MENU
healthy-couple

Πέντε συμβουλές για να μεγαλώσετε με υγεία

21 Μαΐου 2014 • Τρίτη Ηλικία

Τα τελευταία χρόνια ένας αυξανόμενος αριθμός επιστημονικών στοιχείων έχει υποστηρίξει την ιδέα ότι οι άνθρωποι μπορούν να κάνουν αρκετά από μόνοι τους για να επιμηκύνουν και να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής τους.

Παρακάτω είναι πέντε βήματα που μπορεί να ακολουθήσει κάποιος κάθε μέρα για να προωθήσει την υγιή γήρανση και να αυξήσει τη μακροζωία:

1. Τρώτε υγιεινές τροφές που θα σας βοηθήσουν στην πρόληψη ασθενειών, όπως οι καρδιοπάθειες, ο καρκίνος και τα εγκεφαλικά επεισόδια. Επιπλέον, θα σας βοηθήσουν να διατηρήσετε ένα υγιές βάρος. Για να συμβεί αυτό θα πρέπει να τρώτε μια ποικιλία από λαχανικά, φρούτα, δημητριακά ολικής αλέσεως και τροφές χαμηλές σε λιπαρά και χοληστερόλη.

2. Να ασκείστε τακτικά για να έχετε καλύτερη σωματική υγεία. Υπάρχουν πολλά οφέλη από την άσκηση. Η τακτική, έντονη άσκηση για τουλάχιστον 30 λεπτά, τρεις έως πέντε φορές την εβδομάδα βελτιώνει τη διάθεση και μειώνει την κατάθλιψη, βοηθά στην απώλεια βάρους, αυξάνει τη δύναμη, την ευελιξία, την ισορροπία, ενισχύει τα οστά και βελτιώνει την αερόβια ικανότητα (ικανότητα της καρδιάς, των πνευμόνων και των αιμοφόρων αγγείων να εξασφαλίσουν επαρκές οξυγόνο στους μύες). Ορισμένες μελέτες δείχνουν ότι η άσκηση βοηθά στην καλή κυκλοφορία στον εγκέφαλο και βελτιώνει την διανοητική οξύτητα.

3. Εκτελέστε διανοητικές δραστηριότητες που συμβάλλουν στη διατήρηση της μνήμης. Μια μελέτη που βρίσκεται σε εξέλιξη από το Κέντρο Rush για τη Νόσο του Αλτσχάιμερ στο Σικάγο, παρουσίασε στοιχεία σύμφωνα με τα οποία η τόνωση των διανοητικών δραστηριοτήτων σε όλη τη διάρκεια της ζωής, μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση της μνήμης. Αυτές οι δραστηριότητες περιλαμβάνουν την ανάγνωση, τα σταυρόλεξα, τις επισκέψεις σε μουσεία. Ακόμα και την εκμάθηση ενός μουσικού οργάνου, τον εθελοντισμό, ή την απόκτηση ενός χόμπι.

4. Προληπτικές εξετάσεις υγείας ώστε μια ασθένεια να ανιχνευθεί σε πρώιμο στάδιο. Οι προληπτικές εξετάσεις υγείας και ο προσυμπτωματικός έλεγχος συνιστώνται για τις μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες και τις περιπτώσεις που υπάρχουν παράγοντες αυξημένου κινδύνου. Να είστε ενεργοί και σε επαφή με γιατρούς και φαρμακοποιούς, να μην διστάζετε να ρωτάτε για ό,τι σας απασχολεί και να επιδιώκετε να παίρνετε σαφείς και ξεκάθαρες απαντήσεις.

5. Διατηρήστε μια θετική στάση ζωής και καλλιεργήστε σχέσεις για να είστε πιο ευτυχισμένοι και να ζήσετε περισσότερο. Σημειώστε όλα τα πράγματα που είναι καλά στη ζωή σας ώστε να τα σκέφτεστε και να νοιώθετε ικανοποιημένοι μ’ αυτά. Μια φινλανδική μελέτη έδειξε πως οι άνδρες που ήταν ικανοποιημένοι με τη ζωή τους ζουν περισσότερο. Μια άλλη μελέτη έδειξε πως άτομα με «υψηλή βαθμολογία απαισιοδοξίας» είχαν 19% μεγαλύτερο κίνδυνο για πρόωρο θάνατο από εκείνους που κρίθηκαν ως πιο αισιόδοξοι. Μια θετική στάση ζωής, ισχυρές κοινωνικές επαφές, στιβαροί οικογενειακοί δεσμοί, όλα συμβάλλουν στην ευτυχία, όσο οι άνθρωποι γερνούν.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »