MENU

Oι καλύτερες εποχικές τροφές και πώς να τις απολαύσετε

4 Οκτωβρίου 2018 • Διατροφή

fall

Το φθινόπωρο και τις αρχές του χειμώνα μπορείτε να βρείτε μια ποικιλία από λαχανικά ρίζας και τραγανά φρούτα που είναι ιδανικά για τη δημιουργία γευμάτων που μπορείτε να απολαύσετε όταν ο καιρός αρχίζει να κρυώνει.

Κατά τη διάρκεια του φθινοπώρου κάποια φρούτα όπως τα μύρτιλα και τα κράνμπερις συνεχίζουν να υπάρχουν ως συνέχεια του καλοκαιριού, ενώ κάποια λαχανικά ρίζας όπως τα πράσα κάνουν την εμφάνισή τους.

Υπάρχουν πολλά μέρη όπου μπορείτε να κάνετε τις αγορές αυτών των τροφών, από τις λαϊκές αγορές μέχρι τα σούπερ μάρκετ και τα μανάβικα, ή ακόμα αν κάποιος μένει στην περιφέρεια, από τοπικά αγροκτήματα.

blueberries

Μύρτιλα

Μπορεί να έχετε στο μυαλό σας το μύρτιλο ως φρούτο του καλοκαιριού, αλλά υπάρχουν κάποιες ποικιλίες που είναι ακόμα διαθέσιμες το φθινόπωρο. Στην πραγματικότητα, μάλιστα, το μεγαλύτερο μέρος της συγκομιδής τους γίνεται το φθινόπωρο. Μπορείτε να τα αποκτήσετε και να τα παγώσετε ώστε να έχετε μύρτιλα όλο το χειμώνα. Καθώς η θερμοκρασία κατεβαίνει μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε κάνοντας μια εξαιρετική γλυκόξινη σάλτσα που μπορεί να προσφέρει την πλούσια γεύση της αν γαρνίρετε μ’ αυτήν τη γαλοπούλα ή το σολομό.

apples

Μήλα

Ενδεχομένως δεν  υπάρχει άλλο πιο δημοφιλές φρούτο κατά τη διάρκεια του φθινοπώρου από το μήλο και είναι δύσκολο να μας ξεφύγει αφού υπάρχει σε τόσες πολύχρωμες ποικιλίες για να επιλέξει κανείς. Κάθε φορά που θα επισκεφτείτε το κατάστημα τροφίμων μπορείτε να πάρετε και μια διαφορετική ποικιλία και να ανακαλύψετε νέες γεύσεις και υφές. Τα μήλα είναι εύκολα στην αποθήκευση και μπορείτε να τα απολαύσετε όλο το χειμώνα. Μπορείτε να τα βάλετε το πρωί στο πλιγούρι βρώμης, μπορείτε να τα κόψετε φέτες και να τα πασπαλίσετε με κανέλα ή μπορείτε να τα κόψετε μικρά κομματάκια και να τα βάλετε μέσα στο γιαούρτι σας, θα εκπλαγείτε από το συνδυασμό της γεύσης.

pears

Αχλάδια

Ένα ακόμα βασικό φθινοπωρινό φρούτο, τα αχλάδια είναι όπως και τα μήλα πλούσια σε φυτικές ίνες και χαμηλά σε θερμίδες με ελαφρώς γλυκιά γεύση. Αγοράστε τα όταν είναι αρκετά σκληρά γιατί θα μαλακώσουν τις επόμενες ημέρες. Μπορείτε να τα προσθέσετε σε σαλάτες, στο πρωινό σας, σε γλυκά, ενώ είναι εξαιρετικά αν τα φάτε μαζί με φουντούκια και καρύδια.

cranberries

Cranberries

Τα cranberries είναι «φορτωμένα» με θρεπτικά συστατικά και είναι σημαντικό να τα προσθέσετε στη διατροφή σας όταν είναι στην εποχή τους. Είναι εξαιρετικά ωφέλιμα για τον οργανισμό, αφού είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά, προστατεύουν από τον καρκίνο, ενισχύουν την καρδιά και προλαμβάνουν τις λοιμώξεις του ουροποιητικού συστήματος. Τα cranberries μπορούν να «ζωντανέψουν» πιάτα με βάση τα σιτηρά ή το καστανό ρύζι.

leeks

Πράσα

Τα πράσα είναι γευστικά και έχουν πολύ πιο ήπια γεύση από τα κρεμμύδια. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν εναλλακτικά σε όλα τα φαγητά από το πρωινό σας και τις πίτες μέχρι τα ζυμαρικά. Η διατροφική τους αξία είναι ανεκτίμητη. Η αλισίνη που περιέχουν μειώνει τα επίπεδα της χοληστερόλης, έχει αντιβακτηριακή, αντιική και αντιμυκητιακή δράση. Επίσης, η αλισίνη μειώνει τη μειώνει τη δυσκαμψία των αιμοφόρων αγγείων, μειώνοντας έτσι την πίεση του αίματος, αναστέλλει το σχηματισμό θρόμβων και βοηθά στη μείωση του κινδύνου στεφανιαίας νόσου. Μπορείτε να βρείτε τα πράσα κατά σωρούς στα τοπικά μανάβικα ή στις λαϊκές αγορές. Ψάξτε για τραγανά πράσα και φροντίστε να τα καθαρίσετε καλά πριν τα μαγειρέψετε γιατί είναι βρώμικα στο εσωτερικό τους.

bro-caul

Μπρόκολο και κουνουπίδι

Αυτά τα σταυρανθή λαχανικά είναι άφθονα το φθινόπωρο και είναι ιδανικά για μαγείρεμα στον ατμό και ψήσιμο στο φούρνο. Χρησιμοποιώντας το μπρόκολο ως βάση για σούπα είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να πείσετε να τα καταναλώσουν ακόμα και τα μέλη της οικογένειας που δεν τρελαίνονται για την υφή των συγκεκριμένων κηπευτικών. Αυτοί οι «πράσινοι σύμμαχοι» της υγείας μας δρουν ενάντια στον καρκίνο, βοηθούν στην αποτοξίνωση του οργανισμού, θεραπεύουν τις στομαχικές διαταραχές και βελτιώνουν την υγεία της επιδερμίδας.

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »