MENU
happy

Πέντε τρόποι για να είστε ευτυχισμένοι μεγαλώνοντας

23 Ιουλίου 2015 • Τρίτη Ηλικία, Υγεία, Ψυχολογία - Ψυχική Υγεία

Τα τελευταία χρόνια, ένας αυξανόμενος αριθμός επιστημονικών στοιχείων έχει υποστηρίξει την ιδέα ότι οι άνθρωποι μπορούν να κάνουν αρκετά από μόνοι τους για να επιμηκύνουν τη διάρκεια ζωής τους.

Και όχι μόνο να την επιμηκύνουν αλλά και να βελτιώσουν την ποιότητά της, καθώς γερνούν.

Παρακάτω θα διαβάσετε πέντε βήματα που μπορείτε να ακολουθήσετε κάθε μέρα για να προωθήσετε την υγιή γήρανση και να ενισχύσετε τη μακροζωία:

1. Τρώτε υγιεινά τρόφιμα για την πρόληψη ασθενειών, όπως οι καρδιακές παθήσεις, ο καρκίνος και το εγκεφαλικό επεισόδιο και για την διατήρηση ενός υγιούς βάρους. Για να διατηρήσετε ένα υγιές βάρος αλλά και τη δύναμή σας και για να συμβάλλετε στην πρόληψη των ασθενειών, πρέπει να τρώτε μια ποικιλία από λαχανικά, φρούτα, δημητριακά ολικής αλέσεως και τρόφιμα χαμηλά σε λιπαρά και χοληστερόλη.

2. Να ασκείστε τακτικά για να επιτύχετε καλύτερη σωματική και ψυχική υγεία. Υπάρχουν πολλά οφέλη από την άσκηση. Η τακτική, έντονη άσκηση για τουλάχιστον 30 λεπτά, τρεις έως πέντε φορές την εβδομάδα, βελτιώνει τη διάθεση και μειώνει την κατάθλιψη, βοηθά την απώλεια βάρους, αυξάνει την δύναμη, την ευλυγισία και την ισορροπία, ενισχύει τα οστά και βελτιώνει την αερόβια ικανότητα (η ικανότητα της καρδιάς, των πνευμόνων και των αιμοφόρων αγγείων να παραδίδουν το απαραίτητο οξυγόνο στους μύες). Ορισμένες μελέτες δείχνουν ότι η άσκηση βοηθά την κυκλοφορία στον εγκέφαλο, βελτιώνοντας την πνευματική οξύτητα.

3. Εκτελέστε δραστηριότητες που τονώνουν το πνεύμα για να συμβάλλετε στη διατήρηση της μνήμης. Μία εν εξελίξει μελέτη από το Κέντρο Νόσου Αλτσχάιμερ Rush στο Σικάγο, μεταξύ άλλων, έχει στοιχεία που αποδεικνύουν ότι η συνέχιση δραστηριοτήτων για την τόνωση του πνεύματος σε όλη τη ζωή μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση της μνήμης. Οι δραστηριότητες αυτές περιλαμβάνουν την ανάγνωση, το λύσιμο σταυρόλεξων και τις επισκέψεις σε μουσεία. Αλλες δραστηριότητες περιλαμβάνουν την εκμάθηση ενός μουσικού οργάνου, την αλλαγή σταδιοδρομίας ή την έναρξη ενός νέου χόμπι και τον εθελοντισμό. Αν και οι μελέτες έχουν δείξει μία συσχέτιση μεταξύ ορισμένων δραστηριοτήτων και του μειωμένου κινδύνου για τη νόσο Alzheimer, οι ερευνητές δεν είναι ακόμα βέβαιοι αν αυτοί οι παράγοντες μπορούν να αποτρέψουν την ασθένεια.

4. Κάνετε προληπτικές εξετάσεις για να εντοπίζετε τις ασθένειες έγκαιρα. Να υποβάλλεστε στις εξετάσεις που συνιστώνται για την ηλικιακή ομάδα σας ή την κατηγορία κινδύνου εκδήλωσης ασθένειας, στην οποία εντάσσεστε. Να μιλάτε με τους γιατρούς και τους φαρμακοποιούς, φέρνοντας μια λίστα με ερωτήσεις ή ανησυχίες σε κάθε επίσκεψη και να μην διστάζετε να μιλήσετε ή να κάνετε ερωτήσεις.

5. Διατηρήστε μια θετική στάση και να καλλιεργείτε σχέσεις για να είστε πιο ευτυχισμένοι και να ζείτε περισσότερο. Γράψτε σε ένα χαρτί όλα τα καλά πράγματα στη ζωή. Δώστε έμφαση στο να είστε ικανοποιημένοι με τη ζωή σας όπως είναι. Μια φινλανδική μελέτη έδειξε ότι οι άνδρες που ήταν ικανοποιημένοι με τη ζωή τους, έτειναν να ζουν περισσότερο. Μια άλλη μελέτη έδειξε ότι τα άτομα με υψηλή «βαθμολογία απαισιοδοξίας» είχαν 19% μεγαλύτερο κίνδυνο για πρόωρο θάνατο από εκείνους που κρίθηκαν ως πιο αισιόδοξοι. Μια θετική στάση, η προσαρμοστικότητα, οι  ισχυρές κοινωνικές επαφές, και οι θρησκευτικές και πολιτιστικές πεποιθήσεις, όλα συμβάλλουν στην ευτυχία, καθώς οι άνθρωποι γερνούν.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »