MENU
diet-myth

Οι 5 μεγαλύτεροι μύθοι σχετικά με τη δίαιτα

7 Οκτωβρίου 2016 • Διατροφή

Η δίαιτα είναι η πιο κοινή πρακτική που χρησιμοποιείται από τους ανθρώπους στην προσπάθειά που κάνουν να χάσουν βάρος. Ομως, θα πρέπει να ακολουθείται με τρόπο ασφαλή και αποτελεσματικό.

Πολλοί άνθρωποι καταλήγουν να παρασύρονται από κάποιους κοινούς μύθους σχετικούς με τη δίαιτα, που οδηγούν σε αύξηση του βάρους αντί για την απώλειά του και ορισμένες φορές ακόμα και σε ασθένειες που σχετίζονται με τον τρόπο ζωής.

Δείτε παρακάτω ποιοι είναι οι 5 πιο συχνοί μύθοι για τη δίαιτα και ποιες μπορεί να είναι οι αρνητικές συνέπειές τους για το σώμα.

Μύθος Νο 1: Εξαλείψτε από τη διατροφή σας όλους τους υδατάνθρακες για να χάσετε βάρος

Λάθος! Δεν είναι όλοι οι υδατάνθρακες κακοί. Υπάρχουν δύο κύριες ομάδες υδατανθράκων. Οι απλοί και οι σύνθετοι. Μόνο οι απλοί υδατάνθρακες μπορούν να σας κάνουν να πάρετε βάρος και να προκαλέσουν πεπτικές διαταραχές. Οι σύνθετοι υδατάνθρακες είναι απαραίτητοι για τη σωστή λειτουργία του εντέρου και άλλες βασικές λειτουργίες του σώματος. Αυτό οφείλεται στην υψηλή περιεκτικότητά τους σε φυτικές ίνες. Ο πιο σημαντικός παράγοντας είναι το μέγεθος της μερίδας των υδατανθράκων που προσλαμβάνετε. Μην καταναλώνετε τηγανητές αμυλούχες τροφές, όπως οι πατάτες, όταν προσπαθείτε να χάσετε βάρος. Μην εξαφανίσετε, όμως, από τη διατροφή σας τις βραστές πατάτες. Αντι λοιπόν να αποφύγετε όλους τους υδατάνθρακες θα πρέπει απλά να επιλέγετε τους σωστούς υδατάνθρακες και τον σωστό τρόπο μαγειρέματος.

Μύθος Νο 2: Tα σνακ είναι πάντα μια κακή ιδέα

Λάθος! Τα σνακ έχουν μικρότερο μέγεθος από την μερίδα και έτσι είναι ευκολότερο να καταναλωθούν. Δεν υπάρχει πρόβλημα με το τσιμπολόγημα, ακόμα κι αν προσπαθείτε να χάσετε βάρος. Αλλά είναι σημαντικό να επιλέξετε το σωστό σνακ. Τα τηγανητά σνακ ή οι τροφές που είναι πλούσιες σε θερμίδες, προφανώς σας κάνουν να πάρετε βάρος. Επιλέξτε φρούτα, λαχανικά, γάλα ή γιαούρτι, αντί για πατατάκια, σοκολάτες και άλλα σνακ που είναι πλούσια σε ζάχαρη ή ανθυγιεινά κορεσμένα λίπη. Στην πραγματικότητα, οι διαιτολόγοι συστήνουν συχνά να έχετε πέντε μικρότερα γεύματα κάθε μέρα, αντί για να καταναλώνετε όλες τις θερμίδες σας σε ένα και μοναδικό γεύμα. Προσπαθήστε, επίσης, να καταναλώνετε ως σνακ, τροφές που δεν τρώτε συνήθως στη διάρκεια των κύριων γευμάτων σας.

Μύθος Νο 3: Η παράλειψη γευμάτων είναι ο καλύτερος τρόπος για να χάσετε βάρος

Λάθος! Η παράλειψη γευμάτων είναι ο πιο λανθασμένος τρόπος στην προσπάθειά σας να χάσετε βάρος. Αν το κάνετε, μπορεί πραγματικά να βλάψετε το σώμα σας, στερώντας το από απόλυτα αναγκαία θρεπτικά συστατικά. Για την απώλεια βάρους θα πρέπει να μειώσετε την κατανάλωση των θερμίδων σας, όχι να παρακάμψετε τα γεύματά σας. Θα πρέπει να διαχειριστείτε σωστά το μέγεθος των μερίδων σας και να επιλέξετε τις σωστές τροφές που σας παρέχουν χαμηλές θερμίδες και δεν θα θέσουν σε κίνδυνο τα θρεπτικά οφέλη που κανονικά πρέπει να έχετε όταν τρώτε. Επίσης, όταν παραλείπετε γεύματα είναι πιθανό να φάτε στη συνέχεια υπερβολικά, με αποτέλεσμα να απογειώσετε το σάκχαρό σας, αλλά και τις θερμίδες που θα καταναλώσετε, με αποτέλεσμα να πάρετε βάρος.

Μύθος Νο 4: To πρωινό πρέπει να περιέχει μόνο φρούτα

Λάθος! Το πρωινό είναι το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας. Θα πρέπει να περιλαμβάνει όλες τις κύριες ομάδες τροφών, κυρίως τους σύνθετους υδατάνθρακες και τις πρωτεΐνες. Δεδομένου ότι έχει μεσολαβήσει -λογικά…- μια στέρηση φαγητού για περίπου 12 ώρες, θα πρέπει να καταναλώσετε ένα ισορροπημένο γεύμα με ένα μείγμα απαραίτητων θρεπτικών συστατικών. Επίσης, ένα υγιεινό πρωινό θα κρατήσει τα επίπεδα της ενέργειάς σας υψηλά για το υπόλοιπο της ημέρας.

Μύθος Νο 5: Aποφεύγετε να τρώτε το παραμικρό μετά τις 8 το βράδυ

Λάθος! Είναι γεγονός ότι ο μεταβολισμός του σώματος επιβραδύνει τη νύχτα, αφού ο άνθρωπος δεν πραγματοποιεί κάποια σωματική δραστηριότητα και έτσι η καλύτερη λύση είναι να παίρνετε το δείπνο σας νωρίς. Ομως, αν αισθάνεστε πεινασμένοι δεν υπάρχει καμία ανάγκη να… λιμοκτονήσετε και να «τιμωρήσετε» τον εαυτό σας. Πάρτε το δείπνο σας μέχρι τις 8 το βράδυ, αλλά αν αισθανθείτε πεινασμένοι αργότερα, μπορείτε να πάρετε ένα υγιεινό σνακ, όπως μια χούφτα ξηρούς καρπούς, ένα ποτήρι αποβουτυρωμένο γάλα ή ένα μήλο. Θα ικανοποιήσει τη πείνα σας χωρίς να σας «φορτώσει» θερμίδες.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »