MENU

Ποια είναι η διαφορά μεταξύ δίαιτας και ανορεξίας

10 Δεκεμβρίου 2018 • Ρωτάτε - απαντάμε

Η διαφορά ανάμεσα στη δίαιτα και την ανορεξία είναι ότι η δίαιτα είναι μια αλλαγή στις διατροφικές συνήθειες, ενώ η ανορεξία είναι μια ψυχική ασθένεια.

Τα άτομα με ανορεξία έχουν συχνά διαστρεβλωμένη εικόνα σώματος και κάνουν διάφορα βήματα, συμπεριλαμβανομένης της δίαιτας, για να μειώσουν το σωματικό τους βάρος σε ένα ανθυγιεινό επίπεδο.

Η νευρική ανορεξία είναι μια σοβαρή ψυχική ασθένεια, στην οποία οι πάσχοντες χρησιμοποιούν μια ποικιλία τεχνικών για να χάσουν βάρος, ακόμη και πέρα ​​από το σημείο να είναι υγιείς ή ακόμα και να πληρούν τα κανονικά πρότυπα ελκυστικότητας.

Τα άτομα με ανορεξία ζουν σε κατάσταση ημι-πείνας ή ακόμα και πραγματικής πείνας, η οποία μπορεί να προκαλέσει σημαντική βλάβη στα συστήματα του σώματός τους. Σε ορισμένες περιπτώσεις, η νευρική ανορεξία μπορεί να οδηγήσει σε θανατηφόρες καταστάσεις υγείας, συμπεριλαμβανομένης της ηπατικής και της καρδιακής ανεπάρκειας.

Μερικά ανορεξικά άτομα μπορεί να επιλέξουν να χάσουν βάρος μόνο μέσω της δίαιτας. Σε τέτοιες περιπτώσεις, η σχέση μεταξύ δίαιτας και ανορεξίας είναι σαφής, καθώς ένα άτομο προσπαθεί να χάσει βάρος περιορίζοντας αυτό που τρώει. Σε πολλές περιπτώσεις, όμως, το ανορεξικό άτομο, επιλέγει μια δίαιτα χαμηλών θερμίδων, που μπορεί να περιορίζει τη θερμιδική του πρόσληψη σε μόλις 600 έως 800 θερμίδες την ημέρα. Σε ορισμένες ακραίες περιπτώσεις, το ανορεξικό άτομο μπορεί να μειώσει ακόμη περισσότερο την κατανάλωση θερμίδων.

Ομως, η δίαιτα δεν είναι πάντα το μέσο, με το οποίο ένα ανορεξικό άτομο χάνει το βάρος. Κάποιοι ανορεξικοί υπεραθλούνται, κάνουν χρήση καθαρτικών ή ακόμα αναγκάζουν τον εαυτό τους να κάνει εμετό για να χάσει βάρος. Σε τέτοιες περιπτώσεις, η σχέση μεταξύ δίαιτας και ανορεξίας δεν είναι τόσο ξεκάθαρη. Το ανορεξικό άτομο μπορεί πράγματι να κάνει δίαιτα για να μειώσει τις θερμίδες, αλλά μπορεί να βασιστεί περισσότερο σε άλλα εργαλεία και τεχνικές για να επιτύχει τη σοβαρή απώλεια βάρους που επιθυμεί.

Από την άλλη πλευρά, είναι πολύ πιθανό η δίαιτα να είναι υγιής. Τα άτομα που ανησυχούν για τις διατροφικές τους συνήθειες ή που επιθυμούν να χάσουν βάρος μπορούν να αποφασίσουν για μια λογική, διατροφικά πλήρη δίαιτα, που θα τα βοηθήσει να επιτύχουν τους στόχους απώλειας βάρους τους. Υπό την προϋπόθεση ότι η δίαιτα επιτρέπει την ασφαλή, αργή απώλεια βάρους και παρέχει επαρκή διατροφή, μπορεί να είναι και υγιής και ευεργετική. Εκείνοι που ανησυχούν για τον προσδιορισμό της διαφοράς μεταξύ της δίαιτας και της ανορεξίας που κάνει κάποιος κοντινός τους άνθρωπος για τον οποίο νοιάζονται, πρέπει να δώσουν προσοχή στο πώς τρώει αυτός ο άνθρωπος και ποιο είναι το ποσοστό βάρους που χάνει.

Σε περιπτώσεις όπου ένα άτομο φαίνεται να προσπαθεί να χάσει βάρος ακόμη και δεν έχει ανάγκη να αδυνατίσει ή στις περιπτώσεις που οι προσπάθειες απώλειας βάρους του φαίνονται ανόμοιες με το πραγματικό μέγεθος του σώματός του, τότε αυτός που νοιάζεται για το άτομο οφείλει να ψάξει για άλλα συμπτώματα που μπορεί να αποτελούν ενδείξεις διατροφικής διαταραχής. Εάν το άτομο χάσει πολύ σημαντικό βάρος πολύ γρήγορα ή παρουσιάζει σημεία υποσιτισμού, τα οποία μπορεί να περιλαμβάνουν χλωμό δέρμα, μαύρους κύκλους κάτω από τα μάτια και απώλεια μαλλιών, εσείς που νοιάζεστε γι’ αυτό, είναι καιρός να αναλάβετε δράση.

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »