MENU
apple

Οι 8 καλύτερες τροφές για αδυνάτισμα

8 Μαρτίου 2017 • Διατροφή

Ψάχνετε για ένα διατροφικό θαύμα; Μια τροφή που θα σας κάνει να χάσετε βάρος από το πουθενά; Καιρός να σταματήσετε την έρευνα. Αν πάρετε περισσότερες θερμίδες θα βάλετε κιλά. Είναι απλά θέμα βιολογίας.

Πριν, όμως, ετοιμαστείτε να ρίξετε λευκή πετσέτα, υπάρχει κάτι αισιόδοξο που πρέπει να ξέρετε. Υπάρχουν τροφές που δεν σας κάνουν ακριβώς να χάσετε βάρος, αλλά κάνουν κάτι άλλο. Σας κρατούν χορτασμένους για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα της ημέρας με αποτέλεσμα να μην πεινάτε και επομένως να μην τρώτε. Αρα, έμμεσα σας βοηθούν να χάσετε βάρος.

Αναζητήστε αυτές τις τροφές με την υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, υγιή λίπη και πρωτεΐνες ή με υψηλή περιεκτικότητα σε νερό και καταναλώστε τις σε μεγάλες ποσότητες. Το πρόσθετο όφελος είναι πως οι περισσότερες απ’ αυτές είναι γεμάτες με σημαντικά θρεπτικά συστατικά, βιταμίνες και μέταλλα.

1. Μήλα

Ενα μήλο την ημέρα μπορεί να κρατήσει μακριά το λίπος. Αυτό το «φορητό» φρούτο είναι το ιδανικό σνακ με υψηλή περιεκτικότητα σε νερό και δύο είδη φυτικών ινών: Τις διαλυτές που βοηθούν να διατηρείτε σταθερά τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα και μακριά από την επιθυμία για ζάχαρη και τις αδιάλυτες, που σας βοηθούν να χορτάσετε. Ενα μέτριο μήλο έχει 85% νερό και 5 γραμμάρια διαλυτών φυτικών ινών. Σα να μην φτάνει αυτό τα μήλα περιέχουν κερκετίνη, ένα φλαβονοειδές που βοηθά στην καταπολέμηση ορισμένων μορφών καρκίνου, στη μείωση των ζημιών από τη χοληστερόλη και στην καλή υγεία των πνευμόνων.

2. Αυγά

Tα αυγά είναι μια μεγάλη πηγή πρωτεΐνης, που μπορεί να αποτελέσει το κλειδί για τη διατήρηση του κορεσμού. Μια πρόσφατη μελέτη έδειξε πως άνθρωποι που έφαγαν δύο αυγά για πρωινό, κατανάλωσαν στη διάρκεια του επόμενου 24ωρου 400 θερμίδες λιγότερες απ’ ό,τι τις προηγούμενες ημέρες που έτρωγαν το πρωί κουλούρια. Η μελέτη απέδειξε την υπόθεση των ερευνητών του Βιοϊατρικού Κέντρου Ερευνών του Pennington στη Λουιζιάνα πως το αυγό οδηγεί σε μεγαλύτερο κορεσμό και κρατά τους ανθρώπους χορτάτους για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Αν και επρόκειτο για μελέτη μόλις μίας ημέρας, η κατανάλωση αυγών σε τακτική βάση μπορεί να έχει μακροπρόθεσμα οφέλη στη διαχείριση του βάρους.

3. Κουνουπίδι

Οταν προσπαθεί κανείς να χάσει βάρος τα μη αμυλούχα λαχανικά όπως το κουνουπίδι, είναι από τα λίγα τρόφιμα που μπορούν να καταναλωθούν σε απεριόριστες ποσότητες. Το κουνουπίδι περιέχει το φυτοθρεπτικό σουλφοραφάνη που καταπολεμά τον καρκίνο καθώς και μία καλή ποσότητα φυλλικού οξέος και βιταμίνης C, που μπορεί να είναι χρήσιμη για την απώλεια βάρους. Ερευνα από το Πανεπιστήμιο του Purdue επισήμανε πως η βιταμίνη C είναι βασικός παράγοντας για το πόσο λίπος καίγεται κατά τη διάρκεια της σωματικής δραστηριότητας.

4. Γιαούρτι χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά

Το γιαούρτι δεν είναι η μαγική τροφή που θα σας κάνει να φορέσετε ένα νούμερο μικρότερο σε λίγες μόλις μέρες, ωστόσο μπορεί να σας βοηθήσει αρκετά. Μια πρόσφατη μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Τενεσί διαπίστωσε πως όσοι συμμετέχοντες έτρωγαν τρεις μερίδες γιαούρτι ημερησίως έχασαν το διπλάσιο βάρος από εκείνους που δεν έτρωγαν, σε ένα πρόγραμμα απώλειας βάρους 12 εβδομάδων. Γιατί; Επειδή το ασβέστιο σε συνδυασμό με τα άλλα βιοενεργά συστατικά που βρίσκονται στα γαλακτοκομικά προϊόντα επιβραδύνουν τη διαδικασία λήψης λίπους και αυξάνουν την καύση λίπους ειδικά γύρω από την κοιλιά.

5. Φιστίκια

Μπορεί τα καρύδια και τα αμύγδαλα να παίρνουν όλη τη δόξα, αλλά κανείς δεν πρέπει να υποτιμά τα φιστίκια. Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Purdue διαπίστωσαν πως όσοι έτρωγαν φιστίκια ήταν πιο πιθανό να διατηρήσουν το βάρος τους ακόμα κι έτρωγαν όσα φιστίκια ήθελαν. Τι είναι λοιπόν αυτό που κάνει τα φιστίκια τόσο αποτελεσματικά; Είναι η πρωτεΐνη ή είναι το λίπος; «Προσπαθήσαμε να απομονώσουμε διάφορες συνιστώσες για να καθορίσουμε τι είναι αυτό που κάνει τα φιστίκια να χορταίνουν τόσο πολύ τους ανθρώπους, αλλά δεν καταλήξαμε σε κάτι συγκεκριμένο. Είναι “όλο το πακέτο” που τα κάνει ιδιαίτερα», λέει ο δρ Richard Mattes, ερευνητής στο Purdue.

6. Σούπα

Ολοι γνωρίζουμε ότι η σούπα είναι καλό φαγητό, αλλά από πότε συμβάλλει στο αδυνάτισμα; Δεν έχουν περάσει λίγα χρόνια που όλοι πίστευαν ότι οι σούπες παχαίνουν.  Κι όμως. Μια πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Obesity διαπίστωσε ότι 300 γρ. σούπα ζωμός μπορεί να ενταχθεί σε μια δίαιτα απώλειας βάρους και να βοηθήσει κάποιον σε μια περίοδο 6 μηνών να χάσει σχεδόν το διπλάσιο βάρος από κάποιον που δεν την είχε συμπεριλάβει στο πρόγραμμα απώλειας βάρους του. Γιατί; Επειδή η προσθήκη νερού μια τροφή, καθιστά την τροφή πιο χορταστική. Το νερό στη σούπα προσθέτει όγκο και βοηθά να χορτάσει κανείς χωρίς επιπλέον θερμίδες. Κάτι που σημαίνει ότι θα φάει λιγότερο από τα υπόλοιπα φαγητά στη διάρκεια της ημέρας.

7. Ψάρια

Το ψάρι βρίσκεται πολύ ψηλά στη λίστα με τις τροφές που χορταίνουν τον οργανισμό. Σύμφωνα με μελέτη του Ινστιτούτου Καρολίνσκα στη Σουηδία, οι άνθρωποι έτρωγαν κατά 11% λιγότερο σε δείπνο, αν το μεσημέρι είχαν φάει γεύμα με ψάρι, σε σύγκριση με εκείνους που είχαν γευματίσει βόειο κρέας. Η ισχυρή γεύση του ψαριού μπορεί να οδηγήσει σε μεγαλύτερη αίσθηση κορεσμού και λιγότερη ανάγκη να φάει κάποιος. Οι πρωτεΐνες των ψαριών συνιστούν σαφώς μειωμένη πρόσληψη θερμίδων σε σύγκριση με τις πρωτεΐνες του βόειου κρέατος.

8. Σαλάτα

Οταν οι περισσότεροι άνθρωποι σκέφτονται τη δίαιτα, σκέφτονται σαλάτες. Αλλά αν αυτό σημαίνει κάποια θλιβερά χόρτα και άγουρες ντομάτες, δεν πρέπει να προξενεί καμία έκπληξη που πολλές δίαιτες δεν λειτουργούν όπως πρέπει. Οι σαλάτες είναι μια εξαιρετική ευκαιρία να προσθέσει κανείς στη διατροφή του τροφές που τον κρατούν χορτάτο. Φρέσκα λαχανικά, άπαχη πρωτεΐνη, φασόλια και υγιή λίπη. Σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου της Πενσυλβάνια, οι γυναίκες που έτρωγαν πριν από το γεύμα ζυμαρικών μία σαλάτα κατανάλωναν τελικά λιγότερες θερμίδες από τα ζυμαρικά από τις γυναίκες που παρέλειπαν τη σαλάτα.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »