MENU
berries

Οι 6 κορυφαίες τροφές για τον εγκέφαλο

19 Ιουνίου 2017 • Διατροφή

Τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε ενώσεις, όπως τα αντιοξειδωτικά και τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα μπορεί να βελτιώσουν την υγεία του εγκεφάλου και της μνήμης, υποστηρίζουν οι ειδικοί.

Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε ποιες είναι με βάση τις έρευνες οι καλύτερες τροφές που μπορούν να ζωντανέψουν τη φαιά ουσία σας.

Σπανάκι

Είναι φορτωμένο με βιταμίνες C και Ε, οι οποίες, όπως έχουν δείξει οι μελέτες, συμβάλλουν στην βελτίωση των γνωστικών ικανοτήτων. Μια μελέτη του 2000 που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Gerontology έδειξε ότι οι αρουραίοι των οποίων η διατροφή είχε συμπληρωθεί με τη βιταμίνη Ε παρουσίασαν 500-900% αύξηση του εγκεφαλικού και νευρικού ιστού σε μια περίοδο οκτώ μηνών, καθώς επίσης και αύξηση της απελευθέρωσης ντοπαμίνης στον εγκέφαλο. Η ντοπαμίνη είναι μια χημική ουσία που προκαλεί ευχαρίστηση και ελέγχει τη ροή των πληροφοριών σε διαφορετικά μέρη του εγκεφάλου.

Mια άλλη μελέτη του 2000 που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Brain Research διαπίστωσε ότι σε ηλικιωμένους αρουραίους με προβλήματα μνήμης και κινητικό πρόβλημα, η διατροφή με σπανάκι, φράουλες και βατόμουρα κατάφερε να αναστρέψει μέρος των προβλημάτων αυτών.

Καφές και τσάι

Ο καφές και το τσάι κάνουν πολύ περισσότερα πράγματα από το να σας κρατούν ξύπνιους το πρωί. Σύμφωνα με μελέτες μπορούν να αποτρέψουν τη νόσο Αλτσχάιμερ και να βελτιώσουν τη γνωστική λειτουργία.

Μια μελέτη του 2010 στο Journal of Alzheimer’s Disease, διαπίστωσε πως όταν οι ερευνητές έδωσαν καφέ με καφεΐνη σε ποντίκια γενετικά τροποποιημένα ώστε να αναπτύξουν τη νόσο του Αλτσχάιμερ, η νόσος είτε επιβραδύνθηκε, είτε δεν αναπτύχθηκε ποτέ. Με βάση τη διαπίστωση αυτή, ο καφές τελικά θα μπορούσε να χρησιμεύσει ως θεραπευτική αγωγή για τα άτομα που πάσχουν από τη νόσο του Αλτσχάιμερ, αναφέρουν οι ερευνητές.

Από την πλευρά του το τσάι έχει επίσης προστατευτική δράση στον εγκέφαλο. Οσοι έπιναν τσάι τα πήγαιναν πολύ καλύτερα στα τεστ για τη μνήμη και την επεξεργασία των πληροφοριών απ’ ό,τι εκείνοι που δεν έπιναν σύμφωνα με μελέτη του 2016 που ανέλυσε Κινέζους ενήλικες ηλικίας 55 ετών και άνω με τα ευρήματα να δημοσιεύονται στην επιθεώρηση Journal of Nutrition, Health and Aging.

Ψάρια

Παρά το γεγονός ότι η πρόσφατη έρευνα έχει δείξει πως η λήψη συμπληρωμάτων ιχθυελαίων δεν μπορεί να βοηθήσει στην επιβράδυνση της εξασθένησης των γνωστικών λειτουργιών σε άτομα με τη νόσο του Αλτσχάιμερ, άλλες μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση ψαριών πλούσιων σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα μπορεί να βοηθήσει στην επιβράδυνση της τυπικής γνωστικής εξασθένησης που έρχεται με την ηλικία.

Μια μελέτη του 2005 στο περιοδικό Archives of Neurology διαπίστωσε ότι τα άτομα 65 ετών και άνω που έτρωγαν δύο γεύματα ψαριών την εβδομάδα για έξι χρόνια είχαν 13% μείωση γνωστικής εξασθένησης, σε σύγκριση με ανθρώπους που δεν τρώνε τακτικά ψάρι. Και οι άνθρωποι που έτρωγαν ψάρι μία φορά την εβδομάδα είχαν 10% μείωση της γνωστικής εξασθένησης.

Ψάρια πλούσια σε βιταμίνη Β12 μπορεί επίσης να βοηθήσουν στην προστασία από το Αλτσχάιμερ, σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύθηκε το 2010 στο περιοδικό Neurology.

Μούρα

Το να προσθέσετε μερικά πλούσια σε βιταμίνες μούρα στη διατροφή σας είναι μια πολύ καλή ιδέα για να βελτιώσετε τη μνήμη σας, σύμφωνα με αρκετές μελέτες.

Μια μελέτη, που δημοσιεύθηκε το 2010 στο Journal of Agricultural and Food Chemistry, διαπίστωσε ότι μετά από 12 εβδομάδες λήψης σε καθημερινή βάση συμπληρωμάτων χυμού άγριου βατόμουρου, εννέα ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας οι οποίοι είχαν αρχίσει να βιώνουν ελαφρά προβλήματα μνήμης, έδειξαν καλύτερη εκμάθηση και ανάκληση των γνωστικών ικανοτήτων απ’ ό,τι μια παρόμοια ομάδα ενηλίκων, που δεν λάμβαναν τα αντίστοιχα συμπληρώματα. Εκτός αυτού, εκείνοι που έτρωγαν μούρα μείωσαν τα συμπτώματα της κατάθλιψης.

Και σε μια έκθεση του 2009, που δημοσιεύτηκε στο Journal of Nutrition, οι ερευνητές είπαν ότι εξέτασαν μια ομάδα από μελέτες που έδειξαν ότι φρούτα όπως τα βατόμουρα και οι φράουλες, τα οποία είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά, μπορεί να μειώσουν το είδος του στρες σε κύτταρα που σχετίζονται με τη γήρανση και να αυξήσουν τις δυνατότητες σηματοδοσίας στον εγκέφαλο. Σε μία από τις μελέτες, ερευνητές έδωσαν σε αρουραίους διατροφή συμπληρωμένη με βατόμουρα και εκχυλίσματα φράουλας που αντιστοιχούσαν συνολικά στο 2% της διατροφής τους, για εννέα μήνες. Αυτοί οι αρουραίοι παρουσίασαν καλύτερη μνήμη και χωρικές δεξιότητες σε σύγκριση με τα ποντίκια που δεν ακολουθούσαν αντίστοιχη διατροφή.

Καρύδια

Ακόμα και η εικόνα τους μοιάζει με τον εγκέφαλο και ίσως αυτός είναι ένας τρόπος να μας πει η μητέρα Φύση για ποιο λόγο είναι καλά για την υγεία τα καρύδια.

Πράγματι, σε μια μελέτη του 2009 που δημοσιεύτηκε στο Journal of Nutrition, διαπιστώθηκε ότι σε δίαιτες στις οποίες τα καρύδια αντιστοιχούσαν στο 2% της διατροφής, αντιστράφηκαν τα σημάδια της γήρανσης στους εγκεφάλους των ηλικιωμένων αρουραίων όπως είναι η ικανότητα του εγκεφάλου να λειτουργεί και να επεξεργάζεται πληροφορίες.

Επίσης, μια μελέτη που παρουσιάστηκε το 2010 στο Διεθνές Συνέδριο για τη Νόσο Αλτσχάιμερ ανέφερε ότι τα ποντίκια με νόσο Αλτσχάιμερ παρουσιάζουν βελτιωμένη μάθηση, μνήμη και συντονισμό κινήσεων, όταν καταναλώνουν καρύδια. Τα καρύδια περιέχουν υψηλές ποσότητες αντιοξειδωτικών, τα οποία μερικοί ερευνητές λένε ότι μπορεί να καταπολεμήσουν τη βλάβη στο DNA εγκεφαλικών κυττάρων που προκαλείται από τις ελεύθερες ρίζες στο σώμα μας.

Καρότα

Τα καρότα είναι γνωστό ότι είναι καλά για τα μάτια, όμως αποδεικνύεται ότι είναι εξίσου καλά και για τον εγκέφαλο. Εχουν υψηλά επίπεδα μιας ένωσης που ονομάζεται λουτεολίνη, που μπορεί να μειώσει τα προβλήματα μνήμης που σχετίζονται με την ηλικία, καθώς και την φλεγμονή στον εγκέφαλο, όπως αναφέρει μελέτη του 2010 που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Nutrition. Στη μελέτη, τα ποντίκια των οποίων η καθημερινή διατροφή συμπληρώθηκε με 20 χιλιοστόγραμμα λουτεολίνης, παρουσίασαν μείωση της φλεγμονής στους εγκεφάλους τους. Οι ερευνητές δήλωσαν πως η ένωση αυτή αποκατέστησε επίσης τη μνήμη τους στα επίπεδα των νεότερων σε ηλικία ποντικών. Το ελαιόλαδο, οι πιπεριές και το σέλινο έχουν επίσης υψηλή περιεκτικότητα σε λουτεολίνη.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »