MENU

Πέντε σούπερ τροφές για την υγεία της καρδιάς

12 Φεβρουαρίου 2018 • Διατροφή

Παρόλο που γνωρίζουμε για τις σούπερ τροφές εδώ και πολύ καιρό, μόλις πρόσφατα οι ερευνητές τεκμηρίωσαν τα οφέλη τους για τα άτομα με υψηλή χοληστερόλη και καρδιακή νόσο.

Η διατροφή είναι μια εξελισσόμενη επιστήμη και γι’ αυτό είναι πραγματικά καλό να κρατάμε ανοιχτό το μυαλό μας. Ορισμένες σούπερ τροφές είναι κατάλληλες για να διατηρήσουν την καρδιά υγιή, ενώ κάποιες άλλες δεν είναι.

Κάποιες μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της χοληστερόλης, στη μείωση της φλεγμονής και στην επιβράδυνση του σχηματισμού πλάκας για την πρόληψη της καρδιακής νόσου. Ωστόσο, κάποιες από αυτές αν ληφθούν σε μεγάλες ποσότητες θα μπορούσαν να επιδεινώσουν κάποια καρδιακή πάθηση ή να αλληλεπιδρούν με την φαρμακευτική αγωγή για την καρδιά.

Μάθετε ποιες σούπερ τροφές είναι κατάλληλες για την υγεία της καρδιάς σας.

Πράσινο τσάι

Το πράσινο τσάι είναι «φορτωμένο» με αντιοξειδωτικά που ονομάζονται πολυφαινόλες και κατεχίνες, που μπορεί να αποτρέψουν την κυτταρική βλάβη και να σας προστατεύσουν από τις καρδιακές παθήσεις. Μια μελέτη που παρουσιάστηκε στο Συνέδριο Καρδιολογίας στις αρχές του 2016 διαπίστωσε ότι οι ερευνητές έχουν βρει πως όσοι πίνουν τσάι έχουν λιγότερα καρδιακά επεισόδια, όπως καρδιακή προσβολή και εγκεφαλικό επεισόδιο, σε σύγκριση με άτομα που δεν έπιναν τσάι. Και μια ανασκόπηση των μελετών που δημοσιεύθηκε τον Αύγουστο του 2007 στο Journal of the American College of Nutrition διαπίστωσε ότι η πιο άφθονη κατεχίνη του πράσινου τσαγιού, η επιγαλλοκατεχίνη (EGCG), βελτιώνει την υγεία της καρδιάς, αλλά και το μεταβολισμό.

Το πράσινο τσάι, περισσότερο από κάθε άλλο τσάι, είναι καλό για την καρδιά, αλλά για να πάρετε το μεγαλύτερο όφελος από την αυτή την σούπερ τροφή είναι καλύτερο να πίνετε τσάι από φύλλα τσαγιού.

Ωστόσο, αν ο γιατρός σας έχει πει να μειώσετε την καφεΐνη λόγω επικείμενης καρδιακής πάθησης, θα πρέπει να αναζητήσετε πράσινο τσάι χωρίς καφεΐνη ή να μειώσετε την πρόσληψή σας από το συγκεκριμένο διεγερτικό.

Καρύδια και ξηροί καρποί

Τα υγιή λίπη που βρίσκονται στα καρύδια τα ανεβάζουν πολύ ψηλά στη λίστα των τροφών που κάνουν καλό στην καρδιά. Αμύγδαλα, καρύδια, κάσιους και πεκάν είναι μεταξύ των σούπερ τροφών, που περιέχουν ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, τα οποία έχει αποδειχθεί ότι μπορούν να αποτρέψουν τον επικίνδυνο καρδιακό ρυθμό και να μειώσουν τον κίνδυνο ανάπτυξης θρόμβων στο αίμα. Σύμφωνα με την Κλινική Μάγιο, προσθέτοντας καρύδια στη διατροφή σας μπορείτε να μειώσετε τα επίπεδα στο αίμα της «κακής» χοληστερόλης (LDL), που βοηθά στην πρόληψη των καρδιακών παθήσεων.

Ωστόσο οι ξηροί καρποί χρειάζονται προσοχή. Πρέπει να καταναλώνονται με μέτρο γιατί διαφορετικά αυξάνουν την πιθανότητα απόκτησης βάρους στην κοιλιακή περιοχή, αυξάνοντας παράλληλα τον κίνδυνο της παχυσαρκίας και των καρδιακών παθήσεων. Να τρώτε γύρω στα 30 γραμμάρια ξηρούς καρπούς την ημέρα, όχι παραπάνω.

Μαύρη σοκολάτα

Για να μην αισθάνεστε άσχημα όταν περιστασιακά τρώτε κάποιο κομμάτι σοκολάτα, έρχονται οι έρευνες να σας καθησυχάσουν, υποστηρίζοντας ότι ένα κομμάτι μαύρης σοκολάτας μπορεί να κάνει καλό στην καρδιά σας. Σύμφωνα με επισκόπηση που δημοσιεύτηκε τον Δεκέμβριο του 2005, στο περιοδικό Current στις επιλογές θεραπείας για Καρδιαγγειακής Ιατρικής, τα φλαβονοειδή που βρίσκονται στη μαύρη σοκολάτα θα μπορούσαν να βοηθήσουν στη μείωση της φλεγμονής και στη βελτίωση της κυκλοφορίας του αίματος. Και μια μελέτη που δημοσιεύθηκε τον Μάιο του 2012, στο British Medical Journal διαπίστωσε ότι η κατανάλωση μαύρης σοκολάτας (που περιέχει τουλάχιστον 60 έως 70% κακάο) θα μπορούσε να μειώσει τα εμφράγματα και τα εγκεφαλικά επεισόδια στα άτομα που διατρέχουν υψηλό κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου.

Ψάρια με ωμέγα-3 λιπαρά οξέα

Τα λιπαρά ψάρια, όπως ο σολομός, η πέστροφα, οι σαρδέλες, ο γαύρος και η ρέγκα, αποτελούν σπουδαία πηγή ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, τα οποία μπορούν να βοηθήσουν στον έλεγχο της υψηλής αρτηριακής πίεσης, τη μείωση των αρρυθμιών όπως η κολπική μαρμαρυγή, και να μειώσουν τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου. Σύμφωνα με την Κλινική Μάγιο, τρώγοντας μία με δύο μερίδες ψάρι την εβδομάδα μπορείτε να μειώσετε τον κίνδυνο θανάτου από καρδιακή νόσο.

Μερικοί άνθρωποι που δεν παίρνουν αρκετά ωμέγα-3 λιπαρά οξέα στη διατροφή τους, μπορούν να λάβουν συμπληρώματα πετρελαίου ψαριών. Ωστόσο, επειδή ακόμα η έρευνα «τρέχει» σχετικά με την ωφέλεια των ιχθυελαίων, καλό είναι να προσπαθήσετε να πάρετε τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα είτε από φυτικές πηγές είτε από τα ψάρια.

Κουνουπίδι

Τα σταυρανθή λαχανικά, συμπεριλαμβανομένων των μπρόκολου, κουνουπιδιού, λάχανου, είναι πολύ καλές πηγές βιταμίνης C. Μια ανάλυση που δημοσιεύθηκε τον Αύγουστο του 2016 στην JRSM Cardiovascular Disease βρήκε πως η πρόσληψη πράσινων λαχανικών στη διατροφή, μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο στεφανιαίας καρδιακής ασθένειας. Μια ανασκόπηση που δημοσιεύθηκε τον Απρίλιο του 2008 στο Circulation σημειώνει ότι το φολικό οξύ, το οποίο βρίσκεται επίσης σε σταυρανθή λαχανικά, μπορεί να μειώσει την καρδιαγγειακή νόσο και τις καρδιακές προσβολές.

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »