MENU
Reaching Goal: Strong man doing pull-ups on a bar in a gym

Πέντε τρόποι για να αυξήσετε την τεστοστερόνη σας

16 Μαρτίου 2015 • Ανδρας

Η έλλειψη τεστοστερόνης θα μπορούσε να έχει επιπτώσεις στη ζωή σας. Εκτός από την απώλεια της μυϊκής μάζας, της πυκνότητας των οστών και της σεξουαλικής ορμής σας, πρόσφατη έρευνα δείχνει ότι δημιουργεί και προβλήματα υγείας.

Η μείωση της τεστοστερόνης μπορεί επίσης να αυξήσει τον κίνδυνο για καρκίνο του προστάτη, καρδιακές παθήσεις και να επιφέρει ακόμα και τον θάνατο. Ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα για να αυξήσετε τα επίπεδα της τεστοστερόνης και να επιμηκύνετε τη ζωή σας.

1. Χάστε βάρος

Καθώς το μέγεθος της μέσης σας ανεβαίνει, η τεστοστερόνη σας κατεβαίνει. Στην πραγματικότητα, μια αύξηση 4 πόντων στο δείκτη μάζας σώματος, περίπου 13 κιλά σε έναν άνδρα με ύψος 1μ.60, μπορεί να επιταχύνει την σχετιζόμενη με την ηλικία πτώση της τεστοστερόνης κατά 10 χρόνια.

2. Περιορίστε την σωματική και ψυχική πίεση

Η ψυχική ή σωματική καταπόνηση μπορεί να μειώσουν γρήγορα τα επίπεδα της τεστοστερόνης σας. Το στρες προκαλεί αύξηση της κορτιζόλης, η οποία καταστέλλει την ικανότητα του σώματος να παράγει τεστοστερόνη και να την χρησιμοποιεί μέσα στους ιστούς.  Οι τραυματισμοί και η κούραση είναι σημάδια ότι η προπόνησή σας είναι πιο πιθανό να μειώνει την τεστοστερόνη σας αντί να την αυξάνει.

3. Χτίστε δικέφαλους

Φινλανδοί ερευνητές ανακάλυψαν προσφάτως ότι οι άνδρες που έκαναν βάρη είδαν αύξηση κατά 49% των επιπέδων της ελεύθερης τεστοστερόνης τους. Καθώς ενισχύετε τους μύες σας, η ποσότητα της τεστοστερόνης που παράγει το σώμα σας αυξάνει. Θα πρέπει να κάνετε ασκήσεις για τους δικεφάλους σας δύο φορές την εβδομάδα για να δείτε αποτέλεσμα.

4. Επενδύστε στα μονοακόρεστα λίπη

Αν περιορίσετε τα λίπη από τη διατροφή σας αυτό μπορεί να σας βοηθήσει να παραμείνετε αδύνατοι. Ωστόσο, αν εξαλείψετε όλα τα λίπη από τη διατροφή σας θα δείτε τα επίπεδα της τεστοστερόνης σας να πέφτουν κατακόρυφα. Μια πρόσφατη μελέτη αποκαλύπτει ότι οι άνδρες που κατανάλωναν τα περισσότερα λιπαρά είχαν επίσης τα υψηλότερα επίπεδα τεστοστερόνης. Για να προστατεύσετε την καρδιά σας και να διατηρήσετε την τεστοστερόνη σας σε υψηλά επίπεδα, να τρώτε τρόφιμα πλούσια σε μονοακόρεστα λίπη, όπως ψάρια και καρύδια.

5. Μείνετε μακριά από το μπαρ

Το αλκοόλ μπορεί να σπείρει τον όλεθρο στις ανδροπρεπείς ορμόνες σας. Σε μια πρόσφατη ολλανδική μελέτη, οι άνδρες που έπιναν μέτριες ποσότητες αλκοόλ ημερησίως για 3 εβδομάδες παρουσίασαν 7% μείωση στα επίπεδα της τεστοστερόνης τους. Περιορίστε την κατανάλωση αλκοόλ σε ένα ή δύο ποτήρια μπίρα ή κρασί το βράδυ για να αποφευχθεί η πτώση της τεστοστερόνης.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »