MENU

Παίζει ρόλο η ώρα του δείπνου στην απώλεια βάρους;

7 Οκτωβρίου 2018 • Ρωτάτε - απαντάμε

Πολλοί διατροφολόγοι υποστηρίζουν ότι η κατανάλωση του δείπνου τουλάχιστον τρεις ώρες πριν τον ύπνο βοηθά τους ανθρώπους να χάσουν βάρος. Κάποιοι άλλοι, βέβαια, πιστεύουν το αντίθετο.

Υποστηρίζουν μάλιστα πως εκτός του δείπνου πρέπει αργά το βράδυ να καταναλώνεται και ένα σνακ, επειδή η πείνα κατά τη διάρκεια της νύχτας μπορεί να διακόψει τον ύπνο και ένας κακός ύπνος, ως γνωστόν, συμβάλλει στην αύξηση του σωματικού βάρους.

Το ζήτημα του πότε ακριβώς πρέπει κάποιος να καταναλώνει το τελευταίο γεύμα της ημέρας είναι περίπλοκο και χρειάζεται κάποιες διευκρινίσεις.

Είναι γεγονός ότι οι δυτικές κοινωνίες τείνουν να επικεντρώνονται πάρα πολύ στο δείπνο που συχνά λόγω του τρόπου ζωής είναι το μεγαλύτερο γεύμα της ημέρας. Επίσης, πολλές φορές οι άνθρωποι στις δυτικές κοινωνίες τείνουν να τρώνε πάρα πολύ γρήγορα, λόγω έλλειψης χρόνου κι αυτό επίσης συμβάλλει στην αύξηση του βάρους, αφού δεν δίνουν το χρόνο στον εγκέφαλο να πάρει το μήνυμα ότι έχουν χορτάσει, με αποτέλεσμα να καταναλώνουν περισσότερη τροφή απ’ όση πραγματικά χρειάζονται.

Αντίθετα, στις χώρες που οι κοινωνίες τους διαθέτουν πολύ χρόνο για τα μεγάλα τους γεύματα, συνήθως οι πολίτες τους είναι πιο αδύνατοι στο γενικό σύνολο του πληθυσμού.

Τελικά, ωστόσο, το δείπνο και η ώρα που αυτό καταναλώνεται ίσως να μην έχει τόσο μεγάλη σημασία, όση έχει το τι και το πώς τρώει κάποιος.

Αν επρόκειτο να στοιχηματίσετε για το σημαντικότερο γεύμα μιας ημέρας, θα χάνατε εάν ποντάρατε το δείπνο. Θα χάνατε πιθανότατα αν ποντάρατε ακόμα και το καθιερωμένο, ειδικά στην Ελλάδα, μεσημεριανό τραπέζι. Το πρωινό τείνει να είναι το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας και ορισμένοι διατροφολόγοι προτείνουν το πρωινό να περιλαμβάνει υψηλότερες θερμίδες ακόμα και από το μεσημεριανό, όπου το γεύμα θα πρέπει να είναι πιο ελαφρύ.

Υπάρχει μια ακόμα θεωρία που λέει ότι η κατανάλωση ενός «γενναίου» πρωινού και ενός καλού μεσημεριανού γεύματος μπορεί να βοηθήσει τα άτομα να τρώνε λιγότερο στο δείπνο, ειδικά εάν δίνουν προσοχή στη διαδικασία του φαγητού.

Αλλα προγράμματα διατροφής πάλι κατανέμουν ομοιόμορφα τις θερμίδες σε τρία, τέσσερα ή ακόμα και έξι γεύματα, έτσι ώστε η λήψη θερμίδων μέσα στη διάρκεια της ημέρας να είναι σχετικά σταθερή. Αυτή η τακτική αποδεικνύεται ιδιαίτερα επωφελής και για τη διατήρηση σε σταθερά επίπεδα της γλυκόζης του αίματος, γι’ αυτό και ενδείκνυται και για τους διαβητικούς.

Η κατανάλωση πιο συχνών, μικρότερων γευμάτων, μπορεί επιπρόσθετα να βοηθήσει τους ανθρώπους να αντιστέκονται στον πειρασμό για να τσιμπήσουν κάτι ακόμα, αφού με τον τρόπο αυτό δύσκολα θα πεινάσουν και έτσι να μπορέσουν να χάσουν κάποιο βάρος.

Η βασική ιδέα πίσω από την θεωρία που υποστηρίζει πως το δείπνο πρέπει να καταναλώνεται νωρίς είναι το γεγονός ότι οι άνθρωποι τείνουν να είναι λιγότερο δραστήριοι όσο προχωρά η ημέρα. Η πλειοψηφία τους το βράδυ έχει τελειώσει την εργασία και προτιμούν να… απλωθούν στον καναπέ για να παρακολουθήσουν τηλεόραση, αφού το σώμα επιβραδύνει τους ρυθμούς του, δεδομένου και ότι βγαίνει πια η κούραση της ημέρας.

Αυτό όμως δεν είναι απόλυτο, γιατί υπάρχουν άνθρωποι που είναι… βραδινοί τύποι και παρουσιάζουν ιδιαίτερα αυξημένη δραστηριότητα όσο προχωρά το βράδυ. Μπορεί να καθαρίσουν το σπίτι τους, να κάνουν γυμναστική ή να βγουν για μια βόλτα. Εάν κάποιος γυμνάζεται το βράδυ, τότε το να καταναλώσει το δείπνο του νωρίς, μπορεί να έχει ελάχιστη επίδραση στο αν η συνολική διατροφή του προάγει την απώλεια βάρους. Στην πραγματικότητα, σε μια τέτοια περίπτωση το άτομο μπορεί να είναι ιδιαίτερα πεινασμένο το βράδυ και ίσως στην δική του περίπτωση ταιριάζει η προσέγγιση που υποστηρίζει πως εκτός από το βραδινό δείπνο θα πρέπει να καταναλώσει επίσης και ένα σνακ πριν πάει για ύπνο.

Αυτό που φαίνεται να έχει τελικά μεγαλύτερη σημασία απ’ ό,τι η ώρα που καταναλώνεται το βραδινό φαγητό είναι το τι τρώτε για βράδυ και πόσες θερμίδες προσλαμβάνετε συνολικά κάθε ημέρα. Εάν καταναλώνετε περισσότερες θερμίδες από αυτές που χρησιμοποιεί ο οργανισμός, τότε είναι εξαιρετικά δύσκολο να χάσετε ή να διατηρήσετε το βάρος σας. Αν αντίθετα καταναλώνετε λιγότερες θερμίδες από αυτές που το σώμα σας χρησιμοποιεί, τότε η απώλεια βάρους μπορεί να είναι πιο εύκολη.

Οι άνθρωποι διαφέρουν στον τρόπο και τον χρόνο που χάνουν ή παίρνουν βάρος, αλλά ο βασικός τρόπος απώλειας βάρους εξακολουθεί να είναι η υγιεινή διατροφή που συνδυάζεται με κάποια άσκηση και βέβαια το μέτρο σε ό,τι αφορά την ποσότητα του φαγητού.

Εάν διαπιστώσετε πως το να τρώτε το δείπνο σας νωρίς, βοηθά στη διαδικασία απώλειας βάρους, δεν χάνετε τίποτα να το δοκιμάσετε. Από την άλλη, αν διαπιστώσετε πως το να τρώτε νωρίς για βράδυ, σάς κάνει να πεινάτε πριν πέσετε για ύπνο, ίσως θα είναι καλύτερα να μετακινήσετε το δείπνο σας για πιο αργά ή να προσθέσετε ένα υγιεινό σνακ στο τέλος της ημέρας.

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »