MENU
ibs-foods

Oι χειρότερες τροφές για το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου

19 Νοεμβρίου 2016 • Διατροφή

Πολλές είναι οι τροφές που ενεργοποιούν το σύνδρομο του ευερέθιστου εντέρου. Αυτές περιλαμβάνουν τα περισσότερα κόκκινα κρέατα, τα γαλακτοκομικά προϊόντα, καθώς και τα πάσης φύσεως τηγανητά.

Θα πρέπει, επίσης, να αποφεύγονται ο καφές και άλλα ροφήματα με καφεΐνη.

Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι η υψηλή περιεκτικότητα ζωικών πρωτεϊνών σε αυτές τις τροφές τείνει να προκαλεί έξαρση στα συμπτώματα του συνδρόμου ευερέθιστου εντέρου. Και μπορεί να είναι δύσκολο να κόψει κάποιος εντελώς το κόκκινο κρέας από τη διατροφή του, αλλά ως πρώτο βήμα θα πρέπει να προσπαθήσει τουλάχιστον να περικόψει την κατανάλωσή του, όπως επίσης να μειώσει και τις μερίδες του.

Ο επόμενος «εχθρός» στη λίστα των χειρότερων τροφών ενεργοποίησης του συνδρόμου ευερέθιστου εντέρου είναι τα γαλακτοκομικά προϊόντα. Προϊόντα όπως το γάλα και το τυρί μπορεί να φαίνονται αρκετά υγιή αλλά έχουν υψηλά επίπεδα πρωτεϊνών ορού γάλακτος και καζεΐνης. Τα γαλακτοκομικά προϊόντα τείνουν, εξάλλου, να είναι πολύ υψηλά σε λιπαρά, κάτι που επίσης πρέπει να αποφεύγεται όταν προσπαθεί κάποιος να διαχειριστεί το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου. Για πολλούς ανθρώπους η εξάλειψη ή η μείωση των γαλακτοκομικών προϊόντων έχει ήδη γίνει πριν από την διάγνωση. Οι άνθρωποι που πάσχουν από σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου έχουν συνήθως δυσανεξία στη λακτόζη πολύ νωρίτερα και έτσι έχουν αναγκαστικά λάβει μέτρα για να μειώσουν όσο το δυνατόν περισσότερο τα γαλακτοκομικά.

Καθώς, μάλιστα, το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου ενεργοποιείται ιδιαίτερα εύκολα όταν καταναλώνονται τροφές υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά, είναι σαφές πως οι τηγανητές τροφές είναι ένα από τα χειρότερα εναύσματα ενεργοποίησης του συγκεκριμένου συνδρόμου. Ανεξάρτητα από το τι είναι αυτό που θα τηγανίσετε, η ίδια η διαδικασία του τηγανίσματος αυξάνει τη συνολική περιεκτικότητα της τροφής σε λίπος και θερμίδες. Τα τηγανισμένα τρόφιμα μπορεί επίσης να είναι λιπαρά από τη φύση τους, κάτι που μπορεί επίσης να ενεργοποιήσει το σύνδρομο. Τα φαγητά είναι καλύτερα να ψήνονται, όχι μόνο για να αποφευχθεί το ξεκίνημα των συμπτωμάτων του συνδρόμου ευερέθιστου εντέρου, αλλά και για να βελτιωθούν τα συνολικά επίπεδα λίπους και θερμίδων που καταναλώνονται, σε μια προσπάθεια επίτευξης μιας υγιούς, ισορροπημένης διατροφής.

Εκτός από τις πολλές τροφές που πρέπει να αποφεύγονται, υπάρχουν επίσης τα ποτά και ροφήματα που θα πρέπει να αποφευχθούν. Τόσο ο καφές, όσο και τα ροφήματα με καφεΐνη μπορεί να έχουν σοβαρές συνέπειες για τα άτομα που πάσχουν από σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου. Αυτοί οι τύποι των ποτών μπορεί να προκαλέσουν συσπάσεις του εντέρου και η κατανάλωσή τους είναι ένας από τους ευκολότερους τρόπους για να προκληθεί έξαρση του συνδρόμου. Ακόμα και ο καφές χωρίς καφεΐνη περιέχει ορισμένα ένζυμα, που μπορούν να ερεθίσουν τα έντερα. Μια ασφαλής εναλλακτική λύση, τόσο για τους καφέδες, όσο και τα αναψυκτικά που περιέχουν καφεΐνη, είναι τα αφεψήματα χωρίς καφεΐνη.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »