούγονται ακίνδυνα, αλλά όταν παρατηρήσει κανείς την προσθήκη ζάχαρης και την έλλειψη θρεπτικής αξίας συν τις θερμίδες καταλαβαίνει ότι είναι επιζήμια.

Ενας από τους πιο παραγνωρισμένους τρόπους για να γεμίσει κανείς θερμίδες και να πάρει επιπλέον κιλά είναι να πίνει ποτά υψηλής θερμιδικής αξίας.

Για να κρατήσετε τις θερμίδες σας υπό έλεγχο, δείτε ποια είναι τα 8 ποτά που πρέπει να αποφύγετε στη διατροφή σας.

juice

1. Χυμοί φρούτων

Αν ο στόχος σας είναι να χάσετε μερικά κιλά και να μειώσετε την περίμετρο της μέσης σας, καλύτερα να ξεχάσετε τους χυμούς. Μόνο ένα ποτήρι χυμός φρούτων παρέχει από 150 έως 230 θερμίδες. Ο εγκέφαλος δεν αντισταθμίζει αυτές τις θερμίδες, ούτε σας κάνουν να θέλετε λιγότερο φαγητό, με αποτέλεσμα να πίνετε το χυμό και μετά να θέλετε να καταναλώσετε την ίδια ποσότητα θερμίδων που θα καταναλώνατε ακόμα κι αν δεν πίνατε το χυμό. Παρά το γεγονός ότι ένας χυμός 100% φυσικός μπορεί να προσφέρει σπουδαία οφέλη για την διατροφή σας, υπολείπεται σε ό,τι αφορά την αίσθηση της πληρότητας. Αυτό συμβαίνει επειδή ο χυμός δεν περιέχει πρωτεΐνη και φυτικές ίνες που θα μπορούσαν να προκαλέσουν μια πιο σταδιακή αύξηση του σακχάρου στο αίμα και την αίσθηση του κορεσμού.

lemonade

2. Λεμονάδα

Ενα κρύο ποτήρι λεμονάδα είναι αναζωογονητικό σε μια ζεστή μέρα του καλοκαιριού, αλλά θα πρέπει να αντισταθείτε στον πειρασμό να πιείτε μεγάλες ποσότητες αυτού του ποτού. Κι αυτό γιατί στην προσπάθεια της καταπολέμησης της οξύτητας του χυμού λεμονιού χρησιμοποιείται ένα μεγάλο μέρος γλυκαντικών ουσιών. Αυτό το δροσιστικό ποτό μπορεί επίσης να εκτοξεύσει το όριο της ημερήσιας πρόσληψης θερμίδων, καθώς ένα ποτήρι λεμονάδα περιέχει περίπου 168 θερμίδες. Αντί γι’ αυτό, επιλέξτε λεμονάδα που έχει γίνει με ελάχιστο ποσό της επιτραπέζιας ζάχαρης.

tea

3. Εμφιαλωμένο τσάι (εξαιρείται αυτό που δεν έχει ζάχαρη)

Τα ράφια των καταστημάτων είναι γεμάτα από εμφιαλωμένα ποτά, αλλά πολλά απ’ αυτά τα υγρά είναι χαμένος χρόνος, αν ακολουθείτε ήδη έναν υγιεινό τρόπο ζωής. Οι περισσότερες συσκευασίες εμφιαλωμένου τσαγιού έχουν το ισοδύναμο της ζάχαρης που έχουν τα ανθρακούχα ποτά και ακόμα και αυτές οι υγιείς πολυφαινόλες είναι χαμηλές ή ανύπαρκτες όταν το τσάι είναι αποθηκευμένο για μεγάλο χρονικό διάστημα. Είναι πολύ καλύτερα για την υγεία σας και το πορτοφόλι σας να φτιάξετε το δικό σας σπιτικό τσάι, να το παγώσετε και να το απολαύσετε χωρίς ανησυχία.

coffee

4. Καφές και ροφήματα με σιρόπι και σαντιγί

Ενα φλιτζάνι καφές είναι χαμηλής θερμιδικής αξίας. Αν όμως ξεκινήσετε τη μέρα σας με έναν καφέ που περιέχει γάλα, κρέμα σαντιγί ή σιρόπι, τότε θα μετατρέψετε το αθώο πρωινό σας ρόφημα σε μια θερμιδική βόμβα. Οι παγωμένοι καφέδες με όλα τα παραπάνω «καλούδια» μπορεί να προσθέσουν μέχρι και 520 θερμίδες στο ημερήσιο πλάνο σας, 23 γραμμάρια λίπους και 69 γραμμάρια ζάχαρης.

energy

5. Ενεργειακά Ποτά

Οταν χρειάζεστε κάποια ενέργεια στη διάρκεια της ημέρας, αντισταθείτε στην επιθυμία για ένα ενεργειακό ποτό που είναι φορτωμένο με καφεΐνη και ζάχαρη. Αυτά τα ποτά μπορεί να υπόσχονται μια έκρηξη ενέργειας, όμως έχουν παρενέργειες και μάλιστα έχουν σημειωθεί και θάνατοι. Σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο της Φλόριντα, τα ενεργειακά ποτά μπορούν να προκαλέσουν δηλητηρίαση από την καφεΐνη. Μπορεί ακόμα να προκαλέσουν δυσκολία στον ύπνο, αίσθηση εκνευρισμού ή καρδιακή αρρυθμία. Εάν καταναλώνετε καφεΐνη τακτικά, μπορεί η ξαφνική διακοπή της να οδηγήσει σε πονοκεφάλους και αλλαγές στη διάθεσή σας γι’ αυτό αν πίνατε ενεργειακά ποτά και θέλετε να σταματήσετε, θα πρέπει να «απογαλακτιστείτε» σταδιακά.

diet-soda

6. Αναψυκτικά διαίτης

Τα αναψυκτικά διαίτης περιέχουν μη θρεπτικές γλυκαντικές ουσίες, όπως η ασπαρτάμη και η σουκραλόζη που είναι τεχνητές ουσίες και χημικά. Μια μελέτη του Πανεπιστημίου του Γέιλ τον Ιούνιο του 2010 υποστήριξε πως οι γλυκαντικές ουσίες συμβάλλουν στην αλλαγή της όρεξης και στην αύξηση του σωματικού βάρους. Εκτός αυτού, παρόλο που δεν προσθέτουν θερμίδες στη διατροφή σας, διαιωνίζουν την λαχτάρα για την γλυκιά γεύση κι έτσι δεν βοηθούν τον οργανισμό να απαλλαγεί από την επιθυμία για τη ζάχαρη.

sport-drinks

7. Αθλητικά ποτά

Παρά το γεγονός ότι τα αθλητικά ποτά είναι ασφυκτικά γεμάτα από υδατάνθρακες, βιταμίνες και ηλεκτρολύτες για να ενυδατώσουν και για να ενισχύσουν την αντοχή σας, αν δεν είστε εν ενεργεία αθλητής, η υπεραφθονία της ζάχαρης που περιέχουν θα μπορούσε να αυξήσει σημαντικά την πρόσληψη των θερμίδων σας. Μπορεί για τα δραστήρια άτομα που ασκούνται περισσότερο από 60 λεπτά την ημέρα, να προσφέρουν οφέλη, ωστόσο ακόμα και αυτά τα άτομα μπορεί να επιβαρυνθούν από τα αθλητικά ποτά το διάστημα που είναι ανενεργά. Εάν δεν γυμνάζεστε για μεγάλο χρονικό διάστημα, είναι καλύτερα να παραλείψετε την πρόσληψη αθλητικών ποτών για να αποφύγετε την άσκοπη αύξηση της πρόσληψης των θερμίδων σας.

cola

8. Ανθρακούχα αναψυκτικά

Πολλοί άνθρωποι καταναλώνουν αναψυκτικά τύπου κόλα σε καθημερινή βάση, ωστόσο μπορεί να κάνουν περισσότερη ζημιά στο σώμα σας απ’ όση έχετε συνειδητοποιήσει. Τα ανθρακούχα αναψυκτικά με ζάχαρη εκτοξεύουν την ημερήσια πρόσληψη των θερμίδων σας. Οι κατευθυντήριες οδηγίες συνιστούν περιορισμό των προστιθέμενων σακχάρων σε λιγότερες από 100 θερμίδες για τις γυναίκες ημερησίως και σε 150 για τους άνδρες. Μόλις ένα κουτάκι ανθρακούχου αναψυκτικού τύπου κόλα έχει 39 γραμμάρια ζάχαρη που σημαίνει 156 θερμίδες μόνο από τη ζάχαρη.

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »