MENU

Oσφυαλγία, συμπτώματα, πρόληψη και θεραπεία

15 Ιουνίου 2018 • Ορθοπεδική, Παθολογία, Υγεία

lowbackpain

Ο πόνος χαμηλά στην πλάτη είναι μια ανθρώπινη εμπειρία που σχεδόν ο καθένας μας έχει κάποια στιγμή της ζωής του. Το κάτω μέρος της πλάτης, που ξεκινά κάτω από το θώρακα, καλείται οσφυϊκή περιοχή.

Ο πόνος σ’ αυτό το σημείο μπορεί να είναι ιδιαίτερα έντονος και είναι μια από τις κορυφαίες αιτίες που μπορεί κάποιος άνθρωπος να μην μπορεί να ανταποκριθεί στην εργασία του. Ευτυχώς, πρόκειται για έναν πόνο που συχνά περνάει από μόνος του. Αλλά και όταν δεν συμβαίνει αυτό, υπάρχουν αποτελεσματικές θεραπείες για την περίπτωσή του.

low_back_pain

Τα συμπτώματα της οσφυαλγίας

Τα συμπτώματα κυμαίνονται από έναν αχνό πόνο μέχρι την αίσθηση μαχαιρώματος σε κάθε γύρισμα ή κίνηση του κορμιού. Ο πόνος μπορεί να δυσκολεύει τον άνθρωπο να μετακινηθεί ή να σταθεί όρθιος για μεγάλο χρονικό διάστημα. Η οξεία οσφυαλγία έρχεται ξαφνικά, συχνά μετά από έναν τραυματισμό, ή την ανύψωση ενός μεγάλου βάρους ή ακόμα και κατά τη διάρκεια μιας αθλητικής δραστηριότητας. Ενας πόνος χαμηλά στην πλάτη που διαρκεί περισσότερους από τρεις μήνες, θεωρείται χρόνιος. Εάν ο πόνος δεν καλυτερεύσει μέσα σε 72 ώρες, τότε είναι απαραίτητη η επίσκεψη στο γιατρό.

beacon blue

Συμπτώματα που απαιτούν επείγουσα φροντίδα

Ενας σοβαρός πόνος στην πλάτη, μετά από μια πτώση ή έναν τραυματισμό δεν θα πρέπει να αφεθεί στην τύχη του, αλλά θα πρέπει να ελεγχθεί από κάποιον επαγγελματία υγείας. Αλλα προειδοποιητικά σημάδια είναι η απώλεια ελέγχου του εντέρου ή της ουροδόχου κύστεως, μια αδυναμία στα πόδια, πυρετός, αλλά και πόνος κατά την ούρηση, ή πόνος όταν βήχετε. Αν υπάρχει κάποιο απ’ αυτά τα συμπτώματα μαζί με τον πόνο στην πλάτη, είναι απαραίτητη η επικοινωνία με το γιατρό.

sciatic

Μυϊκή καταπόνηση ή ισχιαλγία;

Ο πόνος στην πλάτη που ακολουθεί μετά την ανύψωση ενός βάρους ή μετά από την άσκηση, πολύ συχνά οφείλεται στην πίεση των μυών. Αλλά μερικές φορές ο πόνος στην πλάτη μπορεί να σχετίζεται με μια διόγκωση ή ρήξη δίσκου. Αν μια διόγκωση ή ρήξη δίσκου πιέζει το ισχιακό νεύρο, ο πόνος μπορεί να εξαπλωθεί από τον γλουτό και κάτω σε όλο το πόδι. Αυτό ονομάζεται ισχιαλγία.

heavy-box

Η εργασία υπεύθυνη για τον πόνο;

Εάν η εργασία σας περιλαμβάνει την ανύψωση, το τράβηγμα, ή οποιαδήποτε ενέργεια υποχρεώνει την σπονδυλική στήλη να στρίψει, μπορεί να συμβάλει στον πόνο της πλάτης. Ωστόσο και το να κάθεται κανείς όλη μέρα σε ένα γραφείο, περιλαμβάνει κινδύνους, ειδικά αν η καρέκλα στην οποία κάθεται είναι άβολη ή ο ίδιος έχει την τάση να κάθεται αδέξια.

tote_backpack1

Μπορεί να φταίει η τσάντα;

Αν και το σακίδιο ή η τσάντα που μεταφέρετε στηρίζεται στον ώμο, είναι το κάτω μέρος της πλάτης που υποστηρίζει το πάνω μέρος του σώματος, συμπεριλαμβανομένου του επιπλέον βάρους. Ετσι, μία υπερφορτωμένη τσάντα μπορεί να τεντώσει το κάτω μέρος της πλάτης, ειδικά αν τη μεταφέρετε κάθε μέρα. Εάν είστε υποχρεωμένοι να μεταφέρετε μια βαριά τσάντα σκεφτείτε μήπως την αλλάξετε με μια τροχήλατη βαλίτσα.

Back-Pain

Πόνος στη διάρκεια άσκησης

Η υπερβολή στο γυμναστήριο είναι μια από τις πιο κοινές αιτίες για το τέντωμα των μυών σε τέτοιο βαθμό που να οδηγήσει σε πόνο χαμηλά στην πλάτη. Αν είστε ιδιαίτερα ευάλωτοι και έχετε την τάση να είστε ανενεργοί σε όλη τη διάρκεια της εβδομάδας και στη συνέχεια επιχειρήσετε να γυμναστείτε ή να κάνετε κάποιο σπορ, θα πρέπει να προσέχετε πολύ.

back-pain-

Πόνος λόγω στάσης σώματος

Κάτι ήξεραν οι γονείς όταν φώναζαν «ψηλά το κεφάλι, ίσια η πλάτη». Η πλάτη σας υποστηρίζει καλύτερα το βάρος σας όταν στέκεστε σωστά. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να κάθεστε με καλή οσφυϊκή υποστήριξη από το κάτω μέρος της πλάτης, με τους ώμους πίσω και αν είναι δυνατόν να στηρίζετε τα πόδια σας πάνω σε χαμηλό σκαμνί, ειδικά αν κάνετε καθιστική δουλειά. Οταν στέκεστε κρατήστε το βάρος σας ομοιόμορφα ισορροπημένο και στα δύο πόδια.

herniated1

Δισκοκήλη

Οι σπόνδυλοι της σπονδυλικής στήλης προστατεύονται από δίσκους που μοιάζουν με ζελέ και που είναι επιρρεπείς στη φθορά λόγω γήρανσης ή λόγω τραυματισμών. Ενας εξασθενημένος δίσκος μπορεί να υποστεί ρήξη ή διόγκωση, ασκώντας πίεση στις ρίζες των σπονδυλικών νεύρων. Αυτή η κατάσταση είναι γνωστή ως δισκοκήλη και μπορεί να προκαλέσει πόνο.

spinal_stenosis_

Χρόνιες προϋποθέσεις

Διάφορες χρόνιες παθήσεις μπορεί να οδηγήσουν σε χαμηλό πόνο στην πλάτη. Η σπονδυλική στένωση είναι μια στένωση του χώρου γύρω από τη σπονδυλική στήλη που μπορεί να ασκήσει πίεση στα σπονδυλικά νεύρα.

Η σπονδυλίτιδα αναφέρεται σε χρόνιο πόνο στην πλάτη και σε ακαμψία που οφείλεται σε σοβαρή φλεγμονή των αρθρώσεων.

Η ινομυαλγία προκαλεί εκτεταμένους μυϊκούς πόνους, όπως είναι ο πόνος στην πλάτη.

women-sitting-inactive

Ποιοι είναι οι παράγοντες κινδύνου για πόνο χαμηλά στην πλάτη;

Οι περισσότεροι άνθρωποι παίρνουν την πρώτη τους γεύση της οσφυαλγίας στη δεκαετία των τριάντα. Οι πιθανότητες ενδείξεων αυξάνονται με την ηλικία. Αλλοι λόγοι στους οποίους μπορεί να οφείλεται ο πόνος χαμηλά στην πλάτη είναι:

* Το υπερβολικό βάρος

* Καθιστική ζωή

* Θέσεις εργασίας που απαιτούν βαριά ανύψωση

diagnosed

H διάγνωση της οσφυαλγίας

Για να βοηθήσετε τον γιατρό σας να διαγνώσει την πηγή της οσφυαλγίας, πρέπει να είστε συγκεκριμένοι στην περιγραφή του τύπου του πόνου, στο πότε ξεκίνησε, στα συμπτώματα που έχετε και στο ιστορικό τυχόν χρόνιων παθήσεών σας. Ο γιατρός μπορεί να ζητήσει να γίνουν ακτινογραφίες, αξονική ή μαγνητική τομογραφία και να ψάξει για κατεστραμμένα οστά ή δίσκους, ή άλλους τραυματισμούς της σπονδυλικής στήλης.

treatment-for-lower-back-pain

Οικιακή Φροντίδα

Ο πόνος στην πλάτη λόγω της κατάστασης των μυών συνήθως θα πάει καλύτερα από μόνος του, αλλά μπορείτε να λάβετε κάποια μέτρα για να κάνετε τον εαυτό σας να νοιώσει πιο άνετα. Ενα μαξιλάρι θέρμανσης ή θερμά μπάνια μπορούν να σας προσφέρουν προσωρινή ανακούφιση από τον πόνο.

backpain-bedrest

Η ξεκούραση στο κρεβάτι

Οταν η πλάτη πονάει μπορεί να αισθάνεστε ότι δεν μπορείτε να σηκωθείτε από το κρεβάτι. Αλλά αν το πρόβλημα είναι η μυϊκή καταπόνηση, οι γιατροί συνιστούν την επιστροφή στις κανονικές δραστηριότητες το συντομότερο δυνατόν. Μελέτες δείχνουν ότι περισσότερες από δύο ημέρες ξεκούρασης στο κρεβάτι μπορούν να χειροτερέψουν τον πόνο και να μειώσουν τον μυϊκό τόνο και την ευελιξία του σώματος.

-yoga

Γιόγκα

Αν ο πόνος στην πλάτη δεν περάσει μέσα σε τρεις μήνες, υπάρχουν ενδείξεις πως η γιόγκα μπορεί να βοηθήσει αποτελεσματικά. Σε μια πρόσφατη μελέτη που διήρκεσε 12 εβδομάδες τα μαθήματα γιόγκα βοήθησαν να λιγοστέψουν τα συμπτώματα του πόνου στην πλάτη. Τα οφέλη διήρκεσαν αρκετούς μήνες αφότου τα μαθήματα είχαν τελειώσει. Η μελέτη προτείνει ότι και το συμβατικό stretching επίσης μπορεί να βοηθήσει. Βεβαιωθείτε, όμως, ότι ο εκπαιδευτής σας έχει εμπειρία στη διδασκαλία ατόμων με πόνο στην πλάτη και θα τροποποιήσει τις στάσεις για σας όπως απαιτείται.

Lower-Back-Pain

Χειροπρακτική

Χειροπράκτες και οστεοπαθητικοί γιατροί μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη χειραγώγηση της σπονδυλικής στήλης για να θεραπεύσουν την οσφυαλγία ασκώντας πίεση με τα χέρια τους στα οστά και τους γύρω ιστούς. Αυτή η θεραπεία δεν είναι κατάλληλη για όλους.

masage

Μασαζοθεραπεία

Μια άλλη μελέτη δείχνει πως το μασάζ μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση από τη χρόνια οσφυαλγία. Μετά από 10 εβδομάδες οι άνθρωποι που είχαν κάνει μασάζ σε εβδομαδιαία βάση είχαν λιγότερο πόνο και ήταν σε θέση να πραγματοποιήσουν τις καθημερινές τους δραστηριότητες πολύ καλύτερα από εκείνους που ακολούθησαν την παραδοσιακή ιατρική. Αυτό ίσχυε ανεξάρτητα από το είδος του μασάζ και τα οφέλη διήρκεσαν τουλάχιστον για έξι μήνες.

velonismos

Βελονισμός

Μπορεί ο βελονισμός να βοηθήσει στη θεραπεία του πόνου στην πλάτη; Τα αποδεικτικά στοιχεία είναι ανάμεικτα. Το 2009 σε μία μεγάλη μελέτη μακράς διάρκειας εξήχθησαν εκπληκτικά αποτελέσματα. Οι μισοί συμμετέχοντες είχαν προσομοίωση βελονισμού με οδοντογλυφίδες που τους άγγιζαν την πλάτη και οι υπόλοιποι με πραγματικό βελονισμό. Μετά από οκτώ εβδομάδες και οι δύο ομάδες παρουσίασαν πολύ μεγαλύτερη ανακούφιση από ανθρώπους που δεν έχουν κάνει καθόλου βελονισμό.

medications

Φάρμακα

Ο ήπιος πόνος στην πλάτη συχνά ανακουφίζεται με μη συνταγογραφούμενα αναλγητικά όπως η παρακεταμόλη, η ιβουπροφένη ή η ναπροξένη. Τα παυσίπονα σε κρέμες μπορούν να βοηθήσουν περισσότερο σε πόνους των μυών. Για έντονο ή χρόνιο πόνο ο γιατρός μπορεί να συστήσει συνταγογραφούμενα φάρμακα.

injection

Ενέσεις

Αν οι απλούστερες θεραπείες και τα φάρμακα δεν καταφέρουν να βοηθήσουν, ο γιατρός μπορεί να συστήσει ενέσεις στην πλάτη. Είναι μια διαδικασία που στοχεύει στα ερεθισμένα νεύρα. Ενέσεις για τον πόνο στην πλάτη συνήθως περιέχουν στεροειδή φάρμακα.

back-surgery

Χειρουργική επέμβαση

Αν ο μακράς διάρκειας πόνος στην πλάτη παρεμβαίνει στην καθημερινή σας ζωή και οι άλλες θεραπείες δεν έχουν καταφέρει να προσφέρουν ανακούφιση, τότε θα πρέπει να σκεφτείτε το ενδεχόμενο χειρουργικής επέμβασης. Ανάλογα με την αιτία του πόνου, ο χειρουργός μπορεί να αφαιρέσει μια κήλη δίσκου, να διευρύνει το χώρο γύρω από τη σπονδυλική στήλη και /ή να προχωρήσει σε σπονδυλοδεσία, δηλαδή σύντηξη δύο σπονδύλων μαζί που θα ενεργούν και θα λειτουργούν ως ένα στερεό οστό.

therapy

Φυσικοθεραπεία

Αν ο πόνος στην πλάτη έχει μείνει ανενεργός για μεγάλο χρονικό διάστημα, ένα πρόγραμμα αποκατάστασης μπορεί να σας βοηθήσει να ενισχύσετε τους μυς σας και να επιστρέψετε στις καθημερινές σας δραστηριότητες. Ενας φυσικοθεραπευτής μπορεί να σας καθοδηγήσει μέσα από ασκήσεις αντοχής, stretching, χαμηλής έντασης αεροβική άσκηση που θα βελτιώσει την φυσική σας κατάσταση χωρίς να δημιουργήσει πίεση στην πλάτη σας.

Back-strengthening

Ενδυνάμωση της πλάτης

Δύο τύποι ενδυνάμωσης της πλάτης που μπορούν να σας ωφελήσουν είναι οι ασκήσεις κάμψης και έκτασης. Στις ασκήσεις κάμψης, θα λυγίσετε μπροστά τεντώνοντας τους μυς της πλάτης και τους γοφούς. Στις ασκήσεις έκτασης θα λυγίσετε προς τα πίσω για την ανάπτυξη των μυών που υποστηρίζουν την σπονδυλική στήλη. Ανάλογα με την αιτία του πόνου στην πλάτη, υπάρχουν μερικές ασκήσεις που δεν πρέπει να κάνετε. Αν έχετε πόνο στην πλάτη, φροντίστε να μιλήσετε με το γιατρό σας για να δείτε τι είναι ασφαλές για εσάς.

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »